Ga naar inhoud

Themakanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb hier drie tuners en heb de duo lnb quad geïnstalleerd.

Op m'n topfield 5000 pvr en Xsat heb ik inmiddels de regionalen op de Astra3 gevonden. Ontvangst is nog niet geweldig, moet ik nog fine tunen.

De Themakanalen kan ik op beide tuners echter niet vinden. Welke instellingen moet ik nu gebruiken ? Ik heb de tuners laten zoeken op 11.739V 27.500 maar beide tuners vinden daar niks. Wat zie ik over het hoofd ?

Met mijn, derde, oude Pioneer Tuner vind ik helemaal niets op de Astra 3 maar dat is niet zo'n probleem want deze wordt in de kinderkamer gebruikt.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Geplaatst:

Transponder van Themakanalen is minder sterk, dus moet de lnb erg goed worden uitgericht. Zo kan het goed zijn dat je Regionalen wel ontvangt, en themakanalen niet. Dus gewoon je kop en / of schotel beter uitrichten.

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

Dank voor je bericht Rico,

Ga morgen aan de slag.

Nog één vraag, moet de 19,2 lnb of de 23,5 lnb met de adapter aan de houder

worden vastgemaakt. Er blijken twee gebruiksaanwijzingen van cds in omloop te zijn.

Ik heb hem nu aan de 19,2 lnb zitten en gedraaid zodat ie "waterpas" staat

Geplaatst:

Hangt er vanaf, als je de gewone Nederlandse kanalen zo sterk mogelijk wilt ontvangen moet je 19,2 oost in de focus zetten. Het is echter wel zo dat de Astra 1E satelliet waarschijnlijk minder goed doorkomt dan de satellieten op 19,2 oost, en als je de regionalen en themakanalen dan beter wilt ontvangen kan het verstandig zijn om 23,5 oost in de focus te zetten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Ik ga morgen maar eens aan de slag en kijk wat het beste resultaat geeft. Ik heb hier nl. ook nog eens last van bomen. Zo vindt mijn (andere) draaibare schotel maar een paar satellieten.

Het laten zoeken op 11.739V 27.500 is dus wel korrekt ?

Geplaatst:
Citaat:
Het laten zoeken op 11.739V 27.500 is dus wel korrekt ?

Ja, als tenminste je disecq-instelling goed staan en je op de juiste satelliet zoekt, maar dat moet al in orde zijn omdat je al de regionalen ontvangt.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen