Ga naar inhoud


topfield TF-5300k - vrijschakelen duitse zenders


peter_h

Aanbevolen berichten

voor al diegenen die toch de duitse zenders (eventueeel andere buitenalndse zenders) willen bekijken in real time, ga als volgt te werk:

 

1. maak een opname van een willekeurie zender (5 minuten is standaard minimum)

2. selecteer de duitse zender die je wilt bekijken)

3. start de opname en spoel hem meteen door

4. op het scherm verschijnt: afspelen gestopt

5. houdt nu de groene knop (op de afstandsbediening) een 7 tal seconden

ingedrukt - rechtsboven in beeld verschijnt markeer (gewoon negeren)

6. houdt vervolgens de gele knop een 7 tal seconden ingedrukt.

7. als het goed is heb je nu beeld en geluid.

 

Daar slechts de betreffende zender is vrijgeschakeld is zappen tussen de duitse zeders helaas niet mogelijk.

 

Overigens: opnames van (zwart beeld/geluid) duitse zenders worden gewoon, zoals het hoort, met beeld en geluid weergegeven.

 

m vr gr

peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe kwam je hier achter cq waar heb je dit vandaan?

Het werkt, maar is wel zeer omslachtig en je moet geduld hebben.

Je hoeft niet per se eerst een opname te maken, met een bestaande opname werkt het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook nog mee bezig gegaan n.a.v. wat Peter schreef, maar je hoeft niet een opname van 5 minuten te maken, of een oude te gebruiken.

ik doe het zo:

-Selecteer de duitse zender die je wilt zien (beeld blijft zwart).

-Druk op de opnameknop en direct op de stopknop (de opname stoppen: kies ja)

-druk nu op de groene(markeer)knop en als het goed is komt nu rechtsboven in beeld "Markeer"te staan. Druk anders nog een keer.

-Vanaf dit moment 7 seconden wachten en dan op de geleknop drukken en het programma begint vanaf de markering te spelen en je hebt direct beeld.

Heb je te vroeg op de geleknop gedrukt, dan heb je ook beeld en staat rechtboven in beeld in een grijsvakje de tijd die je gedrukt hebt na de markering. Voorbeeld: er staat 6 sec, dan stopt het beeld na 6 sec.

Staat er 7 sec of langer, dan blijf je beeld houden. Bij minder dan 7 sec, kun je nog een keer (of een paar keer) op de geleknop drukken.

 

Een andere methode is:

Nadat je de opname zoals hierboven stond hebt gestopt, wacht dan 10 seconden minimaal en druk dan op de blauweknop met het vinkje. Het programma springt dan 10 seconden terug(zie je aan het grijzevakje rechtsboven in beeld) en je hebt beeld. Druk je binnen de 10 seconden, dan gebeurt er niets (beeld blijft zwart), druk dan nog eens tot je beeld hebt.

 

Van deze korte opname komt niets op de Harddisk te staan, want de opname is korte dan 1 minuut.

 

Je kijkt niet realtime, maar je blijft zo een aantal seconden achter lopen. Probeer je toch door vooruit te spoelen realtime te kijken, dan stopt het beeld. Door iets terug te spoelen gaat het beeld weer verder.

 

Hier in Renkum heb ik behoorlijk wat Duitezenders, dus ik ben wel blij met de hint van Peter. En nu maar wachten op de update van KPN voor de TF-5300K. Ik heb overigens versie 1.40 van 12 juni 2006.

Groeten,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...