Ga naar inhoud


DM7025 scant niet alle kanalen


Gast sjoemel01

Aanbevolen berichten

Hallo beste sateliet vrienden,

 

Ik heb vandaag mijn nieuwe dm7025 ontvangen en er doet zich helaas gelijk al een groot probleem voor.

Bij het inlezen van kanalen op bijv de astra 19.2 vindt de box maar 268 services als hij op 30% van zijn scan zit, de scan loopt wel door naar 100% maar het blijft helaas maar bij 268 services.

Ik heb hier vanalles geprobeert oa zelfs met een simple schotel opstelling in de sat configuratie,ik heb ook een draaibare opstelling met een diseq rotor en dacht dat het mischien daar mee te maken had, vandaar dacht ik dus om dat te elimineren om een simple vaste opstelling te gebruiken op een andere schotel, helpt allemaal niks,deze problemen had ik met het orginele image wat in de box zat en met de laatse gemini voor de 7025 hetzelfde probleem.

Allebei de tuners dvb-s dezelfde problen helaas

Ik kreeg wel een melding dat de front processor geupgrade moest worden van 2 naar 7? ik heb dit opgevolgt zoals in t scherm?

Ook een settings lijst downloaden via de blauwe knop geeft hellaas geen oplossing?

Heeft iemand dit ook gehad of weet iemand hoe dit opgelost moet worden?

Alle hints en tips van harte welkom.

 

alvast bedankt

 

Grtz

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen,

 

Doordat een dreambox wat zinniger is met signaal, moet de schotel absoluut goed uitgericht zijn. Ook de LNB moet goed zijn, dit inclusief de coax / f-konnektor ( vocht, corredatie ). Ik denk, dat je hierin de oorzaak vind.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk schotel niet goed gericht of de LNB skew niet goed, of te lange/beschadigde kabel of brakke connectoren of alle andere varianten van de posts hierboven.

 

Wat je het beste kan doen: Zoeken waar het misgaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

 

Ik denk niet dat het aan de kabel ligt,schotel of f connectors, SNR=95% AGC=92%, BER=0 %, Lnb is nieuw en heb ook met een andere vaste schotel opstelling geprobeert, geen verschil helaas, plus dat mijn trouwe DM500 werkt als een speer op de draaibare set en dezelfde signaal resultaten geeft.

Ik heb besloten de box terug te brengen en om te ruilen voor een DM7020 si.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

 

cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Remco_k

 

Dat zou evt mischien ook de oorzaak kunnen wezen, mischien dat 1 van de techneuten op dit board dit kan bevestigen?zou een interesant verschil wezen.

Ik ga hem toch omwisselen mede omdat er voor 7025 nog niet zoveel images geschreven zijn.

 

nogmaals bedankt

 

cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...