Ga naar inhoud


Info van internet laten verwijderen.


Albert_H

Aanbevolen berichten

Mijn buren hebben twee maanden geleden een huis gekocht, maar de gegevens van dat huis staan nog steeds op het internet.

De makelaar zegt dat dat aan Google ligt en dat hij alles al weggehaald heeft, maar als ik bij het betreffende zoekresultaat op "in cache" klik krijg ik geen pagina te zien.

Het adres dat in het zoekresultaat aangegeven wordt wijst rechtsreeks naar de site van de makelaar, maar als je via het basisadres van die site gaat zoeken vindt je inderdaad het betrefende huis niet meer.

De pagina komt dus alleen boven via Google.

Er waren eerst nog meer sites die dezelfde pagina aan boord hadden maar die hebben hem na een emailtje netjes weggehaald. Nu blijft alleen de site van de makelaar over maar deze geeft aan dat hij daar niets aan kan doen.

Weet iemand hoe dit precies zit en of de makelaar gelijk kan hebben?

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Albert_H geeft toch juist aan dat hij niets ziet als hij op "in cache" klikt?

 

Het lijkt erop (het verhaal is een beetje vaag) dat Google een deeplink naar het betreffende huis bevat, en de makelaar het huis alleen uit de index heeft weggehaald zonder het huis ook echt uit de database te halen. Maar het kan ook dat je gewoon de cache van je webbrowser moet legen.

 

Citaat:
wat denk je van 3 jaar als ik Google zoek ik nog steeds monteurs van 3 jaar geleden

je ben niet de enige ,ik wordt ook doodziek van Google !!

Dit is gewoon een stukje regelrechte Google-bashing. Zo kan je archive.org ook gaan bashen. Als je dit niet wilt, leer dan robots.txt te gebruiken. Zowel Google als archive respecteren robots.txt.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Robots_Exclusion_Protocol

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij zo bevreemd is dat de pagina schijnbaar niet in de google cache staat.

Wel vindt google een link naar de site van de makelaar, met heel veel abracadabra achter het basisadres waar de betreffende data nog staat. Ik ben daarom bang dat de makelaar, of zijn webbeheerder, op zijn eigen site wel de link naar de data weggehaald heeft maar niet de data zelf. Als hij de data weggehaald had zou google naar mijn mening een 404 fout moeten geven, of op een andere manier te kennen geven dat de betreffende pagina niet meer beschikbaar is.

 

Albert_H.

 

W3ird_N3rd is het met mij eens zo te zien. Mijn eigen cache is het niet, maar daar had ik ook nog niet aan gedacht, ik laat het net op een PC zoeken waarop ik er zeker nog nooit naar gezocht heb en daar staat hij ook boven in de zoekresultaten.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google geeft geen 404 fout, die krijg je van je webbrowser, of eigenlijk van de webserver die hem aan je webbrowser geeft. Google geeft je alleen een link.

 

Heb je de cache van je browser al getrasht?

 

Zo ja, dan lijkt het er inderdaad op dat de makelaar de data zelf heeft laten staan. Niets aan te doen anders dan net zo lang tegen de makelaar/webmaster aan blijven zeuren tot ze het wegmikken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mensen het probleem is opgelost.

Toen ik mij gisteravond vertikte kreeg ik een melding van de beheerder dat de pagina die ik ingaf niet bestond.

Één mailtje naar de beheerder vanmorgen was voldoende om de pagina binnen een half uur vewijderd te krijgen. Op de zoekterm wordt nog wel de link aangegeven, maar als je daarop klikt krijg je de melding dat de pagina niet meer bestaat.

De link zal nu ook wel snel uit de index van google verdwijnen.

De reactie van de makelaar dat het probleem bij google lag was dus inderdaad onjuist.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
wat denk je van 3 jaar als ik Google zoek ik nog steeds monteurs van 3 jaar geleden
je ben niet de enige ,ik wordt ook doodziek van Google !!


Piet je moet ook niet met een kaars zoeken naar een gaslek
dan blijft google je monteurs aan bieden

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rare vraag. Maar wat is nou in hemelsnaam het probleem?

Je hebt een huis verkocht en de gegevens staan nog op internet. Nou en?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was toch een site van de makelaar? Dan staat de prijs er gewoon op. Bovendien is met google zoeken naar een huis niet de manier.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het huisje was gekocht en stond dus nog steeds te koop op het net.

En, omdat het hier een recreatiehuisje betrof, voornamelijk de mensen die over het erf liepen en door de ramen loerden "omdat het huisje toch te koop stond???" Dit bezoek is, vooral als je zelf niet altijd aanwezig bent niet altijd even prettig. Nog afgezien van de sporen van de MPV's die op het drassige grasveld voor het huis even gekeerd hebben.

 

Albert-H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...