Satfreaked Geplaatst: 30 november 2007 Geplaatst: 30 november 2007 Ik ben op aangeven van Ozzo begonnen met Dreamweaver. Erg leuk tooltje, maar nu heeft het een aantal Templates ingebouwd maar als ik op google kijk zijn er vele sites waar je templates kunt kopen en sommige zien er wel strak uit moet ik zeggen. Maar heeft dat nu zin om een kant en klare template te kopen of werkt dat niet makkelijk. En je ziet dan bv voor € 49,- kan je zo een template kopen, maar voor dat ik de stap zet zijn er bv leuke site die niet duur zijn of geheel gratis. Is iemand er bekend mee ???? Overigens zoek ik een zwarte getinte uitvoering als achtergrond, mocht er iemand iets kennen en of weten. Satfreaked.
Puch Geplaatst: 1 december 2007 Geplaatst: 1 december 2007 Dreamweaver is idd een goed programma, maar het is ook zeer uitgebreid. Die templates zijn wel goed, maar iedereen herkent meteen de stijl. Dan ben je beter af met joomla of drupal. Dreamweaver heeft eigenlijk de bedoeling om zelf een layout te maken ipv uit te gaan van een template. Wat je wel kan doen is een template gebruiken en die naar je eigen wensen aanpassen. Achtergronden maken is zeer simpel, dreamweaver is zeer geschikt om dat het prima css mogelijkheden heeft. Koppel ieder pagina aan je css bestand en je hebt overal dezelfde layout. Een achtergrond instellen in css doe je als volgt. Ik ga er vanuit dat je de nederlandstalige CS3 hebt Open een pagina en klik in het menu tekst => css stijlen => nieuw... Selecteer Tag uit de lijst kies je body Definiëren in => nieuw stijlpaginabestand Vul een vrij te kiezen naam in voor je css bestand en duid aan waar je hem (binnen je website) wil opslaan. Kies nu in de linker kolom voor achtergrond en stel daar de kleur in of de achtergrondafbeelding die je wil gebruiken. Voor de rest kan je hier ook je lettertype, puntgrote, enz,... wat je wil gebruiken op je site instellen onder Type. Klik ok Nu staan je instellingen in het css bestand. Om nu alle ander pagina's dezelfde layout te geven doe je volgende. Open de pagina's die je wil koppelen aan je css bestand Klik menu tekst => css-stijlen => stijlblad koppelen... via bladeren ga je naar je gemaakte css bestand en en klik op ok Je hoeft geen instellingen te wijzigen. Dit moet je voor iedere pagina doen. succes iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Gast Geplaatst: 2 december 2007 Geplaatst: 2 december 2007 Het handigste is natuurlijk om FireFox te installeren. Doe er ook de webdeveloper toolbar bij, deze is echt handig. Vervolgens een pagina van een website die je mooi vind / aanspreekt opzoeken. Bekijk en kopieëer de CSS en de broncode van de pagina. Open deze beide in Dreamwaever en ga dingen naar eigen smaak aanpassen veranderen. Wijzig in kleine stappen en kijk wat het resultaat is. Zo leer je veel van de code en kan je naar eigen smaak iets moois creëren. Een template is leuk als jet er geen tijd en energie in wilt steken.
Gast Geplaatst: 2 december 2007 Geplaatst: 2 december 2007 Waarom niet op andere sites gaan downloaden hoe zij eruit zien en daarna aanpassen naar eigen wens.Ik heb dat met mijn website ook zo gedaan. Een templalte van een site die mij beviel gedownload en aangepast.
G. de Keijzer Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Codewoord voor tegenwoorde webdesigners is CSS. Zoek eens op 'css templates' en er gaat een wereld voor je open. In Dreamweaver heb je ook nog de Dreamweaver Developer Toolkit (DDT). Deze is niet gratis, maar boordevol handige scripts om een volledig dynamische site (PHP, ASP.NET, CF) te maken. Groet Gr. Gerwin GSM..... Geen Snoer Meer...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen