Gast Geplaatst: 26 november 2007 Geplaatst: 26 november 2007 Heb een aston xena 1700 die diseqc 1.0/1.2/2.3 protocol aankan. Nu wil ik tot 8 lnb's aansturen en zie op internet leuk geprijsde switches 8/1 staan met diseqc 1.2 protocol. Heeft iemand zo'n configuratie staan en hoe is dan de instelling in de receiver?
Gast Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 werkelijk niemand met een 8/1 switch met diseqc 1.2 protocol??
Gast Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 Wel hoor. Heb dit in het forum over de Maximum E85 gezet. Eerst dien je te weten, welke satellieten je zoal wilt ontvangen. Als je b.v. van 1* west tot 28,5* oost wilt kijken, ligt het midden zo op 15* oost. Dus iets uit het midden monteer je de lnb voor de hotbird. (13* oost) Dan ga je van daaruit de andere lnb's erop monteren. Let wel, dat als de satellieten vrij dicht naast elkaar liggen je de houder spiegelverkeerd tegen elkaar op de rail zet, zodat daardoor de ruimte tussen de lnb's het kleinst wordt. Ook de zgn. skew niet vergeten. De satellieten staan zo, dat die van 1* west hoger staat als die op 28,5* oost. Een tikkie schuin zetten van de antenne is dus een must. En de diseqc heb ik gemonteerd in een EHBO koffertje voor de auto. Kabels komen nu allemaal aan de onderzijde naar buiten, zodat er geen water via kabels in kan lopen. Deksel afgekit en dichtgedaan.
Gast Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 die schotel is dat een archsat elliptical? mij gaat het er meer om hoe de diseqc in de ontvanger ingesteld staat met protocol 1.2, is dat gewoon op de motorsturing de sats een nr geven?
likus Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 Ik heb jarenlang een Xena 1800 gehad, en er flink mee geprutst omdat ik mijn wavefrontier thuis op zoveel mogelijk LNB's en ontvangers wilde laten werken. Is me niet gelukt, omdat de Xena mijn Diseqc 10 niet slikte, die pikte maximaal 1 Diseqc 4 of een rotor. Dus ik kan me niet voorstellen dat ie jouw Diseqc 8 wel pakt, mede omdat het eigenlijk een 2 x Diseqc 4 is. Ik hoop dat het je lukt, maar verwacht er niet te veel van zou ik zeggen... Succes. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Gast Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 btw heb je die 1800 nog, ben namelijk op zoek naar een 1800
Gast Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 Diseqc 8/1 werkt met de diseqc 1.2 van de decoder. Geeft bij zappen aan dat de schotel draaid, maar na 3 sec weer beeld op de andere satelliet. Schotel is een Maximum E85. Ollie
Gast Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 dank je, die bevestiging wilde ik even weten!! weet nu voldoende
likus Geplaatst: 2 december 2007 Geplaatst: 2 december 2007 Citaat: btw heb je die 1800 nog, ben namelijk op zoek naar een 1800 Nee, die heb ik een jaar geleden voor een prikkie aan een Sat4all-medelid gestuurd voor de onderdelen; het ding vertoonde nogal wat ongewenste bij-effecten. Het zag er grafisch wel allemaal mooi uit, moet ik zeggen. De HD hikte wel erg vaak, en op een gegeven moment deed de reboot erg vreemd... Ben toen aan de dreambox gegaan, hier werkt alles prima op. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen