Ga naar inhoud


[Mvision ST-5 USB] Ervaringen


Gast ThaTiCK

Aanbevolen berichten

@ FJMIJA

Ik heb inmiddels geprobeerd deze tdt zenders in te lezen maar dat lukt nog niet...

 

Verder post ik de kanalenlijst mee zoals ik die gebruik.

Save eerst je eigen kanalenlijst, je weet maar nooit (ik heb een paar keer om onverklaarbare reden een corrupt bestand gehad, deze was trouwens ook niet meer te openen via de pc..).

 

Kanalenlijst bevat zenders van 13 satellieten (behalve D+ gaan de gecodeerde zenders nagenoeg allemaal open) + dvb-t regio alkmaar.

 

Have fun.. wink

22221408.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


't ligt niet aan de firmware, die is OK. (2.47 cam 1.12)

ik heb alleen de benodigde kanalenlijst niet toegepast zie ik nu.

 

Bij het inlezen van de transponder pakt hij de zenders niet, die staan dus in een extra kanalenlijst.

Alleen heb ik geen idee of zo'n kanalenlijst enkel die zenders toevoegt, of de lijst compleet vervangt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de frequenties op Hispasat:

 

12639 H -12962 5/6

o TVE 1

o La 2

o Canal 24 Horas

o Clan TVE / 50 TVE

11657 H - 12962 5/6

o La Sexta

o Cuatro

o CNN +

o 40 Latino

12621 V - 12962 5/6

o Telecinco

o Telecinco Estrellas

o Telecinco Sport

o Cinco Shop

o Fly Music

12621 H - 12962 5/6

o Teledeporte

o VEO

o SETenVEO

o Tienda en VEO

o NET TV

• 12639 V -12962 5/6

o Antena 3

o Antena Neox

o Antena Nova

o Hogar 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de bovengenoemde zenderlijst inlaadt vervangt hij alle andere kanalen.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval wacht ik rustig totdat ze de firmware zo aanpassen dat mijn receiver de kanalen inleest...

Toch typisch. HD kanalen leest de reciever wél in, terwijl hij ze niet kan decoderen (dus sound only).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt dit is voor professionele doeleinden(dit signaal op hispasat was er al toen TDT hier begon), en te bekijken via een skystar met een stukje extra software. Misschien dat bepaalde ontvangers ook dit stukje software hebben maar tdt hispasat is niet bedoeld om dit zo te ontvangen. Dit is te doen met de Mvision S4 is bekend en geen enkele ander type Mvision. Het signaal is niet gecodeerd maar niet een standaard signaal waar je ontvanger iets mee aan kan.

 

Men wil het wel open gaan zetten in 2010 achter een codering zodat een spaanse ontvanger/kaart nodig is om het te kunnen ontvangen.

 

Dus vergeet rustig de TDT met de ontvanger die je hebt of je moet hem hier in de muur steken smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Penthe.

 

De S4 ontvanger ontvangt de zenders, maar de S5 doet dit ook!

Alleen, zoals jij al vermeld en ik al heb geconstateerd, plukt de receiver de zenders niet van de transponders af bij een search.

 

Enige manier om de zenders op de S5 te bekijken, is via een kanalenlijst die in het pakket zit bij de firm/cam ware wink

 

'k heb het nog niet getest maar zo moet het werken...

(dtt overigens andere benaming voor tdt?)

 

zie het bijgevoegd bestand..!

(Hispasat Spanish DTT feeds, using attached channels list)

S-5_default_DTT_normal_2.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de spaanse forums is dit verhaal voor de S5 echter negatief tot noch toe niemand die het aan de gang heeft. Misschien wel mogelijk met nieuwe upgrade software in de toekomst.

 

Voor mij maakt het niets uit eerlijk gezegd ik heb die kanalen gewoon via de kontaktdoos in de muur op de Mvision maar zou het via sat ook wel interresant vinden daarom volg ik het ook op de forums hier.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zenders zijn met de Mvision ST5 usb en de bijgevoegde kanalenlijst perfect te ontvangen.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer nieuwe software. Hiermee is het bootprobleem weer opgelost

MV-S5-2.51_scam-1.13.zip

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sinds kort eigenaar van een sx5 usb met een technisat multytenne.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan.Als ik zoek naar satellieten vindt de reiceiver helemaal niets.De receiver geeft dan een signaalsterkte van max 70 en een qualiteit van maar 20.De schotel heb ik uitgericht met een kompas.

De laatste firmware heb ik gedownload van gxmax.

Vraag 1.:heb ik een cd kaart of een andere kaart nodig in de receiver om de fta kanalen te kunnen ontvangen of moet het ook zonder kaart kunnen.

Vraag 2:of hebben julie enig idee wat ik fout doe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen kaart nodig voor de fta kanalen.Heb je wel signaal met een andere ontvanger,zoja dan moet je eens kijken of je de voedingsspanning voor je lnb wel aan hebt staan.Anders werkt het ook niet.

Succes ermee

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...