Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben van plan mijn huidige PC wat te upgraden en het oude moederbord te gebruiken voor het upgraden van een heeel oude pc.

Nu wil ik mijn huidige C: schijf een IDE omzetten naar een nog aan te schaffen SATA (IDE sterft qua aansluitingen op MB bijna uit). De oude IDE wordt dan de nieuwe C: in de heeeel oude pc. We schuiven het zaakje door dus.

Hoe doe ik dat, heb ik dan een speciaal programma nodig of is dit een standaard optie in Windows?

-----------------------------------------------

Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)

Geplaatst:

Je oude moederbord naar een heel oude pc kan wellicht. Dat hangt af van de afmetingen van het mobo en de aansluitingen van de oude pc. Met name de voeding moet passen.

Ook je oude IDE C:schijf naar de oude pc zal wel lukken. Er wordt n.l. met het zelfde mobo gewerkt.

Een ander verhaal is de inhoud van de huidige C:chijf naar een nog te kopen sata schijf overzetten. Er zijn daar verschillende programma's voor zoals True Image waar ik al jaren mee werk om een backup te maken voor als er na een verandering iets mis gaat.

Helaas heb je niets aan een image maken en die op een nieuwe schijf zetten. Je gaat n.l. je pc opwaarderen met een nieuw mobo (je oude gaat immers naar die oude pc). Windows zal niet willen werken. Je zult Windows opnieuw op je nieuwe sata schijf samen met je nieuwe moederbord moeten installeren.

Tenzij je kunt uitvoeren wat op de volgende link beschreven wordt: http://www.informationweek.com/LP/showAr...;amp;queryText=

Geplaatst:

als ik een backup maak en mijn disk zou overlijden dan zou ik aan de backup dus ook niets hebben!?!??!

Ik neem aan dat als ik een backup maak naar een disk die ik bootable maak dat ik dan toch een 1:1 copie trek. Dat is nl wat ik wil.

Geplaatst:

Ik zou gewoon Windows op de nieuwe schijf installeren, en de bestanden die je graag over wilt hebben kopïeren. Dit kun je gewoon over je lokale netwerk doen, door de schijf tijdelijk bij in je nieuwe pc te hangen, of door cd/dvds te branden.. Images zijn hier niet echt voor bedoeld; Die zijn beter geschikt als backup.

Geplaatst:

Tientallen programma's installeren e.d. nogal wat werk en van sommige programma's is ondertussen de shareware overgegaan in een koopversie. Of heb ik ooit een eigenbrouwsel van iemand gevonden voor een specifiek doel (bv datum in een DV tape bewerken). Dat allemaal terugzoeken wordt een hels karwei.

Had gedacht dat er toch iets moest zijn om een 1:1 copie te maken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen