verkerkbr Geplaatst: 30 november 2007 Geplaatst: 30 november 2007 Een groot aantal problemen ligt uiteindelijk aan de bekabeling en stekkers. Zou zeker even een andere kabel proberen. De moeite is minimaal. Sommige moederboarden hebben 2 Sata aansluitingen. Indien dit het geval is, eens een andere aansluiting proberen. Verder, als je nog chkdsk kan doen en je krijgt antwoord, dan is er toch nog wel contact aanwezig met je harde schijf. Anders gaf deze wel aan dat er geen harde schijf aanwezig is. Ik zou in ieder geval proberen met een Live CD om de belangrijke bestanden mogelijk te redden. En dan zie vanzelf wel of de HD gezien wordt. Sata moet vanzelf zichtbaar worden. Hoef je niet zelf in te stellen. Of je moet bepaalde zaken in de Bios veranderd hebben. Groet, Bram
gsm Geplaatst: 30 november 2007 Auteur Geplaatst: 30 november 2007 Hoi Even ter verduideliking. De huidige en waarschijnlijke kapotte HD is een IDE en de data is redelijk terug gehaald maar er zitten teveel problemen. Nu wil ik er een SATA voor in de plaats zetten en aansluiten op de SATA aansluiting op het moederbord. Op de secundary IDE zitten nog 2 DVD branders aangesloten. Ik heb dat gedaan en ik heb daar 2 kabels voor geprobeerd en op beiden SATA aansluitingen maar de SATA schijf van 500 GB wordt totaal niet gezien. Dat is mijn probleem nu Komt het soms door de 2 IDE DVD branders _ Anders moet ik een andere IDE gaan halen.
verkerkbr Geplaatst: 30 november 2007 Geplaatst: 30 november 2007 Goede avond GSM, gelukkig zijn je bestanden gered. Zou wel even in de bios kijken of SATA aan wel staat ! Als er niet eerder een Sata apparaat is geweest, staat Sata mogelijk uit. Bovendien kom je waarschijnlijk de 2 Sata instellingen tegen. Mogelijk met een verschillende chip set. En als Raid aanstaat zou ik deze ook even uitzetten. En indien het niet werkt de Sata poorten even verwisselen. Groet, Bram
gsm Geplaatst: 30 november 2007 Auteur Geplaatst: 30 november 2007 Hoi Ik heb al aangegeven dat ik geen instellingen kan vinden die SATA aan zou kunnen zetten. Ik weet het echt niet te vinden, ik kan ook niets vinden. Als ik iets veranderd in de bios waar4van ik denk dat het dat zou kunnen zijn dan ben ik de IDE DVD kwijt en kan ik dus weer niet XP installeren als de SATA HD gezien zou worden want zover kom ik dan weer niet. Nee, helaas ik weet het echt niet. Zoek me gek op internet en wat ik vind is flashen van de bios maar een uitleg hoe dat gedaan moet worden kan ik weer niet vinden voor een rom file, wel een bin file. Ik heb een rom file gedownload van ASUS site
verkerkbr Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 Is dit het misschien ? So I figured that perhaps something was going on with SATA deep in the BIOS. So before going and reinstalling XP and my complete system to the working EIDE drive on the primary controller, I thought I monkey around in the BIOS of this Asus board. I discovered in this AMI Bios (Asus revision 1007) under Advanced|Chipset, a selection called Onboard Device. This selection contains two options for SATA. One is called Silicon Image Mode; the other option is called Internal SATA IDE Interface. The Asus mb book defines the selection Silicon Image Mode this way: "Allows you to disable or set the onboard Silicon Image RAID controller mode." Since I am not running a RAID, I decided to disable this setting. The other setting I left enabled: Internal SATA IDE Interface. After saving the settings and restarting the computer, I was amazed when the damned SATA drives were identified during POST and the system started normally. It appears there is a problem with SATA and the Nvidia chipset when running a RAID, and there very well may be a problem when implementing the Silicon Image driver with the chipset and XP. Don't know. But I hope my very simple solution can help others with this frustrating problem that I had. Last edited by mharris240 : 01-15-2005 at 05:42 PM Ook een Ami Bios uit ongeveer dezelfde tijd. Mogelijk zoeken naar: Advanced Chipset Onboard device Ook op mijn moederboard waren twee Sata mogelijkheden. De een een werkte wel goed en de ander niet. En zoals aangegeven de Raid instelling afzetten, als je die tegenkomt. Had een ook een dergelijk probleem op mijn Gigabyte mobo. Succes
verkerkbr Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 Of dit misschien ? Bios upgrade, zeker ook aanwezig in latere versies. Version 1006 2005/02/02 update Description P5P800 BIOS version 1006 Patch SATA HDD sometime cannot be detected. File Size 448.36 (KBytes)
gsm Geplaatst: 1 december 2007 Auteur Geplaatst: 1 december 2007 Citaat: Is dit het misschien ? I discovered in this AMI Bios (Asus revision 1007) under Advanced|Chipset, a selection called Onboard Device. This selection contains two options for SATA. One is called Silicon Image Mode; the other option is called Internal SATA IDE Interface. Succes Ik heb net geupdate naar versie 1007 maar kom ook nu nog steeds niets tegenvan SATA of RAID Jammer, dit had de oplossing kunnen zijn want er zijn er meer met problemen. Ik denk vanmiddag maar een IDE te gaan halen. Dan hou ik de SATA als extern en dan werkt die goed op de USB poort Alvast bedankt
gsm Geplaatst: 3 december 2007 Auteur Geplaatst: 3 december 2007 Hallo Nog even een vraagje Ik heb een nieuwe IDE gekocht, de Seagate ST3320620A, en die is 320GB Nu heb ik hem geformateerd en dan heb ik 298,09 GB over Is dat verschil te te groot of is dat normaal ? Bedankt gsm
WPW Geplaatst: 3 december 2007 Geplaatst: 3 december 2007 Das normaal, de fabriek denkt dat 1 kb 1000 is terwijl dit 1024 moet zijn en dan gaat er nog wat af voor de mappen/bestanden index enzo meer. 320-[298(/1000*1024)]=index. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
kbenjila Geplaatst: 3 december 2007 Geplaatst: 3 december 2007 Het kan ook zijn dat hij het unallocated heeft gezet en dat je dat met xp kan terugvinden onder unallocated...dit is meestal bij nieuwe.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen