Ga naar inhoud


[TF7700PVR] HDD en FW plaatsen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Voordat sommige leden weer roepen dat ik beter moet zoeken kan ik hier alvast aan toevoegen dat ik dit onderwerp (vragen) ondanks woeste pogingen niet heb kunnen vinden. Wellicht zal het aan mij liggen en snap ik de zoekmethode niet maar mocht dit onderwerp toch wel ergens staan dan zou ik het op prijs stellen dat iemand mij de weg wijst hoe ik dit dan wel kan vinden.

Nu dan de vraag(en).

Binnenkort wil ik de TF7700PVR bestellen maar dan zonder HDD. Hierna wil ik een losse 500 Mb SATA schijf kopen en in de TF7700 inbouwen.

 

Moet ik nog ergens rekening mee houden met de aankoop van de HDD en kan ik de HDD gemakkelijk zelf inbouwen zonder dat ik met de garantiebepalingen in het geding kom?

 

Herkent de TF7700 na inbouw de HDD zelf of moet ik nog instellingen wijzigen en / of nog aangepaste FW installeren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe herkent de ontvanger zelf de harde schijf. Als de schijf niet is geformatteerd volgens het eigen bestandssysteem, dan wordt gevraagd of dat alsnog moet gebeuren, met Fat16, Fat32 en NTFS kan de ontvanger niets.

 

Ik weet niet of er voor de 4000 nog een maximale grootte is die de schijf kan zijn, voor de 7700 zal die max veel hoger liggen. Overigens heb ik zelf een 160 GB probleemloos draaien in zowel een 4000 als een 4000+.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let er wel even op dat het voor de 7700PVR een sata drive moet zijn en voor de 4000 een "oude" pata.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Let er wel even op dat het voor de 7700PVR een sata drive moet zijn ......

Ok, ik had in mijn topic start al aangegeven dat ik een SATA 500 Gb HDD zou willen plaatsen.
Maar nu dat je het nog even expliciet aanhaalt schiet mij ook nog de volgende vraag binnen.
Ik zie bij de leveranciers van de diversen SATA HDD`s soms de aanduiding SATA(2) staan. Moet ik bij de aankoop van een HDD voor de 7700 nog op letten of het gewoon SATA of SATA2 is?
Zijn trouwens de inbouwmaten van de SATA HDD`s standaard of kan ik daar ook nog voor verrassingen komen te staan?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat wel ergens in deel 1 van het lange draadje over de 7700, maar dat is een lang draadje.

 

Ik heb hier de 7700 ook zonder HD gekocht, had zelf nog een 80 Gig Sata liggen die er wel even in kon. Ik zet er met de tijd el een grotere in.

Ontvanger opengemaakt, HD inbouwen gaat heel makkelijk, de schijf komt aan de onderkant vast te zitten (dus niet op de zijkant zoals in meeste pc's )

Garantiebepalingen mogen niet van invloed zijn, de verzegeling werd er bij mij los bijgeleverd.

Welke schijf het beste kan en of het wel 500 gig kan zijn vind ik nog onduidelijk..ik heb een 80 gig maxtor erin en dat gaat best, maar er is ook een lid die ook een 80 gig maxtor deed en het wilde niet.

Ook meende ik te lezen dat er iemand was die problemen had met 500 gig.

Weet de namen zo even niet van de leden waar het om gaat.

Mischien dat ze zelf nog even reageren als ze het hier lezen.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er een SEAGATE HDD 500GB 7200 RPM 16MB SATA II drive ingestopt.

Ik heb de jumper laten zitten om hem in SATA I mode te laten werken.

(eentje uit mijn PC gehaald tot de prijs van de 750 Gb wat daalt...)

 

Alle kabeltjes netjes verbonden en bij het opstarten van de receiver kreeg de vraag om de schijf te formateren...

 

Nu alleen nog een oplossing om het opgenomen materiaal zonder haperingen te kunnen bekijken... Opgenomen FTA materiaal gaat zonder probleem!

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beobuddy

 

Ik heb het nog niet geprobeerd zonder de jumper (om hem dus in SATA II mode te plaatsen).

 

SATA II controllers zijn ook downward compatibel maar niet omgekeerd...

 

Ik denk dat een snelheid van 1.5 Gb/sec snel genoeg is voor de opnames...

(er zit ook nog buffergeheugen in de schijf)

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...