Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten

Appie,

 

Even een vraag, ik las in een ander forum dat je bezig was met native ondersteuning van de Anysee (CI) kaart. Al enig idee of dat gaat lukken?

Indien je hulp of ondersteuning nodig hebt, laat dan iets weten. Ikzelf heb wel redelijk wat programmeer ervaring en heb de kaart voor testing doeleinden.

 

Als ik het goed begrijp doe je zelf in Acamd de decryptie. Is dit vele malen sneller dan ffdesca.dll ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: GupAudio
Appie,

Even een vraag, ik las in een ander forum dat je bezig was met native ondersteuning van de Anysee (CI) kaart. Al enig idee of dat gaat lukken?
Indien je hulp of ondersteuning nodig hebt, laat dan iets weten. Ikzelf heb wel redelijk wat programmeer ervaring en heb de kaart voor testing doeleinden.

Als ik het goed begrijp doe je zelf in Acamd de decryptie. Is dit vele malen sneller dan ffdesca.dll ?

Anysee had ik reeds toegepast, maar dit moet nog getest worden.
Het is wel zo dat 1 ACamd sessie maar gebruiken kan maken van de Anysee cardreader.
Decrypen in ACamd gaat op basis van de geintegreerde FFdecsa code.

Uitlevering van een nieuwe versie is uitgesteld ivm ontwikkelen van een Client-Server versie van ACamd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed om te horen!

De huidige oplossingen die er zijn met splug etc. die voldoen niet daar er geen update plaatsvindt op de kaarten. Elke 14 dagen moet je de kaart eruit trekken en updaten op de alpha crypt CI-module.

Zowat alle anysee users zijn hier gefrustreerd over en dat zijn er nogal wat voor NL.

Houdt de client/server in dat je geen standalone meer kunt draaien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GupAudio
Dat is goed om te horen!
De huidige oplossingen die er zijn met splug etc. die voldoen niet daar er geen update plaatsvindt op de kaarten. Elke 14 dagen moet je de kaart eruit trekken en updaten op de alpha crypt CI-module.
Zowat alle anysee users zijn hier gefrustreerd over en dat zijn er nogal wat voor NL.
Houdt de client/server in dat je geen standalone meer kunt draaien?

Je kunt gewoon standalone draaien maar je krijgt nu 2 programma's die actief moeten zijn voor ACamd, de ACamdClient.dll en de ACamdServer.exe
Voordeel is dat er dan meer ACamdClient.dll's actief kunnen zijn en de ACamdServer.exe heeft verbinding met je smartcard of newcs, cccam etc....
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

(Dit is vertaald uit het Engels door Google)

Ik vraag me af of er geen nieuwe versie in de nabije toekomst.

Extra functies, zoals BISS, CW, zal DCW als VPLUG heel leuk zijn

en complete oplossing voor alle behoeften.

Bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey satvrienden,

 

Ik probeer een nieuwe setup uit met oscam als cardserver op men dreambox. De decryptie van TVV verloopt vlekkeloos maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik met DVBViewer+acamd kan connecteren naar de oscam server.

 

Hier zijn men configs:

 

oscam.conf

Klik om te tonen..
#

# main configuration

#

 

 

# web interface

 

[webif]

httpport = 8888

httpuser = htpc

httppwd = htpc

httpallowed = 127.0.0.1,192.168.1.0-192.168.1.254

 

[global]

disablelog = 0

disableuserfile = 0

usrfileflag = 0

Nice = -1

ClientTimeout = 5000

FallbackTimeout=2500

ClientMaxIdle=120

CacheDelay = 120

BindWait = 120

netprio = 0

clientdyndns = 0

ResolveDelay = 30

unlockparental = 0

serialreadertimeout = 1500

maxlogsize = 1000

WaitForCards = 1

PreferLocalCards = 1

saveinithistory = 1

readerrestartseconds = 5

readerautoloadbalance = 0

readerautoloadbalance_save = 0

LogFile = stdout

#logfile = /tmp/oscam.log

 

[dvbapi]

enabled = 1

au = 1

boxtype = DreamBox

user = htpc

priority =

ignore =

cw_delay =

demux = /dev/dvb/adapter0/demux0

ca = /dev/dvb/adapter0/ca1

socket = /tmp/camd.socket

 

 

# protocols

 

#[newcamd]

#key = 000102030405060708090A0B0C0D

#port = 10000@0100:FFFFFF;10001@0200:FFF000,FFFF00;10002@0300:FFFFFF

 

#[radegast]

#port = 20000

#user = user1

#allowed = 192.168.0.0-192.168.255.255

 

#[cs378x]

#port = 30000@0100:FFFFFF;30001@0200:FFF000,FFFF00;30002@0300:FFFFFF

 

#[cccam]

#port = 40000

#version = 1.2.3

#build = 1234

#reshare = 2

 

#[gbox]

#password = password1

#maxdist = 4

#cardinfos = card.infos

#ignorelist = ignore.list

#onlineinfos = online.infos

#locals = 01000000,02000000,0300FFFF

 

#[serial]

#device = user2@/dev/ttyS0?delay=1&timeout=300

 

 

 

oscam.user

Klik om te tonen..
#

# user configuration

#

 

# user for group 1 with Betacrypt tunnel, no monitoring, only one connection possible, AU enabled

 

[account]

user = htpc

pwd = htpc

disabled = 0

expdate =

group = 1,2

hostname =

uniq = 0

sleep = 0

monlevel = 2

au = 1

services =

caid =

betatunnel =

ident =

cccmaxhops = 10

keepalive = 1

numusers = 0

penalty = 0

 

 

oscam.server

Klik om te tonen..

#

# reader configuration

#

 

# serial reader

 

[reader]

label = TV Vlaanderen

protocol = internal

detect = CD

device = /dev/sci0

group = 2

emmcache = 1,3,2

#n3_rsakey =

#n3_boxkey =

disableserverfilter =1

#services = services

 

 

 

Ik vraag me af via welk protocol ik best kan connecten op de oscam server en op welke poort hij nou eigelik draait.

 

Ik heb versie 1.00 via het Blue Panel van men dreambox geïnstalleerd (Gemini 5.00)

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben sinds 2 dagen aan het testen met acamd op mijn w7 machine en daarbij probeer ik verbinding te maken met oscam op een linux server hier in huis maar dat valt tegen. Verder gebruik ik dvbviewer.

 

Als ik camd3 of cccam protocol gebruik dan stopt dvbviewer er meteen na de start mee. Het enige wat ik kan gebruiken is newcamd maar dan komt het soms voor dat de verbinding met de server verbreekt, er vindt dan geen enkele communicatie meer plaats. Na een restart van dvbviewer werkt het weer voor een tijd.

 

Ik heb voor de gein maar even cccam zelf op de server gezet (die had ik al een tijd geleden vervangen door oscam) om het daarmee te proberen en wat blijkt, dat is stabiel.

 

Het lijkt er dus op dat Acamd icm Oscam nog niet goed loopt. Hebben anderen hier ook last van of in mindere mate?

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb welliswaar de Cygwin versie van OSCam (1.00-svn build #3498 op dit moment). Maar bij mij draait ACamd met het CCCam protocol prima. Zowel in TVSource als in DVBViewer. Zelfs auto update gaat als een zonnetje.

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Victor
Het lijkt er dus op dat Acamd icm Oscam nog niet goed loopt. Hebben anderen hier ook last van of in mindere mate?
Acamd icm Oscam werkt juist super. Heb hier een oude laptop met linux en oscam als cardserver, en een htpc met windows, acamd en eerst dvbviewer recording service en nu For The Record als applicatie voor m'n tv-kaarten en werkt erg goed. Als protocol gebruik ik gewoon newcamd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds geruime tijd gebruik ik ACAMD in combinatie met NewCS 1.65 als server samen met DVBviewer voor TV-Vlaanderen. Dit werkt uitstekend.

 

Ik wou nu OSCAM eens testen om te gebruiken i.p.v.NewCS.

Dit lukt voorlopig niet.

 

Ik gebruik een USB smartcardreader (ACR38U - merk ACS).

In NewCS staat dit als PCSC device.

 

Wat is de device regel die ik moet toevoegen in OScam server om de smartcardreader te kunnen gebruiken?

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...