Ga naar inhoud

pagina's relinken

Gast clim

Aanbevolen berichten

Stel ik heb een site over snoepjes (hoofdpagina): snoepjes.nl

Hierin staat het hele assortiment.

Nu heb ik nog andere domeinnamen bv dropsleutels.nl en drop.nl

Die laatste 2 zijn puur voor google bedoelt en de bedoeling is dat als iemand dropsleutels intoetst bij google, dan bij dropsleutels.nl uitkomt, zodra dat het geval is moet ie dan relinken naar de hoofdpagina snoepjes.nl

De domeinamen voor de extra sites heb ik al, wat moet ik nu doen.

Ik neem aan op elke pagina een index zetten met keywords en metatags, maar dan

Hoe kan ik hem echt (op de beste manier) relinken?

Alvast bedankt

clim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er vanaf als je enkel de domeinnaam hebt geregistreerd of als je ook hosting hebt

Indien enkel de donmeinnamen dan kan je bij de provider een forward instellen

Indien je ook webspace hebt dan zet je daar 1 pagina op (index.html)

zet je alle keywords, discription, enz goed voor google en voeg je in het head gedeelte als laatste deze regel toe

<meta http-equiv="Refresh" content="0;URL=http://www.sitenaam.nl">

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus de 2e optie is het beste doordat je dan meta's in kunt voeren.

Maakt het dan nog wat uit als de hoofdpagina in .php is en bv die extra sites in html?

en wie weet mettags, keywords en discription in te voeren in dreamweaver cs3 NL, is een beetje verwarrend vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal kan je bij een forward ook wat keywords en een discription invullen.

Maar inderdaad via 1 pagina is het nog steeds het beste.

De meest gebruikte metatags zijn deze

Ik heb ze vanop een website gekopiëeerd, maar volgens de nieuwe webstandaarden moet alles in kleine letters staan dacht ik.

Code:
  <META HTTP-EQUIV="Content-type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1"><META NAME="GENERATOR" CONTENT="Microsoft FrontPage 4.0">Een omschrijving van het programma waarmee de site gemaakt is.<META NAME="ROBOTS" CONTENT="FOLLOW,INDEX">Hoe ver mogen zoekrobots uw site binnendringen <META NAME="DESCRIPTION" CONTENT="de start voor webmasters">hier komt een beschrijving van je site<META NAME="KEYWORDS" CONTENT="homepage, webmaster, javascript">hier komen de keywords die betrekking hebben op je site<META NAME="TITLE" CONTENT="uitleg over metatags">titel van de pagina<META NAME="LANGUAGE"="nederlands"> De gebruikte voertaal op de site.<META NAME="revisit-after" CONTENT="6 days">tijd van   the revisit, bijvoorbeeld 6 days<META NAME="rating" CONTENT="General"><TITLE> © hier kun je een langere titel invullen </TITLE><META NAME="REPLY-TO" ="mail@mailme.nl"> Het hoofd e-mail adres van bijvoorbeeld de webmaster<META NAME="WEB_AUTHOR"="jan de webmaster">De naam van de persoon of het bedrijf dat de site gemaakt heeft  

Het maakt niet uit als de pagina in php is of een gewone html pagina is.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Die laatste 2 zijn puur voor google bedoelt en de bedoeling is dat als iemand dropsleutels intoetst bij google, dan bij dropsleutels.nl uitkomt, zodra dat het geval is moet ie dan relinken naar de hoofdpagina snoepjes.nl

Leuk bedacht maar vanuit seo oogpunt het (optimaliseren van websites) ga je hier weinig tot niets uithalen. Als ik het goed begrijp heeft het hypothetische domein dropsleutels geen inhoud maar hoop je met meta tags verkeer te trekken naar dropsleutels en van daaruit door de sluizen naar het hoofddomein snoepjes. Als jouw hypothetische domein dropsleutels een pagina is die verkeert in een hevige concurrentie dan ga jij het afleggen tegen de web sites die hun web sites hebben geoptimaliseerd voor het keyword dropsleutels.

Google geeft weinig waarde aan alleen maar meta tags. Google hecht veel waarde aan goed geschreven teksten op web sites die gaan over het onderwerp, geschreven zijn voor bezoekers en niet voor zoek machines en waarbij meta tags de tekst ondersteunen. Hoe relevanter de keywords zijn op de tekst hoe beter je zult scoren in zoekmachines. Websites die teksten hebben over dropsleutels ondersteund met de juiste keywords gaan jouw verkeer weg trekken zij zullen dus nooit op jouw doelpagina snoepjes uit komen.

Je hebt er veel meer aan om op snoepjes goede teksten te schrijven over dropsleutels en met de juiste teksten, keywords, meta description en goede title tags verkeer te trekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Leuk bedacht maar vanuit seo oogpunt het (optimaliseren van websites) ga je hier weinig tot niets uithalen. Als ik het goed begrijp heeft het hypothetische domein dropsleutels geen inhoud maar hoop je met meta tags verkeer te trekken naar dropsleutels en van daaruit door de sluizen naar het hoofddomein snoepjes. Als jouw hypothetische domein dropsleutels een pagina is die verkeert in een hevige concurrentie dan ga jij het afleggen tegen de web sites die hun web sites hebben geoptimaliseerd voor het keyword dropsleutels.

Google geeft weinig waarde aan alleen maar meta tags. Google hecht veel waarde aan goed geschreven teksten op web sites die gaan over het onderwerp, geschreven zijn voor bezoekers en niet voor zoek machines en waarbij meta tags de tekst ondersteunen. Hoe relevanter de keywords zijn op de tekst hoe beter je zult scoren in zoekmachines. Websites die teksten hebben over dropsleutels ondersteund met de juiste keywords gaan jouw verkeer weg trekken zij zullen dus nooit op jouw doelpagina snoepjes uit komen.

Je hebt er veel meer aan om op snoepjes goede teksten te schrijven over dropsleutels en met de juiste teksten, keywords, meta description en goede title tags verkeer te trekken.

Dat ben ik niet met je eens, google vind de naam van de site zeer belangrijk, ik zou je voorbeelden kunnen sturen, maar kan dat helaas niet, omdat die commercieel zijn.
Als je een site hebt, die zullen we zeggen 'pietersen' heet en je verkoopt dropsleutels, dan wint dropsleutels.nl toch van pietsersen met of zonder teksten
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan vergeten jullie er nog bij te vermelden dat Google zijn waarderingssysteem permanent aanpast.

Even heel kort door de bocht gaat het ongeveer zo:

De naam is een heel belangrijke wegingsfactor en krijgt daarvoor een x-aantal punten. Als er verder geen content op staat worden er weer punten vanaf getrokken, maar als er wel goede content op staat krijg je daarvoor juist extra punten.

En zo zijn er onzettend veel wegingsfactoren die allemaal invloed hebben. En die worden dus permanent bijgesteld.

En dan verdenk ik ze ervan (ook al kan ik het niet hard maken) dat ze soms ook heel bewust ingrijpen in de ranking van een site. Als je de ranking van bepaalde sites volgt aan de hand van een aantal vaste zoekcriteria, zou je verwachten dat het zoekresultaat wel altijd min of meer in dezelfde buurt ligt. Maar als je 2 jaar geleden op pagina 5 stond, dan vorig jaar op pagina 1 en nu weer op pagina 3, en dat allemaal met dezelfde zoekwoorden in een markt die weinig verandert, dan is er meer aan de hand. Denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat ben ik niet met je eens, google vind de naam van de site zeer belangrijk, ik zou je voorbeelden kunnen sturen, maar kan dat helaas niet, omdat die commercieel zijn. Als je een site hebt, die zullen we zeggen 'pietersen' heet en je verkoopt dropsleutels, dan wint dropsleutels.nl toch van pietsersen met of zonder teksten

Nee dat is niet juist, Zoekmachines geven hier maar zeer weinig waarde aan bijna verwaarloosbaar. Heel wat anders is een keyword in de url, als deze overeenstemt met de geoptimaliseerde tekst ‘keyword density’ dan zal een zoekmachine hier een hogere waarde aan toekennen.

Zoekmachines werken met een algoritme een bepaling van een aantal factoren met als resultaat een plaatsing in een zoekmachine. Ga eens zoeken op de verschillende seo fora, een van de meest gestelde vragen is: waarom ranken zij hoger als wij… Het antwoord is ook altijd omdat zij hun website beter hebben geoptimaliseerd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Citaat:
Het hangt er vanaf als je enkel de domeinnaam hebt geregistreerd of als je ook hosting hebt

Indien enkel de donmeinnamen dan kan je bij de provider een forward instellen

Indien je ook webspace hebt dan zet je daar 1 pagina op (index.html)
zet je alle keywords, discription, enz goed voor google en voeg je in het head gedeelte als laatste deze regel toe
<meta http-equiv="Refresh" content="0;URL=http://www.sitenaam.nl">

Ik ben hier dus mee bezig om toch eens te checken of het zin heeft
Bovenstaande heb ik dus gedaan, dat werkt ook goed.
Echter als ik de pagina analyseer en dat gaat altijd goed met deze link:
http://www.widexl.com/remote/search-engines/metatag-analyzer.html

Dan zie ik bij:
Web page analysis.
Found web page with a redirect.
The most search engines do not index web pages with a redirect to a other web page.

Als ik de concurrent analyseer die dat ook heeft (1x index html) en geredirect, zie ik daar echter geen foutmelding staan, hij zal dus het op een andere manier gedaan hebben, iemand een idee hoe misschien?

Nog een paar vragen:
Wij hebben Charset UTF8 t.o.v. de concurrent.. is dat goed of slecht of maakt niet uit?

Als ik deze subpagina klaar heb zal ik die dan even goed aanmelden bij google webmasters, of heeft dat geen zin, omdat het maar 1 pagina is.

Alvast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen