Ga naar inhoud


[TF 7700 HSCI] met harddisk via USB ?


Gast tzrider

Aanbevolen berichten


  • Reacties 301
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Al een beetje oude topic maar het heeft zijn nut al bewezen.

Eindelijk heb ik na lang overwegen een externe HD gekocht om aan de TF 7700HSCI te hangen.

Zo heb ik het gedaan:

Eerst het Top Set 2.0 programma gedownload. Met veel moeite mijn laptop kunnen connecteren aan de TF zie hier

Ik ben nu in het bezit van een IOMEGA prestige desktop HD van 500GB.

Ik heb deze eerst gepartitioneerd in Vista naar partities van 31990MB.Vervolgens heb ik alle nieuwe partities via de PC naar FAT32 geformateerd met de opdrachtprompt: format [drive letter]: /FS:FAT32

Daar ben je even mee bezig maar het werkt dan wel.

Vervolgens de HD aan de TF gehangen en in het installatie-menu de HD nog eens door de TF laten formateren, resultaat: 476820 MB aan free space! smile

Ik heb al enkele opnamen gemaakt maar zal de mogelijkheden nog verder moeten uitzoeken.

Ik heb nog wel een vraagje, als men in de gids-menu zit geeft de TF aan dat je met het rodeknopje kan wissel EPG-type, groene knop:vorige dag, gele knop: volgende dag, blauwe knop: volgende pagina, en dan staat er een knopje in wit met rode punt voor opnemen met timer/aanpassen/verwijderen. Waar vindt ik deze knop of hoe moet men dit activeren want ik heb nog een oude AB.

Hartelijk dank,

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

rode opneemknopje naast de stopknop, als je tenminste de goede ab hebt (met opneem en afspeelgedeelte)

Topfield TF7700HSCI (PVR Ready) + Iomega Desktop HD 360GB | TechnoTrend budget S2-3200 (Vista PC) | DVBViewer | Toshiba 42X3000P | Epson EH-TW2900 | Denon AVR-2807 | Denon DVD-1930 | Harmony 895 |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: elcapaan
rode opneemknopje naast de stopknop, als je tenminste de goede ab hebt (met opneem en afspeelgedeelte)

Nee, meldt ik ook in mijn #1804512-topic.
Ik denk dan ook dat ze deze knop enkel op de nieuwe AB bedoelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar straks voor de eerste keer eens iets proberen op te nemen toen we niet thuis waren.

Opname was niet gelukt.

Na het programeren via de timerinstellingen heb ik alles met mijn Harmony 785 uitgezet. Bij het thuis komen zag ik wel dat de TF opgestart was maar hij had niets opgenomen. Nu nog eens geprobeerd maar alles laten aanstaan en dit lukte wel. Het kan toch niet de bedoeling zijn om alles "lopende" te hebben terwijl je niet thuis bent.

Zie ik misschien iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik heb wel een beetje mijn vraagtekens op de manier waarop je de schijf geformatterrd hebt.
Je hebt ook partities aangemaakt, dat zou ik niet doen.
Je kunt beter een externe schijf geheel op je pc formatteren in fat 32, en niet in de TF zelf.
Daarna alleen nog gebruiken voor opnames met de Topfield.
Als je de opnames naar je pc wil overzetten dan kun je de schijf even aan je pc hangen via usb, daarna de bestanden op je pc zetten en evt bewerken.
De problemen die jij noemt liggen waarschijnlijk in het niet herkennen van je hdd bij het opstarten bij een timer instelling.
Ik heb zelf mijn 1Tb hdd extern geformatteerd op de pc met een speciaal fat32 programma, omdat XP geen fat32 kan formatteren als alles in NTFS geformatteerd is.
De opnames gaan sindsdien feiloos, zonder een keer te weigeren laugh


Hey Sjaak(k),

Inderdaad 500Gig formatteren lukte niet met Vista. Ik heb naar verschillend fat32-programma's gezocht maar ofwel waren ze betalend of zij werkte niet onder Vista. Vandaar de schijf eerst maar gepartitioneerd. De rest heb ik hierboven beschreven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
El Greco, ik zat je verhaal nog eens door te lezen en zag toch wat vreemde dingen.
Origineel bericht van: El Greco

Ik ben nu in het bezit van een IOMEGA prestige desktop HD van 500GB.
Ik heb deze eerst gepartitioneerd in Vista naar partities van 31990MB.Vervolgens heb ik alle nieuwe partities via de PC naar FAT32 geformateerd met de opdrachtprompt: format [drive letter]: /FS:FAT32
Daar ben je even mee bezig maar het werkt dan wel.
Vervolgens de HD aan de TF gehangen en in het installatie-menu de HD nog eens door de TF laten formateren, resultaat: 476820 MB aan free space! smile
Ik heb al enkele opnamen gemaakt maar zal de mogelijkheden nog verder moeten uitzoeken.

Als ik zie dat je eerst meerdere partities gemaakt hebt en daarna geformatteerd in Vista. En je hebt hem nog eens in de Topfield geformatterrd was dit partitioneren echt niet nodig geweest.
Als je nl in de Topfield formatteerd dan overschijft hij alle gemaakte partities door het formatteren, in de TF heb je nl geen drive of partitie keuze, en zal dus gewoon de hele schijf wissen en opnieuw formatteren shocked
Logisch dat je nu "476820 MB aan free space hebt! " dat is ook de maximaal haalbare ruimte op een 500Gb schijf wink
Je had je de moeite kunnen besparen om alles eerst te partitioneren en te formatteren in Vista. crazy


Tja, als ik dat eerst had geweten.... cry

Was in de veronderstelling dat ook de TF een 500GB niet in één keer kon formateren.

Ondertussen denk ik het "probleem" gevonden te hebben, de tijdverschuiving stond nog aan blush
Straks nog eens een opname plannen.
Thanks
El Greco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Voor het geval je nog eens fat32 moet formatteren zit in de bijlage een simpel programma. laugh


Hartelijk dank, kan nog van pas komen.
Mvg,
El Greco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast El Greco
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Boengo
Het wachten wordt beloond!!

Bericht van Gerti van Topfield Europe vandaag om 11.24 uur:

TF7700HSCI PVR-Ready Firmware verzögert sich leicht

Hallo,

die für den heutigen Tag angekündigte PVR-Ready Firmware für den TF7700HSCI verzögert sich leider noch ein wenig. Die Firmware befindet sich derzeit im finalen Test und wird voraussichtlich am Montag veröffentlicht werden, sofern bei diesem Test keine Probleme mehr auftreten.

Vielen Dank für das Verständnis,
Michael Gerhard
Topfield Europe GmbH

Dus op naar maandag,
Greetz
Boengo


Is dat niet een copy van het bericht van ongeveer een maand geleden??? Althans ik kan me woorden van gelijke strekking herinneren.

De beta draait enorm leuk. Vannacht iets op met de timer functie opgenomen van BBC HD en dat werkte ook prima. Wat me wel opvalt is dat de ondertitels via teletekst WEL worden opgenomen, daar waar dit met de "echte" pvr versie niet lukt. Ik hoor daar tenminste redelijk geklaag over.

De timeshift werkt ook vlekkeloos. Dus gewoon kijkend op pauze drukken (er is telefoon) en later gewoon verder gaan met kijken, een functie die ik enorm miste.

Wat je dus niet moet doen is iets opnemen en dan gaan zappen..... dan stopt de opname wat ook logisch is hij heeft maar 1 tuner.


Heb ik net ondervonden! Het is toch ECHT jammer dat dat niet kan. Je kijkt toch niet naar een programma dat je dan tegelijk opneemt. eek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast El Greco
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: El Greco


Heb ik net ondervonden! Het is toch ECHT jammer dat dat niet kan. Je kijkt toch niet naar een programma dat je dan tegelijk opneemt. eek

Maar dit kon je weten natuurlijk, dat is de beperking van een single tuner.
Met je oude vhs vcr kon dat ook al niet, en daar had je zelfs geen timeshift op crazy
Maar wees blij dat je nu wel kunt opnemen met een 7700HSCI, nog niet zo lang geleden geleden was dit niet eens mogeijk whistle


Volkomen gelijk Sjaak, wink tevreden zijn met wat we hebben en méér dan dat want we hebben er nog iets extra's bovenop gekregen. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm,

 

wanneer ik iets opneem (gecodeerd) en afspeel op mijn PC (MPClassic) ziet het eruit alsof er macrovision is gebruikt.

 

Kun je opgenomen content met een beveiligen ontdoen van die beveiliging? Eventueel met een hack of iets dergelijks.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...