Gast Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Hallo, Ik ben een nieuweling op het vlak van sateliettelevisie en had een vraagje over mijn installatie en afstelling van de schotel. Ik kan alle programma's die ik zou moeten kunnen ontvangen goed ontvangen behalve bij regenweer dan krijg ik blokken of valt het beeld zelfs volledig weg. Vreemd is dat niet alle zender even gevoelig zijn : de ontvangst van tv1 (belgie) is bijvoorbeeld bij regenweer veel slechter dan eurosport of premiere. Wat kan ik doen om het probleem te verhelpen : draaien aan de lnb, de schotel, een lnb kapje plaatsen, ergens tape bevestigen ???? Ik weet het niet. Wie helpt een radeloos meisje
W3ird_N3rd Geplaatst: 29 november 2007 Geplaatst: 29 november 2007 Niet alle transponders zijn even sterk. Een van de eerste zenders die weg zal vallen is meestal ook ZDF bijvoorbeeld, terwijl de Nederlandse zenders dan nog prima lopen. De skew is niet zo heel belangrijk in NL/BE, als de LNB gewoon "recht" staat klopt het al aardig. Zorg in ieder geval dat er geen water in de kabel kan lopen, bijvoorbeeld door het gebruik van tules. Paraprots helpen normaliter niet. Het belangrijkste blijft om de schotel goed uit te richten. Wat voor schotel, LNB en kabel heb je eigenlijk? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen