Ga naar inhoud


Ontvangstmogelijkheden Astra 1, 2 en 3


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op dit moment kan ik Astra1 (19,2) en Astra3 (23,5) ontvangen en maak ik daarvoor gebruik van een 90cm schotel en een Inverto Pro Universal Quad Monoblok.

Twee antennekabels zijn aangesloten op de 2 tuners van mijn TF7700HDPVR en één kabel op mijn TF5510PVR. Het is de bedoeling dat dit ook zo blijft.

Nu overweeg ik om ook de HD zenders op Astra2 (28,5) te ontvangen maar weet eigenlijk niet goed hoe ik dit het beste kan bewerkstelligen.

Er zullen ongetwijfeld weer veel wegen naar Rome leiden maar welk is nu de meest gunstige manier (zowel financiëel als technisch) om dit te bewerkstelligen.

Ik wil in elk geval geen 2e schotel plaatsen.

Graag jullie advies.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan ook zo'n ding gebruiken:

 

1475258-2010210.jpg

 

Het probleem wat ik voorzie is dat je monoblock waarschijnlijk al een ingebouwde DiSEqC switch heeft. Mogelijk is dit met DiSEqC 1.1 op te lossen, een losse 2/1 switch om te schakelen tussen de 28,2/5 oost LNB en het monoblock, anders zal je het monoblock moeten vervangen voor twee losse LNB's en 4/1 switches nemen.

post-27974-1318259532,2754_thumb.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Het probleem wat ik voorzie is dat je monoblock waarschijnlijk al een ingebouwde DiSEqC switch heeft. Mogelijk is dit met DiSEqC 1.1 op te lossen, een losse 2/1 switch om te schakelen tussen de 28,2/5 oost LNB en het monoblock, anders zal je het monoblock moeten vervangen voor twee losse LNB's en 4/1 switches nemen.

Tot zo ver begrijp ik het.
In mijn monoblock zit inderdaad een ingebouwde DisEqc switch, dus deze zou ik moeten vervangen.
Maar moet ik dan niet een houder voor 3 LNB`s en 3 nieuwe losse LNB`s kopen om de 3 genoemde satellieten te kunnen ontvangen.
M.b.t. de dan nog te kopen sitch begrijp ik het nog niet helemaal.
Volgens mij heb ik toch een switch nodig waarin aan de éne kant de 3 LNB`s worden aangesloten en aan de andere kant de 3 tuners van de 2 Topfields.
De switch zorgt dan i.c.m. de DiSEqC 1.1 instellingen in de TF`s dat de juiste LNB aan de juiste satelliet wordt gekoppeld.
Is dit correct en heb ik verder nog iets nodig.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier en daar nog wat op het Internet rondgekeken en kom nu tot de volgende conclusie.

Ik heb een meervoudige LNB houder nodig voor 3 LNB`s (b.v Triax Multiblock),

3 x Quad LNB`s (b.v. Alps of Inverto) en

3 x DiSEqC switch 4in1

 

Dan moet van elke LNB één kabel worden gelegd naar elke DiSEqC dus in totaal 9 kabels.

Kan mij iemand vertellen of ik dit nu goed zie of dat dit onzin is.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...