Poetsdoekje Geplaatst: 6 december 2007 Auteur Geplaatst: 6 december 2007 Citaat: Anders de geheugen module eruit halen? Deze zit ook onder een klepje aan de onderzijde vaak. Dan moet ie een foutmelding geven en een mogelijkheid om het BIOS in te gaan. Er staat mij wel bij, dat oudere compaqs een deel van het BIOD op de hardeschijf hadden staan, dus bij het verwisselen van de schijf is dat deel dus weg en kan wellicht voor deze problemen zorgen. Ik heb destijds een Armada 7700 gehad. De geheugenmodule kan ik nergens vinden onder een klepje, en de harde schijf ook niet. Voordat ik de hele laptop uit elkaar schroef (doe ik liever niet hij is niet van mij) zou ik wel willen weten of er ook op het Internet een soort beschrijving/plattegron van die laptop bestaat, zodat ik kan zien wat ik waar moet openschroeven. groet poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
The Librarian Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Volgens mij zet dit type z'n bios e.d op een afgeschermt stuk van de HD. probeer de diagnostics software eens. http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Tec...PSG_I8093-22623 suc6
Poetsdoekje Geplaatst: 6 december 2007 Auteur Geplaatst: 6 december 2007 Citaat: Volgens mij zet dit type z'n bios e.d op een afgeschermt stuk van de HD. probeer de diagnostics software eens.http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Tec...PSG_I8093-22623 suc6 Ja, heb ik gedaan, een diskette geformatteerd (lekker ouderwets) en pats, dat heb ik weer Foutmelding: " Het bestand dat gekopieerd wordt naar de A: drive is te groot voor het doelstation, plaats een diskette met een hogere capaciteit " natuurlijk gebruik ik een HD diskette Wat nu!! poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Zilverster Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 @Poetsdoekje, Is een programma-tje voor om te grote bestanden te verdelen over meerdere diskette's. Helaas kan ik hem bij mij zelf zosnel niet terug vinden, zal waarschijnlijk op 1 van de laptops staan, maar misschien lukt het met google, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Zilverster Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 @Poetsdoekje, Split/UnSplit heet dat programma volgens mij, linkje verstuurt via PM, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
verkerkbr Geplaatst: 6 december 2007 Geplaatst: 6 december 2007 Beste P, ik kan mij niet voorstellen dat Compaq of HP images voor diskettes levert met bestanden die niet passen. De Bios zit inderdaad bij HP en ook bij Compaq systemen voor een gedeelte op een partitie van de harde schijf. Als de HD schijf formateerd gaat deze partitie soms verloren en mis je een deel van de bios instellingen. Volgens de gegevens moet je dan de originele CD gebruiken, dan wel de diskette images van HP of Compaq te downloaden om daarmee de partitie met daarop een deel van de bios weer in te stellen. Deze exe file zal waarschijnlijk na het uitpakken, de images gereed maken voor de diskettes. Dit is niet zomaar de bestanden even naar de diskette kopieren. Kijk even of je HD diskettes ook op 1.44 zijn geformatteerd. Groet, Bram
pasing Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 probeer eens Fn en F11 ingedrukt te houden en dan het schuifje naar links doen en hem zo uitzeten. dan kun je de bios resetten, dit heb ik al eens met mijn armada E500 gehad en dat werkte wel. het kan toch niet zijn dat je een gedeelte van de bios op en harde schijf hebt staan??
Poetsdoekje Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Geplaatst: 23 december 2007 Citaat: probeer eens Fn en F11 ingedrukt te houden en dan het schuifje naar links doen en hem zo uitzeten. dan kun je de bios resetten, dit heb ik al eens met mijn armada E500 gehad en dat werkte wel. het kan toch niet zijn dat je een gedeelte van de bios op en harde schijf hebt staan?? Helaas pindakaas, ook dat werkt niet groeten en fijne Kerstdagen En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen