Ga naar inhoud

Canaldigitaal wil themakanalen niet activeren voor proefperiode

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een bedrijf is het toch daar.... Niet normaal.

Enkele weken geleden heb ik me via de internetsite van canaldigitaal proberen aan te melden voor de vrijblijvende proefperiode voor de themakanalen tot en met 31 december 2007. Dat aanmelden lukte niet. Smartcarnummer werd niet geaccepteerd. (zal wel te maken hebben met het irdeto-kaartje-pesten...)

Dus heb ik toen maar de zegeltjes geplakt en die keurig per post opgestuurd.

Afgelopen week heb ik tijd gevonden om mijn installatie zo in te richten dat ik profijt kan hebben van de astra 23.5... Maar na veeeel proberen krijg ik geen beeld uit de themazenders.

Signaalkwaliteit is prima. De regionalen komen ook prima binnen. Geen probleem allemaal. Maar GEEN beeld op de themazenders.

Hoewel.. af en toe iets van 10 seconden ofzo. Heel sporadisch op een willekeurige themazender.

Dus ik net maar eens gebeld naar Canaldigitaal:

Krijg ik één of andere knakker aan de lijn die me vraagt waarom ik enkele weken terug niet meteen heb gebeld dat ik geen beeld had. Ik uitleggen dat ik toen de astra 23.5 nog niet kon ontvangen...

Daarna was opeens zijn verhaal dat het activeren voor de proefperiode technisch niet meer mogelijk zou zijn. Ik had vorige week moeten bellen...

Wel zou ik een abo kunnen nemen met 6 maanden gratis en daarna betalen. (4,95 per maand)

Ik natuurlijk volhouden dat ik recht heb op die gratis proefperiode. Ik heb immers keurig die zegeltjes geplakt.

Uiteindelijk de hoorn er maar spreekwoordelijk opgegooid. Want er viel niet mee te praten.

Dus... ik denk.. ik ga maar eens kijken op de canaldigitaal website.

En daar staat keurig dat je je op DIT moment nog kunt aanmelden voor het vrijblijvend en zonder verplichtingen ontvangen van het themapakket tot en met 31 december 2007.

Maar de online aanmelding werkte (nog steeds) niet voor mijn irdeto kaartnummer.

Ik heb nog een keer gebeld naar hun 0900 nummer (voor de belkosten kunnen ze me makkelijk een half jaar laten kijken...) Ik kreeg een ander persoon aan de lijn. Deze jongen moest mij gelijk geven dat dit op de website stond, maar het had er niet meer op mogen staan. Het zou toch echt onmogelijk zijn om mijn kaart te activeren voor de gratis proefperiode.

Ik kon eisen wat ik wilde.. maar hij beeindigde wel het geprek.

Sjeezus!

Wat een service zeg.. NOT.

Ik heb zelf ook een bedrijf. En als IK een fout zou maken, zou ik alles proberen te doen om onze klanten tevreden te stellen.

Ik snap echt niet waarom ze niet gewoon ff m'n kaartje activeren voor de proefperiode van dat themapakket.

Wie snapt het.... ?

Willen ze dat ik terug ga naar de kabel?

Geplaatst:

De themakanalen worden alleen in SECA2 uitgezonden dus aanmelden met een irdeto kaart heeft dan geen zin. Maar dat hadden ze je natuurlijk wel meteen kunnen vertellen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
Citaat:
De themakanalen worden alleen in SECA2 uitgezonden dus aanmelden met een irdeto kaart heeft dan geen zin. Maar dat hadden ze je natuurlijk wel meteen kunnen vertellen.

Ik heb duidelijk verteld dat ik een irdeto kaart heb.
En daar zou het niet aan liggen. Volgens beide heren die ik aan de lijn heb gehad.
Ik zou prima een abo kunnen nemen op de themazenders.

Maar als jij gelijk hebt, bevestigt dat maar weer eens de communicatie binnen CD
Geplaatst:

De mensen die je aan de telefoon krijgt zijn waarschijnlijk van een call center.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ik zou gewoon eens een emailtje naar CDS sturen. En inderdaad de thema zenders komen waarschijnlijk helemaal niet in Irdeto.... Er zijn nog maar een handvol Irdeto gebruikers en daarvoor is de licentie te duur...

Je kunt gelukkig wel je Irdeto kaart gratis laten vervangen door een Seca kaart(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
Je kunt gelukkig wel je Irdeto kaart gratis laten vervangen door een Seca kaart(!)

Is dat zo? Sinds wanneer? Gratis???
Geplaatst:

Ik heb vorige maand de hele boel laten overzetten. Het abonnement van de irdeto kaart naar seca en het multiroom van de seca naar irdeto. Totaal geen advies gehad om de kaart in te ruilen. En dat is nou precies het niveau van de serviceverlening bij CD. Totaal niet mee kunnen denken en klanten adviseren.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Welk hoog tarief heb jij het nou weer over?

Volgens mij heb jij dit toppic niet eens gelezen.

Geplaatst:
Citaat:
De mensen die je aan de telefoon krijgt zijn waarschijnlijk van een call center.

Klopt, ik weet het wel zeker.
Had ze enige maanden geleden eens aan de tand gevoeld over HDTV bij CDS. Nou, die knakker wist niet eens wat het was. "HDTV meneer? Kunt u mij vertellen wat het is?" En dat is wat CDS dus gaat aanbieden begin 2008??? Ik heb zo mijn twijfels of dit ook echt gaat gebeuren. Maar goed, geduld blijft een zeer schone zaak want ik heb toch liever het CDS regime dan het UPC kabelregime (en dat laatste vind ik toch net een tikkeltje erger) met die waardeloze Philips decoder van ze.

Maar goed, om terug te komen op het topic. Ze hadden het er zeker bij kunnen zetten dat de actie niet geldt voor Irdeto kijkers. Dat is en blijft natuurlijk een slechte zaak.
Geplaatst:

Mijn Triple Dragon ontvanger geeft duidelijk aan dat er ALLEEN in Seca wordt gescrambled op de thema kanalen op Astra3 op 23,5 gr oost.

Dit in tegenstelling tot de meeste CD kanalen op Astra1 op 19,2gr oost.

Die kanalen worden bijna allemaal in Seca + Irdeto gescrambled.

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen