Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] welke CAM`s functioneren?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Dit bericht heb ik gedeeltelijk ook al in een ander thread geplaatst maar ik denk dat dit bericht in deze thread beter tot zijn recht komt.

In principe kan ik met mijn Aston 1.07 alle FTA, HD & gecodeerde Canal Digitaal zenders probleemloos ontvangen en bekijken.

Alleen als ik naar ongecodeerde HD zenders zoals b.v. SAT HD, Pro7 HD of Anixe HD kijk en daarna weer naar een van de gecodeerde Canal Digitaal zenders switch zoals RTL4, SBS6, etc. dan krijg ik meestal geen beeld en verschijnt de melding "Geen of gecodeerde uitzending".

Als ik dan mijn CD kaart uit de CAM verwijder en onmiddellijk weer terug plaats dan heb ik redelijk snel (circa 10 sec.) weer beeld.

Ik heb ook nog een Irdeto Access module met een Canal Digitaal EpsilonCard en daarmee ondervind ik het probleem niet. Deze kaart en / of module functioneert dus feilloos.

Ik kan dus niet meer beoordelen of het probleem nu ligt aan de module, de nieuwe FW of wellicht de combinatie van beiden.

Herkend iemand dit probleem?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
...
Alleen als ik naar ongecodeerde HD zenders zoals b.v. SAT HD, Pro7 HD of Anixe HD kijk en daarna weer naar een van de gecodeerde Canal Digitaal zenders switch zoals RTL4, SBS6, etc. dan krijg ik meestal geen beeld en verschijnt de melding "Geen of gecodeerde uitzending".
Als ik dan mijn CD kaart uit de CAM verwijder en onmiddellijk weer terug plaats dan heb ik redelijk snel (circa 10 sec.) weer beeld.
Ik heb ook nog een Irdeto Access module met een Canal Digitaal EpsilonCard en daarmee ondervind ik het probleem niet. Deze kaart en / of module functioneert dus feilloos.
Ik kan dus niet meer beoordelen of het probleem nu ligt aan de module, de nieuwe FW of wellicht de combinatie van beiden.
Herkend iemand dit probleem?

Zoals ik al een paar berichten terug in deze thread schreef heb ik nog steeds dezelfde problemen bij het switchen tussen de on- en de gecodeerde zenders.
Hierbij nog een aanvulling:
Het probleem met de melding "Geen of gecodeerde uitzending" treed structureel op nadat ik van een FTA zender naar een gecodeerd Canal Digitaal zender switch. Dus niet alleen bij het switchen van een HD zender zoals ik eerst schreef.
Het probleem moet in principe richting Aston module worden gezocht want met de Irdeto module treed dit probleem niet op.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of anderen, die dezelfde combinatie 7700 + Aston gebruiken, hier ook last van hebben.
Ik heb wel gelezen dat de combinatie bij Kritjuu en Alfred de Wit goed functioneert en bij Aquasat niet.
Volgens mij moeten er toch nog meer gebruikers deze combinatie toepassen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jürgen,

 

Zoals al eerder gemeld heb ik met mijn MediaGuard module een dood enkele keer dat hij dit probleem heeft. Even heen en weer naar een ander kanaal en hij pakt wel weer. Of een paar seconden wachten.

 

Ik heb het zojuist voor je uitgeprobeerd met mijn 7700HD PVR en de Aston 1.05 module die ik nog heb liggen. Ik heb het een 10-tal minuten uitgetest vanaf HD en FTA kanalen. Het probleem deed zich bij mij niet één keer voor.

 

Groeten, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hallo Jürgen,


Ik heb het zojuist voor je uitgeprobeerd met mijn 7700HD PVR en de Aston 1.05 module die ik nog heb liggen. Ik heb het een 10-tal minuten uitgetest vanaf HD en FTA kanalen. Het probleem deed zich bij mij niet één keer voor.

Groeten, Alfons

Hoi Alfons,
Bedankt voor de respons maar daar zeg je zowat, Aston 1.05 en ik gebruik Aston 1.07. Daartussen ligt wel een duidelijk verschil en dus niet helemaal met elkaar te vergelijken.
Maar toch bedankt voor je feedback.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Aston 2.1800 CAM met Canaldigitaal kaart. Heb ook al gezien dat na kijken naar ongecodeerde kanalen de wel gecodeerde kanalen niet meer weergegeven kunnen worden. De firmware van 27-11 zit er in. Daarna eens een factory reset gedaan en alle kanalen opnieuw ingelezen. SIndsdien dit probleem niet meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een Aston 2.1800 CAM met Canaldigitaal kaart. Heb ook al gezien dat na kijken naar ongecodeerde kanalen de wel gecodeerde kanalen niet meer weergegeven kunnen worden. De firmware van 27-11 zit er in. Daarna eens een factory reset gedaan en alle kanalen opnieuw ingelezen. SIndsdien dit probleem niet meer gehad.

Oooh, dat is interresant. Wel op zich vreemd dat het daarmee verholpen kan worden.
Maar ja, daar zal vast wel weer een goede technische uitleg voor zijn.
Ik ga dit straks wel even uitvoeren nadat mijn vrouw eerst even goed heb toegesproken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet m'n verhaal bijstellen, helaas. Zat wat te schakelen, van Nick. naar SBS6 naar NED1, en geen beeld meer. Dan naar FILM1.1 en wel beeld. NED1 doet het nu niet meer, NED2 ook niet trouwens. Dan uit en aan en dan kan je weer verder. Moeizaam allemaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Moet m'n verhaal bijstellen, helaas. Zat wat te schakelen, van Nick. naar SBS6 naar NED1, en geen beeld meer. Dan naar FILM1.1 en wel beeld. NED1 doet het nu niet meer, NED2 ook niet trouwens. Dan uit en aan en dan kan je weer verder. Moeizaam allemaal...

Daar ben ik bijzonder blij mee.
Heb net mijn in het weekend moeizaam opgezette zenderlijst gewist door de fabrieksinstellingen terug te zetten.
Ik scan de zenders wel opnieuw in en wacht tot er nieuwe software uitkomt die dit probleem wellicht oplossen.
Tot die tijd gebruik ik wel mijn Irdeto Access CAM want die doet het prima.
Mocht iemand anders nog een betere oplossing hebben dan horen we dit nog wel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikt een T-Rex Super (4.6) met TV Vlaanderen Smart Card en deze functioneert zonder probleem.

 

Ik heb ook de T-Rex Twin geprobeerd en deze werk ook zoals het hoort.

Deze werken zelfs perfect met SmartWi.

 

Sedert de FW update (versie 13 van het s4a forum) werken beide cam slots.

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik gebruikt een T-Rex Super (4.6) met TV Vlaanderen Smart Card en deze functioneert zonder probleem.

Prima om te horen dat deze CAM`s goed functioneren en je zou snel geneigd zijn om een T-Rex CAM te gebruiken maar er is geen enkele zekerheid dat deze CAM wel goed werkt met het Canal Digitaal signaal.
Het niet goed functioneren van de Aston 1.07 zal wel een combinatie zijn van FW, CAM en Canal Digitaal.
Tenminste, dat is mijn idee.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naast de Canaldigitaal kaart nog een TNTSAT Viaccess kaart die ik in een andere ontvanger (SAGEM HD) gebruik. Kan ik in de TF7700 een tweede CAM bijzetten om de TNTSAT kaart te gebruiken? Welke CAM moet ik dan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ik gebruikt een T-Rex Super (4.6) met TV Vlaanderen Smart Card en deze functioneert zonder probleem.

... maar er is geen enkele zekerheid dat deze CAM wel goed werkt met het Canal Digitaal signaal...


Volgens mij is het Canal Digitaal signaal te vergelijken met het TV Vlaanderen signaal...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Volgens mij is het Canal Digitaal signaal te vergelijken met het TV Vlaanderen signaal...

Waar baseer je dit gegeven op?
Volgens mij weet niemand goed hoe het het Canal Digitaal signaal eruit ziet dus kun je ook de door de verschillende providers afgegeven signaal niet zondermeer met elkaar vergelijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

1) Canal Digitaal en TV Vlaanderen zijn van dezelfde Holding afkomstig

2) Certificatie van tuners is steeds voor beide

3) beide gebruiken SECA als codering

4) de mediaguard cam is voor zowel TV Vlaanderen als Canal Digitaal

5) VRT, Ketnet/Kanvas, Ned1-2-3, MTV NL, Discovery, NGC, ... zijn gezamenlijke kanalen (behalve VTM, VT4, Kanaal2, RTL xyz, Veronica, ...)

6)...

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...