Ga naar inhoud


[Mvision ST-5 USB] Ervaringen


Gast ThaTiCK

Aanbevolen berichten

HI Surly,

 

je hebt hopelijk niet alleen een kompas gebruikt (een satfinder lijkt me ook erg handig). De vraag (en het antwoord op) hoe je een schotel uitricht kan je trouwens heel geschikt deponeren bij dit forumonderdeel (schotelpark):

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/postlist/Board/24/page/1

 

Stap 1 is dus bevestigen dat je schotel goed uitgericht staat, stap 2 is in 'satellieten zoeken' de juiste satelliet (astra) aankiezen en kanalen inlezen. (of een kanalenlijst downloaden wink

 

Voor de geïnteresseerden heb ik hier wederom een kanalenlijst. Nu met nog meer satellieten (hellas 2, turksat, intelsat 12). Ik lees de kanalen in via het 'motor setup' menu.

 

Ik heb eerder eens gemerkt dat de motor niet draait als ik de kanalen inlees onder 'satellieten zoeken'. Heb geen idee of er in de kanalenlijst instrukties meekomen wat motor en diseqc setup betreft. Iemand een idee hierover?

 

Zie bijlage: Kanalenlijst

Multisat - Latest 03-02-08.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben al weer een stapje verder.Nadat ik een kanalenlijst er via de usb er in gezet heb.De receiver op BVN gezet en aan de schotel gaan draaien.En wat bleek de elevatie stond niet goed.Ontvang nu alleen nog astra voor de rest moet ik nog de diseq instellingen aanpassen.

Het gaat de goede kantop.Prima beeld trouwens bij een zeer heldere hemel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha,

mooi dat het gelukt is!

Enne, heldere hemel maakt voor de beeldkwaliteit geen donder uit.

Hooguit, slechts zelden, heb je als je schotel goed afsteld staat uitval van zender door donnerwetter.. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Installatie draait als een zonnetje.Heb op mijn sx5 met multytenne nu op alle vier de satelieten ontvangst.Een boom die achterin de tuin staat verstoorde het signaal van de astra 2.Schotel een paar meter verzet op op een houten paal en bingo.Nu zijn het opnemen en het netwerk aan de beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de opnames schijnen er met de alternatieve software nog wat problemen te zijn, de ontvanger is zeer kritish met de HDD´s die je gebruikt. Je moet daarom ook enorm uitkijken als je een HDD gebruikt die ook andere data bevat want als je ontvanger de HDD niet leuk vind verknald hij al de aanwezige data op de HDD en de schade is dan enkel te verhelpen door de HDD opnieuw van een partitie te voorzien en weer te formateren. Ik heb dit al meedere malen op de Spaanse forms mogen lezen.

 

Wat betrefd het netwerk even een adres van de softcam.key in je ontvanger zetten en met een simpele druk op je AB wordt deze keurig gehaald. Niet het adres voor nieuwe firmware invullen want daar zit nog een dikke bug die je ontvanger dood kan maken.

 

Moet wel zeggen dat het best wel goed gaat met de firmware en dat er met iedere update behoorlijk wat gefikst wordt aan bugs.

 

Mijn eigen ontvanger had ook de nodige ziektes in het begin maar die zijn er ondertussen allemaal zo´n beetje uit

 

MVision doosjes zijn hele fijne ontvangers, naast het mooie design uiteraard. Ik gaat er zelf een STX-5 bijkopen binnenkort en deze lokaal sharen met mijn huidige ontvanger. Kan up tot 3 dus met 1 smartcard op 4 Mvisions beeld zonder problemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zegt continu LACIE 2.5 extern, dat is zo´n mini hd. Foto had ik hier al geplaatst. Het gaat volgens mij meer om de hardware van de USB dan de HDD zelf, hier werkt die LACIE prima en als ik hem bij anderen in de MVISION steek doet die het ook prima.

 

Of geduld hebben tot aantal bugjes gefixed zijn in de firmware en kun je er elk gewenst usb hdd weer insteken.

 

Ehh deze:

 

 

post-4648-1318259628,0125_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tip (ik zag later pas dat je de hd ook in de andere topic had genoemd).

Ik ga die maar 's op de kop tikken dan. Eeuwig gesleep met sd kaartje via usb is toch ook nix.

Ik vind trouwens dat de video/audio kwaliteit van de opnames heel behoorlijk is van de machine. Een stuk beter althans dan van mijn Daewoo HD recorder...

Het enige wat de Mvision -voor zover ik kan zien- mist, is een timeshift functie. Die vind ik bij hd recorders wel erg handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*.ts, *.irm, wat een exotische formaten toch allemaal.

Zolang het maar om te zetten is naar dvd (mocht je iets willen behouden. Ikzelf gebruik Nero onderdelen voor afspelen converteren e.d., dat zal met de *.irm files ook wel werken?

 

Wat ik me ook nog afvroeg: is er voor de *.sdb files (kanalenlijsten) een geschikte editor? In enkele spaanstalige fora/sites zie je de 'Channel Master v1.18' opduiken, deze ondersteunt van alles, maar zeker geen sdb files van Mvision..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

I s er toevallig iemand die een kanalenlijst voor de st 5 hier neer kan zetten. Ik ben die van mij kwijt na een reboot ( per ongeluk).Bij voorbaat dank want het is een heel werk om hem weer up to date te krijgen.Heeft ieman misschien nog een goede editor.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weer een nieuwe update van de cam (1.22).

Zie bijlage.

 

Ondertussen heb ik alweer een poosje een HD aan de st-5 hangen (het is uiteindelijk een WD Passport geworden..).

Functioneert prima, geen rare dingen mee (zoals wilde formats oid). Enkel, na een opname (of dat nu op usb stick of HD is) heeft de st-5 last van storing in de decodering van (alle) gecodeerde kanalen. (enkele seconden codeert ie om vervolgens daarmee te stoppen: beeld staat dan stil net als audio). Om die storing op te heffen moet ik de machine dan rebooten.

 

Ook is er nog altijd een vreemd bugje die ervoor zorgt dat bij bepaalde zenders de audio niet te horen is (de 2e keer schakelen naar de zender lost dat op).

 

Zijn deze en/of andere bugjes nog bekend bij st-5 gebruikers?

 

Op de bugjes na is het een fijne machine geworden!

MV-S5-2.61_scam-1.22.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb nu een twee tal weken een ts-5 staan en ben erg te vreden. Ik kijk de nederlandse kanalen via digitenne kaartje en satelliet voor de educatieve kanalen.

Deze st-5 werkt een stuk vlotter dan mijn vorige FCIS 7000 e+.

Opnemen op een losse hd heb ik nog geen ervaring mee, opnemen doe ik op mijn topfield TF5300k van kpn. Dit is ook een super apparaat.

Het enigste bugje wat ik gemerkt heb is dat als ik op het kanaal van babytv ga staan ik een blauw schermpje in het midden te zien krijg met de melding no access. Dit gaat weer weg als ik mijn kpn kaartje er uit trek. Een ander nadeel is dat de afstand bediening erg richt gevoelig is, als je er niet recht voor zit reageerd de ontvanger niet. Dit is volgens mijn iets wat bij mvision hoort, mijn vorige had dit ook.

Verder is het overigens een prima apparaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...