wim g Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 Als hij in het buitenland goedkoper is dan moet TF zich kapot schamen door alle nederlandse kopers zo in de kou te laten staan dit geeft nog meer aanleiding om nog wat feller tegen TF of de importeur te aggeren dit is niet kies van TF we betalen dus te veel en we krijgen er ook nog een apparaat voor wat niet doet wat het beloofd zonder een nederlandse beschrijving. De zich nederlandse importeur noemende geeft geen enkele reactie op emails het blijft angstig stil. mvrgr, wim g
Sigma Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 dat heb ik hier toch al vaker gezegt over de (distributeur) maar elkekeer wordt ik hier voor gek verklaard Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Sigma Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 kijk zeg ééns wat zinnigs antwoord geven kunnen ze daar niet zie het antwoord van voorgande schrijver Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
wim g Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 Ben ik helemaal met je eens zeg eens wat zinnigs,en kijk uit dat je niet tussen de lopende band komt. mvrgr Wim g
Sigma Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 nou ik sta naast die lopen de band ik ben in hard en nieren een Topfield friek Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Satwatcher Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 Je kan hier hele verhalen neertikken over een grotere afzetmarkt in Duitsland (grotere inkoop, dus goedkopere inkoopprijzen en daardoor lagere verkoopprijzen), de extra kosten die een Nederlandse importeur maakt voor bijvoorbeeld (hoe ironisch in dit geval ook)firmware te optimaliseren voor in Nederland veel gebruikte CI modules. Maar dat schijnt heel snel vergeten te worden in deze discussie. Dat kost geld. En ja dat zal worden doorberekend. En om die investeringen enigzins te beschermen zijn de xx10 modellen in het leven geroepen. Aan iedereen zelf de keus wat hij doet. Maar eenzijdig de importeur te gaan bediscuseren gaat me een beetje te ver. Dat de modellen via de Nederlandse importeur duurder zijn heeft zijn redenen en die liggen zelfs niet allemaal bij de importeur zelf. Maar goed beide modellen zijn in Nederland voldoende verkrijgbaar en dus kan iedere consument die voor aankoop een beetje informatie inventariseert zelf zijn afwegingen maken. Satwatcher ---------------------------------------
Sorbos Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Weinig productmanagers in de zaal? Dit hoort allemaal bij de ontwikkelings- en introductiekosten van een product en zit allemaal in de kotsprijs fabrikant. Heeft dus geen moer met de importeur te maken. Deze hoort een nette communicatie en distributie in zijn land te regelen. Dit dekt hij af met een stukje marge. Ik heb het idee dat zijn marge lager zou moeten zijn dan kosten in Duitsland, zeker gezien wat hij hier niet doet!! Vu+ duo TF7710HDPVR Aston 1.05 Diablo TF4000PVR Aston 218 Stab120 Tuner1+DuoLNB Astra+Hotbird Tuner2
Sigma Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: Satwatcher Dat kost geld. En ja dat zal worden doorberekend. En om die investeringen enigzins te beschermen zijn de xx10 modellen in het leven geroepen. ik wordt hier zo moe van dat gezeik over de 10 modelen. waarom worden de 10 modelen dan ook in het buitenland verkocht ik zal de landen maar niet noemen en daar komt bij dat ze daar wel een in hun taal geschreven handleiding hebben!!!! Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast chevy Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: Sigma Origineel bericht van: Satwatcher Dat kost geld. En ja dat zal worden doorberekend. En om die investeringen enigzins te beschermen zijn de xx10 modellen in het leven geroepen. ik wordt hier zo moe van dat gezeik over de 10 modelen. waarom worden de 10 modelen dan ook in het buitenland verkocht ik zal de landen maar niet noemen en daar komt bij dat ze daar wel een in hun taal geschreven handleiding hebben!!!! Dus wij betalen meer voor een "echte" Nederlandse Topfield en krijgen er ook nog eens geen Nederlandse handleiding bij en de Nederlandse importeur beantwoord ook geen mails.
Satwatcher Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Discussie zonder einde...... Gelukkig voor de meeste consumenten de vrije keus wat ze willen doen. Begrijp alleen niet waarom men steeds moet blijven afschieten op de importeur van Topfield. Of hij nu uit Vlaardingen of Haarlem afkomstig is. Soms denk ik wel eens dat er andere belangen hierbij een rol spelen. Daarbij zeggend dat ik het overigens persoonlijk ook echt een "must" vind dat bij een apparaat dat zou gecompliceerd is als de 7710 een Nederlandse handleiding beschikbaar zou moeten zijn. Maar dat is niet alleen een kwaaltje van Topfield hoor. Bij Inverto hebben enkele gebruikers zelfs de Nederlandse handleiding, die er overigens wel was maar al snel verouderd was, zelf helemaal up to date gehouden. Overigens heb ik informatie dat de Nederlandse importeur wel degelijk tijd en geld steekt om de 7710 firmware zodanig te optimaliseren voor betere werking, bijvoorbeeld CI modules, voor de Nederlandse markt. En dan zal men inderdaad dit in de winstmarge van het product meeberekenen. En dus is de prijs dan ook iets hoger. Sorbos zegt dus gewoon hetzelfde als ik zeg. Inderdaad zijn er meer landen die de 7710 uitleveren. Rusland bijvoorbeeld. En ja dus zullen inderdaad wellicht een handleiding in de eigen taal meeleveren. Maar waar we het in Nederland vooral over hebben is de goedkopere 7700 die geimporteerd wordt uit Duitsland. Inderdaad kan deze goedkoper zijn. Diverse redenen daarvoor. Zoals bijvoorbeeld grotere afzetmarkt en daardoor betere inkoopprijs. En bijna elke land heeft dit voordeel ten opzichte van Nederland. Die Nederlandse afzetmarkt is Europees gezien zeer marginaal. Satwatcher ---------------------------------------
Sigma Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 kijk ik hoop dat de importeur (distributeur) met deze info die hier allemaal staat wat gaat doen zodat dit probleem opgelost wordt Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
wim g Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Als de 7710 naar behoren zou werken was er echt niet zoveel drukte over een nederlands talige handleiding maar zoals we met z,n allen weten mankeert er meer aan deze ontvanger dan alleen het gemis van de nederlands talige handleiding.Als TF deze ontvanger beter afgetest had en hem geleverd had zols het hoort (goed werkend) had men niemand gehoord. Mischien word het lange wachten op nieuwe software straks beloond met een TOP (f) ontvanger. mrgr Wim g
Satwatcher Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 De 7710 werkt net zo slecht (of goed zoals je zelf wilt) als de 7700. Dat komt niet door de Nederlandse importeur maar door Topfield Korea. Die gewoon te vlug aan partijen in Europa hebben uitgeleverd om maar (één) van de eersten te zijn met een twin PVR HD ontvanger. En als er dan één partij (importeur of distributeur) gaat uitleveren dan worden de anderen in Europa bijkans gedwongen dit ook te gaan doen. Doe je dat niet dan leidt je bedrijfseconomische schade. Satwatcher ---------------------------------------
wim g Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Wat bedoel met net zo goed zoals je zelf wilt je mag toch wel verwachten dat zo een dure machine goed functioneerd als ik zo een stotterende auto gekocht had was hij al terug geweest bij de dealer wat mijn topfield ook staat te gebeuren ik ben hem spuigzat zoals ook al de beloftes van de leverancier. Het enigste wat mij op dit moment tegen houd de ontvanger terug te brengen is het mooie beeld dat als hij het doet uit de ontvanger komt. mvrgr Wim g
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen