Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast Agent Mike
Geplaatst:

ik heb zelf het idee dat mijn tomtom een betere meting geeft.

het is idd afhankelijk van de gebruikte bandenmaat.

zet maar eens een grotere band onder jouw auto.

snelheidssensor (in mijn Astra) zit ook in de aandrijfas bij de de linker voorband..

Geplaatst:

Gewoon 100 gaan rijden op je teller en paaltjes tellen. Het lieffst over een behoorlijke afstand. Dat weet je het 'precies'.

In de bergen zou de ontvangst gelijk moeten zijn. Maar op 1000 meter hoogte zul je wel andere resultaten hebben. Ik heb eens naast een agent gezeten (niet op de achterbank hoor..) en die was er van overtuigd dat zijn TomTom 11% loog t.o.v. zijn 'geijkte' teller.

Daar zakt je broek toch redelijk van af. Hij was niet van zijn ongelijk te overtuigen.

• Moderator
Geplaatst:

Garmin geeft als specificatie het volgende op:

Afwijking snelheid 0,05 m/sec.

Dit komt overeen met 0,18 km / uur.

Bij mijn wagen heb ik een afwijking van tussen de 3 km/u bij 50 tot 8 km/u bij 200+.

Bij mijn winterbanden kan dit 1 - 2 km verschillen.

Ik stel de tempomat altijd in op Vmax + 5 km en ben daarvoor nog nooit geflitst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Boven de 200Km/h kijk ik alleen nog maar rechtuit en in mijn spiegeltje blush

Geplaatst:
Origineel bericht van: Agent Mike

snelheidssensor (in mijn Astra) zit ook in de aandrijfas bij de de linker voorband..

Bij het linker voorwiel hoop ik? smile
Ik weet niet melk modeljaar, maar als je zo'n info-bobbel op of in je dashboard hebt, kun je soms knoppen tezamen indrukken (de reset gedachte) en dan zie je ineens je snelheid in digits.
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Het is zelfs zo dat een snelheidsmeter in de auto nooit minder mag aangeven dan je werkelijke snelheid (verplichting voor de typegoedkeuring). Aannemende dat de meter zelf ook fouten maakt, moeten de fabrikanten dus wel een hogere snelheid weergeven dan je werkelijk rijdt. De meter mag overigens niet meer aangeven dan 110% van de werkelijke snelheid plus 4 km/u.

In formule: 0km/u <= Vm - Ve <= (Ve/10) + 4km/u

met Vm de gemeten snelheid (zoals de teller aan zal geven), en Ve de echte snelheid.

- Ruud

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen