Gast Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Ik heb een topic gelezen vanwege een antenne versterker. Die zou meer zenders binnenhalen. Hep dat geprobeerd en mijn ontvangst is nog slechter. Waar moet ik die versterker nu plaatsen. Bij de LMB kop of binnen. Hoe doe ik dat met vocht?
Littlesat Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Als de afstand tussen de schotel en je ontvanger klein is dan heeft zo'n versterker nauwelijk zin. Als je een lange coax (bijvoorbeeld >30 meter) tussen je schotel en de ontvanger hebt zitten dan kan de versterer het verlies van de kabel compenseren. Normaal gesproken ivm het ruisverhaal plaats je hem dicht bij de LNB (ergens in de coax waar hij bijvoorbeeld binnenshuis komt). Als je een LNB hebt met een hoge output dan kan de zaak oversturen. Echter in dit geval heb je de versterker ook niet echt nodig. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Ik d8 dat je er meer zenders mee kon ontvangen. Snap er niets van. Heb er €uro 16 voor betaald. Zonde van het geld.
Littlesat Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Ach ja... Hier draaid ook al een draadje... http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...;gonew=1#UNREAD Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Citaat: Ik d8 dat je er meer zenders mee kon ontvangen. Snap er niets van. Heb er €uro 16 voor betaald. Zonde van het geld. Dat dacht je dan verkeerd. Welke zenders dan? Welke heb je nu niet die op de satelliet(en) zitten die jij bekijkt? Om iets te kunnen bekijken, moet het eerst goed door je LNB ontvangen worden. Doet je LNB dat niet, dan kan je erachter knopen wat je wil, al is het van goud, het gaat je niets helpen. Oplossing: grotere schotel en/of beter LNB kopen. En zoals gezegd: Als je een lange kabel hebt (>30 meter ofzo) dan kan een in-line versterker uitkomst bieden (omdat deze je kabel verliezen kan 'opheffen'), maar dat werkt alleen maar als je zeker weet dat het signaal wel goed bij je LNB word ontvangen. Met andere woorden: als je je satelliet ontvanger met 1 meter kabel aansluit op je LNB en je ontvangt de zender dan wel goed, dan kan een in-line versterker wel helpen. Ontvang je de zender met 1 meter kabel niet, dan maakt een in-line versterker niets uit. En is de oplossing een grotere schotel en/of beter LNB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen