Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een goedwerkende draaiende schotel, en een vaste schotel die staat uitgericht op astra 1 & 3. Aan mijn dreambox is de rotor gekoppeld, echter wil ik ook gebruik maken van de astra 1 & 3 schotel. Daarvoor maak ik gebruik van een astra 1 & 3 monoblock.

Hoe moet ik de lnb's met elkaar verbinden zodat ik naar astra 1 & 3 kijken via het monoblock, en naar de rest via mijn rotor op de dreambox?

• 4 weken later...

Geplaatst:

al gelukt? Ik wil namelijk ook iets dergelijks doen, dus je bevindingen zijn welkom.....

Geplaatst:

Deze manier werkt inderdaad (zie ook mijn bijgevoegde schema in de posts waar de link hierboven naartoe verwijst).

Het kan zijn dat je van de receiver eerst naar je diseqc motor moet gaan en dan naar de diseqc 1.1 switch. Soms gebeurt het dat het stuur commando al gegeven wordt nog voor de 1.1 schakelaar geswitched heeft en dan loopt het geheel vast.

Dit hangt af van de switch en de receiver.

Bij de Spaun, alvast de switch op "uncommitted" plaatsen.

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Geplaatst:

Is zo'n opstelling ook te gebruiken met 'n Twin LNB? Dus een coax via resp. de Spaun en de Disecq-rotor naar de 1e LNB en de andere van Spaun direct naar de 2e LNB aansluiting? Dank voor de antwoorden!

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:

Twin LNB zijnde een LNB voor 1 positie met 2 uitgangen?

Dat zou ook moeten gaan maar als je nog geen diseqc 1.0 er tussen zitten hebt, kan je ook een diseqc 1.0 er tussen steken en de motor op de eerste uitgang aansluiten (of ook eerst naar de motor en dan naar de switch)

De 2de uitgang van je 'vaste' twin LNB gebruik je dan voor je 2de receiver...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Geplaatst:

Ik heb nu resp. rotor en single LNB, aangesloten op 'n gewone tuner. Ik wil er tezijnertijd een tweede tuner aanhangen of wellicht een Twintuner. Dat zou dus inderdaad een Twin LNB met twee uitgangen worden op een positie. En dat kan dus begrijp ik?

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen