sathopper Geplaatst: 2 april 2008 Geplaatst: 2 april 2008 Gelukt Vrijdag morgen komt een Monteur. De eerste lijn zag nog een redelijke verbinding en wilde mij terugzetten in snelheid. Voor de tweede lijn opgenomen had heb ik de st546 er aangehangen die gelukkig stond te klapperen. Ook wordt vervolgt...
sathopper Geplaatst: 4 april 2008 Geplaatst: 4 april 2008 Vanmorgen werd ik gebeld door de monteur deze had merkbaar geen zin om een eind te gaan rijden dus wilde hij toch een tweede meting laten doen en evt. de snelheid terug laten schroeven waar ik helemaal niet vrolijk van werd. Op een gegeven moment zat ik op 128/388 maar de speedtouch 546 bleef niet stabiel (gelukkig). Daarna kreeg ik te horen dat er vanmiddag een meetploeg zou komen. Meetploeg is geweest en de sluiting was ook in de verdeler te meten en zat op ca. 300meter van de woning. Ook zit er een behoorlijke lek naar aarde op alle aderparen. Maandag gaan ze de de vermoedelijke lekke/rotte las herstellen so far so good.
Con Geplaatst: 4 april 2008 Auteur Geplaatst: 4 april 2008 Origineel bericht van: sathopper Vanmorgen werd ik gebeld door de monteur deze had merkbaar geen zin om een eind te gaan rijden dus wilde hij toch een tweede meting laten doen en evt. de snelheid terug laten schroeven waar ik helemaal niet vrolijk van werd. Op een gegeven moment zat ik op 128/388 maar de speedtouch 546 bleef niet stabiel (gelukkig). Daarna kreeg ik te horen dat er vanmiddag een meetploeg zou komen. Meetploeg is geweest en de sluiting was ook in de verdeler te meten en zat op ca. 300meter van de woning. Ook zit er een behoorlijke lek naar aarde op alle aderparen. Maandag gaan ze de de vermoedelijke lekke/rotte las herstellen so far so good. Mijn advies is dan ook in deze: laat je niet misleiden en richt je tot de ondergrondse kabel. Ook al zijn monteurs lui. Een voorbeeld, Bij ons kwam een keer een monteur en keurde ons telefoontoestel af "sluiting in het toestel" (lulde hij). Wi hebben op basis van die uitspraak een tweede toestel gekocht. Ook dat gaf nul, komma, nul verbetering. Weer dus zo'nmonteur die duidelijk levensmoe was. Wat een eikel. Kortom, de kabel moet 100% zijn en dan verder met bijvoorbeeld het modem, maar nogmaals eerste de kabel goed. Anders weet je niet meer waar het nu echt aan ligt. En de meeste kabels mankeren meer dan voldoende, dus door laten meten. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
sathopper Geplaatst: 5 april 2008 Geplaatst: 5 april 2008 Origineel bericht van: Con Kortom, de kabel moet 100% zijn en dan verder met bijvoorbeeld het modem, maar nogmaals eerste de kabel goed. Anders weet je niet meer waar het nu echt aan ligt. En de meeste kabels mankeren meer dan voldoende, dus door laten meten. HG CC Dezelfde monteur die de kabel heeft doorgemeten komt maandag ook en hij neemt het serieus op. Hij zegt ook dat de metingen op afstand geen enkele nut hebben zolang er nog fouten in de kabel zitten. Ze hebben hem goed nagemeten en ook de sluiting tussen de 2 aderparen gevonden zowel in de verdeler als bij mij thuis. Verder kwam er nog uit dat er een te hoge lek naar aarde is (ik heb de uitdraai van het meetrapport gezien). Tot nu toe ben ik tevreden over hoe men het oppakt, afgelopen woensdag gebeld en als het meezit binnen een week het probleem opgelost. Maar het feit blijft je moet volhouden aan de telefoon anders wordt je afgescheept met een snelheidsverlaging. De monteur heeft trouwens mijn een stuk van de (lood/papier) kabel afgehaald omdat er toch vocht in de kabel trekt. Dit heeft al een merkbare verbetering opgeleverd van 100kbps ik zit nu nog maar 150kbps af van mijn abbonement en de speedtouch traint nu ook al in boven de 1000kbps. Wat een paar cm. rotte kabel kan doen.
sathopper Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Drie busjes voor de deur zeker 2x gegraven. Er schijnen 3 problemen te zijn morgen komen ze terug voor het derde probleem. Wat de problemen exact waren weet ik helaas niet omdat ik niet thuis was. Snelheid zit nu al op max. van mijn abonnment (256/1500) zowel met de ST546 als de Siemens 5830. De siemens geeft als max snelheid van dik 1800kbps (was ca. 1250kbps). Met de DMT tool zie je op de 546 ook een aardige verbetering zowel in demping als in de signaal/ruis. Bij de Siemens zijn deze waarden minder heftig verbeterd. De 546 eerst oud dan nieuw: De Siemens: Attenuation: Local: 63.5 dB Remote: 31.5 dB Noise Margin: Upstream: 23 dB Downstream: 8.5 dB ATM Speed: Downstream : 1536 Kb/sec or 3622 cells/sec Upstream : 256 Kb/sec or 603 cells/sec Downstream Maximum rate : 1824 Kb/sec Upstream Maximum rate : 768 Kb/secc Ik ben nu al een gelukkig mens kijken of morgen nog extra verbeteringen met zich meebrengt zodat ik mogelijk mijn abo kan verhogen.
theparasol Geplaatst: 7 april 2008 Geplaatst: 7 april 2008 Even een update van mijn kant... de ondergrondse stond de volgende dag om 9.15 bij ons op de stoep. Het was een hork van een kerel die zijn eigen naam niet eens goed verstaanbaar uisprak. Wat hij wel wist te vertellen is dat de monteur die aangegeven had dat de kabel niet goed was niet goed gemeten had want "Ik geleuf d'r nog niet alluns van!". Deze ronde geen meter gezien en na 10 minuten verliet de man het pand weer roepende dat het maar terug moest naar de DSL afdeling want hij kon niets vinden en wist niet waar hij moest graven. Dat terwijl hij nog geen meter op de lijn had aangesloten. Gelukkig hadden wij het 06 nummer van de monteur die bijna 2 uur aan het meten is geweest. Hij reageerde zeer verontwaardigd en ging er intern werk van maken. Inmiddels teruggebeld door KPN DSL service medewerker die ook zeer verbaasd was omdat hij een bon ontvangen had dat het afgehandeld zou zijn. Hij informeerde puur of een en ander naar wens verbeterd was. De hork heeft dus ook nog de bon afgehandeld met vermelding dat probleem opgelost was. Volgende keer dat de ondergrondse weer komt ben ik thuis. Als het diezelfde gast is heb ik alvast een putje voor hem gegraven Wordt vervolgd...
Con Geplaatst: 7 april 2008 Auteur Geplaatst: 7 april 2008 theparasol Moed houden, ik heb ook een keer zo'n slimp gehad, te beroerd om de dag aan te kijken en bij een dodelijk schot te lui om om te vallen. De malloot zei: "er zit sluiting in uw telefoon" zonder verder te kijken. Wij nog gekker dan de KPNner een ander toestel gekocht, zelfde probleem. Andere ploeg constateerde weldegelijk wéér een rotte las. We hebben die telefoon (onder andere) later vergoed gekregen. Ik geef maar aan, MOED HOUDEN en blijven bellen dan komt het goed. Sterkte en in afwachting op het voor jouw gelukkige moment. Zet door!! HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
sathopper Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Hopen dat je er bij kan blijven. Ik heb meer geluk gehad met een gemotiveerde ploeg hier. Gelukkig dat de niet gemotiveerde monteur die liever niet kwam en ook niet is gekomen wel de meet ploeg heeft geactiveerd. Vandaag ronden ze de werkzaamheden af. De lijn hier is nu stabiel hier. Sterkte zal voor je duimen.
sathopper Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Net keurig gebeld door de monteur dat ze klaar waren. Schade twee lassen met vocht en een sluiting tussen twee aderparen. De laatste opgeloste storing (vocht) heeft geen zichtbare verbetering opgeleverd maar had in de toekomst wel voor problemen kunnen zorgen. Eindstand: Downstream Maximum rate : 1824 Kb/sec Upstream Maximum rate : 768 Kb/sec
Con Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 Origineel bericht van: sathopper Net keurig gebeld door de monteur dat ze klaar waren. . . . . . . Eindstand: Downstream Maximum rate : 1824 Kb/sec Upstream Maximum rate : 768 Kb/sec Kijk, dat zijn berichten, als je maar doordramt. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Er zou vandaag om 14:00 gebeld worden... niet dus. We wachten maar geduldig tot morgen...
Con Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 Origineel bericht van: theparasol Er zou vandaag om 14:00 gebeld worden... niet dus. We wachten maar geduldig tot morgen... Je bent een die-hard. En alleen die-hards overwinnen, hou moed, het komt goed. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Zojuist weer even gebeld... blijkt dat de man die dinsdag om 14:00 zou bellen driftig aan het werk ermee is. De 2e lijns KPN medewerker wist me ook te verklappen dat het ticket inmiddels onder bewaking stond. Work in progress... als ik meer hoor poot ik het hier maar weer neer voor (toekomstige) lotgenoten
sathopper Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 we wachten gespannen af. Voorlopig hier alles nog stabiel
Con Geplaatst: 10 april 2008 Auteur Geplaatst: 10 april 2008 Ondanks dat KPN een flinke tegemoedkoming heeft aangeboden wil ik onderstaande link niet onthouden. Reden? Om moed te houden in het doorzettingsvermogen een lijn te krijgen die voldoet aan jouw verwachtingen. Daar heb je wel ballen voor nodig . . die hadden wij. En er is dus hoop. http://www.tjb.mijnabel.nl/kpn/ HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen