Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De ene zender is de andere niet. Maar ik bemerk wel dat de ene zender veel HARDER staat dan de andere. Ook verschilt het soms in dynamiek (b.v. weinig hoge tonen, veel lage tonen). Kan er niet een afspraak komen op de Astra satelliet dat alle zenders van gelijke niveau moeten zijn? Het kan namelijk erg vervelend zijn tijdens het zappen. Als je stereo hebt afgesteld op een bepaalde zender en je zapt door naar een volgende zender kan dat je boxen uit knallen. In Duitsland hebben ze bepaalde regels voor de ether zenders.

Geplaatst:

inderdaad een raar fenomeen dat reclame harder klingt als de rest.

als ik het geluid over de stereo instalatie gaat klingt de reclame

veel zachter als over de tv.

over de stereo zou ik zelfs zeggen dat de reclame net zo hard is

als de rest.

zouden ze gebruik maken van resonantie eigenschappen van

een doorsnee tv ?

Geplaatst:

Volgens de reclame TV is het geluid even hard als de andere geluid op TV. Mogelijk krikken ze de alle toonhoogtes omhoog. Dus de hoge tonen voluit, midden tonen et cetera.

In Duitsland moeten ether zenders een goed geluid de lucht in brengen. Als een zender minder (hoe heet dat Kps?) bytes doorgeeft is dat een andere verhaal, dan is de kwaliteit minder. Astra wil graag zelf ook denk ik dat mensen een schotel kopen, dan moeten ze ook garant zijn voor een bepaalde kwaliteit wat de zender levert.

Radio 10 Gold klinkt via de schotel veel doffer dan als ik het via de kabel ontvang bijvoorbeeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen