Ga naar inhoud


[Mvision ST-5 USB] Ervaringen


Gast ThaTiCK

Aanbevolen berichten

Dvb-t heb ik op de machine zitten ter back-up van het satellietsignaal mocht dit eens uitvallen.. maar dan alleen ned 1/2/3/regio. Ik had me wel af zitten vragen of de st-5 ook dvb-t zou kunnen decoderen met behulp van kpn kaartje.. ik begrijp van jou dat dit dus kan?

Ik ben zelf ook geupgrade vanaf fcis7000 e+, is inderdaad groot verschil!

En een tip: probeer een universal -leerbare- afstandsbediening uit op de st-5, werkt stukken beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijken naar digitenne met kpn kaartje gaat als een speer. Hij zapt lekker snel van digitenne over naar satelliet en je merkt er tijdens tv kijken niets van. Ook epg werkt erg goed op de digitenne kanalen. Alleen op ned 1,2,3, de vrij te ontvangen kanalen hebben geen epg, erg vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb gisteren de laatste firmware er op gezet en nu zijn er bij de netwerkinstellingen een aantal mogelijkheden bij gekomen.Het betreft Nuevo X stream,X stream, en Private to MV server. Is er iemand die een idee heeft hoe dit te gebruiken of iemand die een link heeft voor meer info desnoods via Pm. Ik ben benieuwd.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het zijn netwerk (sharing) functies, maar hoe goed ik ook google, er is weinig over te vinden.

Private to MV server zou kunnen gaan over een connectie naar een Mvision MV ontvanger.

Het X-Stream verhaal kwam ik ergens bij een bepaald type tv tegen.. Erg wazig en ongedocumenteerd allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hij draait nu inderdaad lekker, nieuwe firmwares lossen nog enkele kleine bugs op (zo repareerde de laatste fw de bug dat na opname de gecodeerde kanalen vastliepen).

Het blijft dat de nieuwere machines veel betere ondersteuning en vernieuwing genieten dan de oude lichting (fcis 7000 E+).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zocht een ontvanger die zich ivm een kabel abo in één jaar terugverdiend, dit om de laatste twijfelaars in mijn vriendenkring om te turnen.

 

Heb net 2 van deze combo-onvangers gekocht in Spanje voor de belachelijke prijs van Euro 125,00 incl verzending. Wil hem eens lekker aan de tand gaan voelen. Vind het vreemd dat deze ontvanger daar zo goedkoop is. Zo zal de ontvanger met een 160Gb hdisk voor Euro 175,00 compleet te krijgen zijn. Ongelofelijk...

 

Volgens de info zou het mogelijk moeten zijn om met deze ontvanger te sharen.

 

Is intern Sharen ook mogelijk, tussen beide receivers alleen. Ik wil zo digitenne en CD combineren.

 

Inzake Digitenne. In mijn dorp heb gisteren een DVB-T test gedaan (leuk als je in het hoogste kerkdorp van NL woont) met een Samsung digitenne ontvanger, over de 50 tv zenders met een binnenantenne, met al mijn lievelingszenders, dat gaat lekker zo. Ben benieuwd of deze ontvanger dat ook trekt. In ieder geval lijkt deze ontvanger hét alternatief voor de Kabel. Concurrerende ontvangers zijn bijna 2 á 3 keer zo duur. En Linux ontvangers zijn nog duurder, helaas niet weggelegd voor mijn doelgroep.

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuut Tuut, dat is snel, ter info ik kreeg de volgende info al. Ik weet niet of dit verhaal zo werkt, maar dit klinkt wel erg simpel en laagdrempelig voor een leek die niet wilt stoeien met emu's en zo...

 

Alle S boxen draaien op dezelfde software en die maken verbinding met elkaar via poort 5300. Zitten de ontvangers niet in het zelfde Ip segment, dan zul je dit in je routers moeten instellen (Dit wordt waarschijnlijk in de nieuwe software poort 2500). Maar dit is niet belangrijk verder. Helaas is er voor het inloggen geen wachtwoord nodig :-).

 

Let wel: voor intern sharen is er veelal niet veel voor nodig. Voor interne cardsharing, dus via een thuis netwerk met meerdere ontvangers hoef je niets in te stellen als dus alles in hetzelfde segment zit, dit werkt meteen. (Wel je ontvanger op home net zetten.)

 

Je digitenne kaart zou moeten werken en ook je CD Kaart.

 

Wel is het een tip om de ontvanger toch in de Benelux te kopen. Importeur HSMD doet zich veel inspanningen om de software aan te passen voor de lokale markt (Digitenne en CD).

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Heb inmiddels de STX-5 combo. Kan alleen maar de positieve ervaringen bevestigen.

 

Time-shiften werkt perfect, opnames zijn meteen terug te kijken op je PC maar ook te bewerken op de ontvanger. In 5 minuten had ik dus deze ontvanger voorzien van de laatste firmware, softcam en keys. Belangrijkste is dat sharing werkt, digitenne icm CD Sat werkt inderdaad perfect.

 

In ieder geval is de ST(X)-5 combo voor mij de referentie ontvanger die ik bij mijn kennissen en thuis kan neerzetten.

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste mensen, ik heb sinds kort een M-Vision S5 ontvanger en ben daar tot op heden zeer tevreden mee.

Ik wou weten of je het softcam.key bestand dat op gxmax.com staat met je kladblok kon bewerken om zo nieuwe keys toe te voegen? Bijvoorbeeld TV Vlaanderen.

Weet iemand hoe dat in zijn werking gaat of dat daar een handleiding voor is?

Ik heb nou al op verschillende plaatsen gezocht maar kan daarover niets vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit dan al mogelijk ? Keys voor tv Vlaanderen ? Ik heb het nog nooit gehoord, maar er zijn volgens mij programma's om keyfiles te editten ...

Laat eens een berichtje hier hoe ver je zou staan aub. Ik ben zelf ook nieuw in de ST5-materie, maar heb al redelijk wat ontdekt. Enkel het cardsharen via netwerk is me nog erg vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

EPG voor digitenne werkt bij mij perfect! Verder leuk te lezen dat deze box door steeds meer mensen ontdekt wordt. Ondanks de moeizame start met gebrekkige firmware doet hij het nu naar volle tevredenheid.

Wel vroeg ik me af of er een manier was om nieuw toegevoegde satellieten van naam te wijzigen..? Anders blijven ze maar 'newsat 00' of 'newsat 01' heten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Dr.Digitalios

Heb zelf ook getest met de S5 maar met de motor werkt ie niet goed zowel de usals als de Diseq 1.2 instelling,

heb al diverse soft geprobeerd.

iemeand al bekend van dit probleem???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met zo'n probleem verwijst ik je hier al snel naar het 'schotelpark' forum op sat4all.

Je kunt enkele belangrijke instellingen checken.

* gebruik voor motor aansturing altijd Usals

* vergeet niet je lengte-breedte graad (positie) in te geven (menu-motor setup-groene knop: mijn positie).

 

Als bovenstaande tips niet helpen (wellicht had je alles verder goed staan) kan er iets anders aan de hand zijn, verder heb ik niemand gehoord met motor aansturing problemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...