Gast Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 Ik probeerde heden voor de allereerste X satellieten te installeren in een humax HDCI 2000; als sterkte krijg ik wisselend 9%/10%/20% en dan weer 100%; doch quality blijft meestal op 0; éénmaal had ik 60%. Ik richtte uit op Thor asimuth 187,5 (vanuit West-Vlaanderen)omdat die de meest zuidelijke is en het om een polar mount gaat. Ik gebruik een Satfinder Konig. Ook daar was het signaal wisselend. Ik controleerde alle F-conn en mat de ohmse R van alle kabels ;;OK . max 5ohm op 25m kabel zowel voor kern als afscherming. heeft iemand een idee
WPW Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 Probeer het eens met een kortere kabel, alles bijelkaar zetten en goed nazien of het allemaal wel goed verbonden/vast zit. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 dank voor tip maar is in de praktijk moeilijk. Parabool staat op schouw en m' TV is er één van 37". Daarom heb ik V box en satfinder boven op dak en TV en Humax beneden. Ook na het eruitlaten van de V-box had ik zelfde resultaat. Kan ik nog iets meer uitmeten?
WPW Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 "wisselend 9%/10%/20% en dan weer 100%" dit geeft tog aan dat ergens iets niet lekker zit, heb je alle f-connectoren er opnieuw opgezet? probeer astra1 eens te vinden om te zien of alles uberhaubt wel werkt. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 inderdaad alle F connectoren er weer op en hermeten met die erop. max 5 Ohm. Morgen ga ik dus weer het dak op om eens Astra 1 te pikken. Is de ontvangst daarvan hier misschien beter? die moet toch ongeveer even ver zitten.
WPW Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 Astra1 heeft gewoon een berehard signaal, als je die niet krijgt dan is er iets kapot/niet goed aangesloten. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 heb zopas nog eens alle connectoren nagekeken en deze keer ook de male kant van de V box en Humax en satfinder connectoren. Bij de satfinder ondervind ik dat als je er een stukje kern van coax instopt het er gewoon weer kan uitvallen. Het wordt dus niet geklemd. Zou dit de reden kunnen zijn. Een paar dagen geleden had ik vruchteloos geprobeerd een stuk gewone coax (met een dikkere kern) erin te krijgen. Misschien zijn de lipjes inwendig verwrongen. Kan men dit nameten?
WPW Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 Mja als de coax eruit valt... het moet wel vast zitten. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 22 november 2007 Geplaatst: 22 november 2007 WPW, dank voor je mening en tips, Vr.groeten
Gast stckprma Geplaatst: 29 juli 2008 Geplaatst: 29 juli 2008 satfinder was inderdaad defect. Met een nieuwe nu alles OK; dank aan diegenen die hielpen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen