Ga naar inhoud


[Media Master 9500] menu aanpassen i.v.m. gebruik Quad Monoblock


Jürgen

Aanbevolen berichten

Beste 9500 bezitters,

Dit weekend heb ik een Inverto Universal Quad Monoblock op mijn schotel geïnstalleerd en de instellingen in mijn Topfield TF5510 succesvol aangepast zodat ik zowel naar Astra 19,2 als naar Astra 23,5 kan kijken.

Nu heb ik ook nog een Nokia MadiaMaster 9500 op dezelfde Quad Monoblock aangesloten en jullie raden het al geen signaal en dientengevolge geen beeld meer op de 9500.

Nu ben ik goed bedreven om de instellingen van de TF te wijzigen maar heb de ballen verstand van de 9500.

Als ik in het DisEqc Menu (toets 2x9) de optie 2 (LNB) op 2 of 3 of 4 zet en daarna op OK druk voor een reset dan heb ik even beeld op deze zender maar de overige zenders hebben dan weer geen signaal.

De software in de 9500 is DVB2000 V1.80.5 (16.02.2000).

Kan iemand aangeven welke menuitems ik naar welke waarden moet wijzigen zodat ik weer op alle zenders blijvend signaal heb.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


gewoon even met dvb edit of seteditdvb de settingslijst aan passen

bijv astra diseq 1 hotbird 2 astra3a 3

dus settingslijst uitlezen diseq aanpassen en lijst terug zetten klaar

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
gewoon even met dvb edit of seteditdvb de settingslijst aan passen
bijv astra diseq 1 hotbird 2 astra3a 3
dus settingslijst uitlezen diseq aanpassen en lijst terug zetten klaar

gr metropar

Metropar,
Prima advies echter dit zou perfect opgaan met de TF want daar gebruik ik SetEdit via USB maar ik heb SetEdit nog nooit voor de 9500 gebruikt omdat ik geen passende RS232 kabel in mijn bezit heb.
Normaal zou ik deze kabel alsnog willen aanschaffen maar binnenkort gaat deze ontvanger eruit omdat mijn huidige TF5510 de plaats van de 9500 inneemt.
Is het niet mogelijk om de instellingen via het manu direct handmatig te wijzigen?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja met de ab kan ook maaaaaarrrrrr is wel even werk

even een paar regels naar beneden naar nokia9500 en duo lnb

daar verteld trust hoe je het moet doen

persoonlijk zou ik een 0 modem kabel aanschaffen ding kost een paar euro en scheelt je bergen tijd

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metropar,

 

Bedankt, heb het genoemde draadje niet opgemerkt.

Inderdaad, als ik het zo lees dan toch maar een nulmodem kabel kopen en via SetEdit de instellingen wijzigen, scheelt een hoop werk met meestal daaraan gekoppelde irritatie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik eindelijk een Nul modem kabel geritsteld heb wil ik ook gelijk een nieuwe zenderlijst in mijn receiver met SetEdit plaatsen.

Heeft iemand een redelijk recente zenderlijst beschikbaar die ik met SetEdit kan gebruiken?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
kijk eens hier in dit topic en zoek met bijv settingslijst

gr metropar

Metropar,
Dat hat ik ook al gedaan maar ik heb op de term 'zenderlijst' gezocht en niet op 'settinglijst'.
Misschien niet erg slim van mij maar wat voor de éne geneden koek is, is voor de andere één huizenhoog hindernis.
Ik vraag me ook af of het niet handiger zou zijn om gelijk naar het juiste relevante bericht te wijzen i.p.v. het advies om te gaan zoeken.
Op zich heb je gelijk dat men eerst moet gaan zoeken maar soms is het heel lastig om het juiste bericht te vinden en dan moet men ook nog bepalen de eventueel beschikbaar gestelde bijlage wel dat is wat men zoekt.
Zo heb ik ook een zenderlijst (iets met PET) gevonden maar deze is duidelijk niet geschikt voor SetEdit.
Ook weet ik niet of de op 15 september door jouw als bijlage aangeboden 'settinglijst' geschikt is voor gebruik met SetEdit.
Dus je ziet het wel, het lijkt heel eenvoudig maar niet iedereen begrijpt het onmiddellijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je 1 blad verder gaat staat er een settingslijst van mij van 15-09-07

heb nog geen tijd gehad voor een update

verder zijn mijn lijsten altijd met setedit in de box te zetten omdat ik zelf met setedit werk

wat betreft de pet lijsten deze zijn prima te converteren voor dvb en dan gewoon met setedit te gebruiken is ook hier al uitgebreid behandelt hoe en wat

verder is het hier een hobby board voor sat er wordt er verwacht dat je als hobbyist ook een klein beetje moeite doet om iets te vinden en niet alles

op een presenteer blad wil

door zoeken en proberen LEER je tenslotte ook weer en dat is hobby

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metropar,

Bedankt, ik zal de settinglijst vanavond via SetEdit in mijn 9500 laden en dan maar hopen dat alles functioneert.

Uiteraard heb je gelijk met het LEREN maar aangezien ik nauwkeurig alle berichten van de TF7700HDPVR en mijn huidige TF5510PVR aan het volgen ben blijft er niet meer zoveel interesse en tijd over voor de binnenkort te vervallen 9500.

Overigens is dit geen reden om te zoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...