loewe fan Geplaatst: 25 november 2007 Geplaatst: 25 november 2007 Hallo, Ik heb hier een PC waarop windows xp home draait. Als ik nu de pc opstart (normaal)blijft die hangen en start niet door. Ik krijg op mijn scherm allemaal strepen te zien net of die stil staat bij het op starten. Ook bij het opstarten zelf krijg ik in de weergave balk allemaal witte blokjes te zien, normaal moet dit groen zijn. Ik heb al geprobeerd in de veilige modus op te starten maar daar blijft die ook hangen. Wat zou het probleem kunnen zijn ik dacht zelf dat de hdd defect was. Is er iemand hier die mij even een hint kan geven, wat ik eventueel zou kunnen doen om dit probleem op te lossen, of te controleren of daadwerkelijk de hdd kapot is mvgr loewefan
loewe fan Geplaatst: 25 november 2007 Auteur Geplaatst: 25 november 2007 het volgende ontdekt. Bij het opstarten geeft die aan "can"t write ESCD" wie kan mij uitleg hierover geven. overigens heb ik nu een ander scherm erop aangesloten en hij doet het weer. waarschijnlijk oude scherm kapot. graag had ik wel wat info omtrent het bovenste. mvgr loewefan
theparasol Geplaatst: 25 november 2007 Geplaatst: 25 november 2007 Extended System Configuration Data Hier wordt diverse info over specifieke hardware zoals bv harddisk, irq verdeling in opgeslagen. In jouw geval werkt dit niet meer. Oorzaak kan een versleten chip zijn of een geflashte bios met firmware die niet aansluit bij de revisie van je mainboard.
loewe fan Geplaatst: 25 november 2007 Auteur Geplaatst: 25 november 2007 hallo, wat kan ik daar eventueel aan doen om die melding te verhelpen. kan het uberhaupt kwaad op langere termijn loewefan
theparasol Geplaatst: 25 november 2007 Geplaatst: 25 november 2007 Tja bitter weinig. Je zou kunnen proberen de laatste firmware in je bios te flashen. Onderzoek het mainboard model en revisie goed en download vervolgens de juiste upgrade bij de fabrikant van het mainboard. igv versleten chip is het zonder de bekende hobby handigheid in de regel interessanter het mainboard te vervangen door een ander.
Ome Merde Geplaatst: 25 november 2007 Geplaatst: 25 november 2007 een biosupdate uitvoeren. moet je merk en type moederbord weten. is niet zonder risico dus weet wat je doet. merDe deze ruimte is te huur
loewe fan Geplaatst: 25 november 2007 Auteur Geplaatst: 25 november 2007 bedankt voor jullie reactie. Pc is niet van mij dus ik zal eens overleggen met diegene wat hij wil. Is het dan zo dat je alle instellingen kwijt bent en windows op nieuw erop moet zetten en dat in het ergste geval je mobbo moet vervangen voor een nieuwe. loewefan
Ome Merde Geplaatst: 25 november 2007 Geplaatst: 25 november 2007 je instellingen (inhoud hdd) zal niet verdwijnen, alleen je bios zal een update ondergaan. in het ergste geval (bij verkeerd flashen) zal je pc niet meer kunnen starten. er valt dan nog wat te flashen maar niet meer via de standaardmanier, weet dus wat je doet. merDe deze ruimte is te huur
theparasol Geplaatst: 25 november 2007 Geplaatst: 25 november 2007 En sluit ook de voeding niet uit. Daar heb ik ook al de merkwaardigste kuren bij meegemaakt (spontane restarts als je usb aansluit, muis/keyboard wat niet werkt, reboots, vertraagd inschakelen, niet inschakelen)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen