Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Citaat:
Veel belangstelling voor OLED-televisie

Sony heeft in Japan haar nieuwe OLED televisie op de markt gebracht. Volgens de Japanse economische krant Nikkei was die vrijwel direct uitverkocht. Bij OLED beeldschermen wordt er gebruik gemaakt van organische LED's, die een hoge lichtopbrengst geven bij laag stroomverbruik.

De Sony XEL-1 was in 700 elektronicawinkels beschikbaar, maar er was nog maar een beperkte hoeveelheid in voorraad. Sony kan momenteel 2000 exemplaren per maand maken. Het bijzondere is dat het toestel met een beelddiagonaal van 28 centimeter beschikt over een contrastverhouding van 1.000.000:1 wat zeer helder beeld oplevert. De prijs ligt momenteel omgerekend bij ongeveer €1200.

Al sinds 1994 wordt er aan de OLED-technologie gewerkt, maar was voor de consument tot op heden alleen verkrijgbaar in kleine formaten, zoals de schermpjes van digitale camera's. OLED displays worden gezien als de beeldschermen van de toekomst. In de displays zetten organische moleculen elektrische energie om in licht. De chemische structuur van de moleculen is bepalend voor de kleur van het licht. Groot voordeel van de OLED's is dat ze makkelijk en veelzijdig verwerkt kunnen worden, bijvoorbeeld als een buigzame folie. De nieuwe OLED schermen zijn mede daarom superplat: het display van de XEL-1 heeft een dikte van slechts 3 mm.

Bron TVSatellite

Datum:29-11-2007

Auteur:onbekend

Geplaatst:

<KLIK>

Zal het even bewerken ja ik dacht dat dit ook van toepassing was op berichten van TV satellite.

Geplaatst:

Ik vraag:

Er komen grotere OLED beeldschermen van Philips of andere topmerken?????

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Geplaatst:

Ja die komen, maar de grotere OLED schermen komen ongeveer over 2,5 jaar in 2010 dus.

Roadmap samsung:

1193750527.jpg

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen