sidecar Geplaatst: 23 november 2007 Geplaatst: 23 november 2007 ik heb vandaag een Logitech g15 keyboard gekocht (vanwege de extra knoppen) ik had al een Logitech mx610 muis (Links handig) aangezien ik al gewend was aan de rechtshandige opzet van de muis heb ik de knoppen van linkshandig naar rechtshandig gezet. maar als ik het g15 keyboard aansluit, worden de knoppen van de muis weer terug gezet naar linkshandig, en ik krijg het niet meer terug gezet. wie weet raad? Technotrend DVB-S2300, VDR
verkerkbr Geplaatst: 23 november 2007 Geplaatst: 23 november 2007 Goede avond, ik heb dit probleem zelf niet bij de (rechter)hand gehad. Even gekeken hier in de Mandriva versie. Zie ook geen keuze tussen links of rechts handig. Nu staan de gegevens over een aanwijs apparaat in het xorg.conf bestand. Volgens de info kun de volgorde van de toetsen aanpassen door de volgende regel toe te voegen onder betreffende muis instellingen: Option "ButtonMapping" "3 2 1" etc/X11/xorg.conf. Aanpassen in een root terminal en gebruik van VI als editor. Ik weet echter niet of dit werkt. Maar het is eenvoudig te proberen. Hoor wel als het lukt. Groet, Bram
verkerkbr Geplaatst: 23 november 2007 Geplaatst: 23 november 2007 Zie nu dat muis instelling voor rechts en linkshandig ook in KDE configuratie menu is in te stellen. Hetzelfde zal ook voor Gnome het geval zijn. Het lijkt derhalve eenvoudig op te lossen.
sidecar Geplaatst: 23 november 2007 Auteur Geplaatst: 23 november 2007 dank voor de reactie, ik heb het probleem gevonden. de instelling die ik gebruikte in xorg en Xmodmap waren van mijn vorige muis de mx1000, na aanpassingen van die 2 files werkt alles nu goed. Technotrend DVB-S2300, VDR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen