Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan men de FW CLK-1080-2087L(uxemburg) uit de Arion 9400 HDMI verwijderen zodat een correcte Firmware er in kan worden geladen? Als iemand weet hoe dit moet, of weet waar dat wordt uitgelegd, houd ik mij zeer aanbevolen en vast bij voorbaat mijn dank. Anders gaat deze Arion de deur uit.

Geplaatst:

Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de CD versie van een Arion 9400 HDMI receiver geschikt te maken voor "universeel" gebruik. Met andere woorden: je bent beperkt bij het updaten en afhankelijk van de voor de CD versie gemaakte software.

Dit is voor mij bij aanschaf een belangrijke overweging geweest.

Geplaatst:

Ik kan je geruststellen: in principe kan je elke software van elk type op een ander toestel zetten (je moet dan wel zien dat je Hardware overeenkomt, dus geen 9300 op een 9400 of een PVR met een HDMI)Maar niet met de huidige programmas.(STBTool)

Je CLK-1080-2087L is een Canal Digital/TVV versie en daarom krijg je er de 9400 HDMI niet op. Ik vraag reeds enkele weken om IRD files op te sturen, maar de enige die meewerkt is Tom Breuker, waarvoor dank.

Op deze manier geraakt mijn tool nooit af, en is er voor dit probleem géén oplossing...

Geplaatst:

Dank u voor uw reactie. Ik ben evenwel nog niet gerustgesteld; het ziet er nl naar uit dat een mogelijkheid om deze prachtige tuner terug te brengen naar zijn oorspronkelijke staat voorlopig niet beschikbaar zal zijn. Uw vriend Tom Beuker deelde mij mee ook nog geen oplossing te hebben gecreerd. Ik wacht nog even maar dan gaat deze ontvanger hier de deur uit en komt er niet meer in. Ik heb sedert 2001 eerst altijd Echostar gehad en die ingeruild voor een opvolger van Arion. nl de 9400PVR HDMI. Nu voel ik mij bedrogen en gemanipuleerd en dat lukt bij mij maar één keer. Sorry waarde heer, voor mijn negatieve reactie, maar er moet leven bestaan na Echostar en ARION. Nogmaals mijn dank.

Geplaatst:

Ik heb een Arion 9400 SE deze was ook CD, maar ik kan deze gewoon updaten met een nieuwe update van de Duitse Arion site middels (AF9400PSE - 2097)kan daarna ook weer terug naar de oude CD firmware (2087) als ik wil.

Dus ik mag aan nemen dat dit voor een Arion 9400 HDMI ook moet kunnen.

et8000

Geplaatst:

Ik heb de firmware AF9400PSE-2097 geprobeerd in te laden in mijn Arion9400PVR HDMI maar, hélaas, ook dit lukt niet.

Eerst met STBtool maar dan krijg ik "Buyer/Model is different".

Dan via USBkabel copieren naar de folder firmware in de Arion. Dan met de PVRknop voorhalen, ok indrukken en wat komt er dan weer: "incorrecte waarde".

Grote teleurstelling, ik begrijp niet wat CD er voor belang bij heeft om andermans eigendom tegen de wil in van de eigenaar volledig te blokkeren. Angstig!

Geplaatst:

Beste vrienden, hartelijk dank voor uw reacties op mijn noodkreet. Ik heb echter nu besloten over te stappen op een TF7700HDPVR. Héél jammer want de ARION is een uitstekende tuner, maar hij is bezet en geheel afgeschermd door CD.

Geplaatst:

Toorg,

Ik ben op zoek naar de firmware CLK-1080-2087L. Heb jij die niet toevallig op je harde schijf? Je mag de file opsturen naar eddyvlaemynck@skynet.be als je hem moest vinden. De kans zit erin dat we je binnenkort kunnen helpen met je Arion, alleen hebben we een probleem met de Arion 9400 dat we geen backup hebben van de software. We hebben de software van de ontvanger gehaald, maar spijtig genoeg zit er in de ontvanger zelf een miniem foutje, en is die niet echt bruikbaar.

Bedankt bij voorbaat, alle hulp is welkom...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen