Ga naar inhoud


[TF5000PVR] Aansluiten op een Sony Bravia KDL 40V3000


Gast Apple iMan

Aanbevolen berichten

Citaat:
Ik moest ff zoeken.... maar hier heb je het. http://topfield.abock.de/wiki/index.php/YUV_Umbau



Mijn beeld is verder haarscherp met YUV zonder aanpassing.

Alleen wanneer ik een menudeel in beeld krijg, bijvoorbeeld de zapbalk dan krijg ik doorlopende kleuren op alleen die plaats.
Tevens als een zender een logo heeft linksboven in beeld, dan zie ik die over de gehele horizontale breedte van de TV ?

Zijn er ook andere oplossingen bvb. in de kabel zelf aanpassingen maken ?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, helaas. Je kunt de nieuwe condesatoren desgewenst gewoon over de nieuwe heen solderen, dat maakt het een stuk makkelijker.

 

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als je geen ervaring hebt met dit soort dingen. Het verschil tussen RGB en YUV zou je niet mogen zien op deze resoluties, echter kan het nog wel eens aan de tv liggen wat er beter uitziet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn beeld is verder haarscherp met YUV zonder aanpassing.

Alleen wanneer ik een menudeel in beeld krijg, bijvoorbeeld de zapbalk dan krijg ik doorlopende kleuren op alleen die plaats.
Tevens als een zender een logo heeft linksboven in beeld, dan zie ik die over de gehele horizontale breedte van de TV ?

Zijn er ook andere oplossingen bvb. in de kabel zelf aanpassingen maken ?


Dit is eigenlijk wat ik ook heb, na nader onderzoek.
Ben zelf ook niet zo'n fan van solderen in m'n topfield.
Als er een expert in de zaal is die dit zou willen doen, graag!

@Blackout: Weet niet hoe jij er over denkt, maar ik vind het bijzonder storend en heb de component kabel weer vervangen door de scart(voorlopig).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...