Ga naar inhoud

2e tv op 1 ontvanger

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja ik heb gezocht en gegoogled, maar ben nog niet zeker: ik wel mijn ontvanger aansluiten op 2 tv's. Is dan een splitter voldoende of moet ik daarvoor een modulator tussen de coax kabel zetten? Ik vind het geen punt om naar dezelfde zender te kijken als op tv 1. Ze staan meestal toch niet beide tegelijkertijd aan. Alvast bedankt.

Geplaatst:

Hallo .

Ik heb vroeger de ontvanger met de aansluiting van de tv kabel doorgelust je moet dan wel een aansluiting op de ontvanger voor hebben .je zet de ontvanger op bijvoorbeeld kanaal 50 dan zoek je op de tv het kanaal op,de volgende tv via een verloop plug of splitter en kabel aansluiten en zoek kanaal 50 op en dan moet er beeld zijn.(splitter op de ontvanger werkt volgens mij het makkelijkst)en als je ook kabel hebt dan doet deze het ook gelijk.

En met twee piramides powermids (draadloos) kon ik via de afstandsbediening de ontvanger op een ander programma zetten .

Ik weet niet of die powermids nog te koop zijn .

Anders kan je met draadloos via de scart eens opzoeken op internet dat schijnt ook wel te werken ,heb het nog nooit geprobeerd.

Succes .

Groetjes drekaseca

Geplaatst:

Bedankt, maar je hebt het over de kabel, maar ik heb het over de satellietontvanger. Kan deze gewoon met een splitter worden afgetakt, of moet ik daarvoor een speciale modulator voor hebben?

Ik wil dus eigenlijk 1 lange kabel hebben naar boven toe, en deze ergens simpel aftakken. Hoe doe ik dat bij de satelliet?

Geplaatst:
Citaat:
Bedankt, maar je hebt het over de kabel, maar ik heb het over de satellietontvanger. Kan deze gewoon met een splitter worden afgetakt, of moet ik daarvoor een speciale modulator voor hebben?
Ik wil dus eigenlijk 1 lange kabel hebben naar boven toe, en deze ergens simpel aftakken. Hoe doe ik dat bij de satelliet?

Ik denk dat dit alleen gaat met een tweede receiver, gewoon van de ene naar de andere doorlussen.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Geplaatst:
Citaat:

Wat wil aftakken dan??
Ik neem zomaar aan dat je nu een TVtoestel met een scartkabel aan je ontvanger hebt zitten, klopt dit?
Zitten er achter op de ontvanger ook nog extra tulpaansluitingen of een RF-out?

Ik heb zelf de RF-out gebruikt (zo'n ouderwetse coax aansluiting) en een coaxkabel naar de slaapkamer liggen.
Ik heb daar ook een afstandsbedieningverlenger bij aangeloten.
Zo kan ik over diezelfde coaxkabel op de slaapkamer de ontvanger beneden bedienen met een afstandsbediening.
Geplaatst:

Hallo edske.

Ik denk dat je mijn verhaal nog eens goed moet lezen .

Het was volgens mij duidelijk genoeg,als je het niet snapt dan moet je maar een andere oplossing zoeken.

Ik heb het over de satelliet ontvanger die met de kabel van de kabel tv door kan verbinden.

drekaseca

Geplaatst:

sorry drekaseca, ik zal het nog een keer lezen, en omdat je hier heel nieuw bent, neem ik je toonzetting niet kwalijk. Maar we zijn hier op deze site om elkaar te helpen, toch? en we zijn niet gewend om, als iemand iets niet gelijk duidelijk is, gelijk maar te zeggen 'als je het niet snapt, dan moet je maar een andere oplossing zoeken'.

Met dat soort uitspraken ben je op dit forum niet op je plaats en ik zou de toon in het vervolg maar een beetje aanpassen. (maar ben niet boos)

Geplaatst:

even ter verduidelijking, je wilt dus ! ontvanger aan twee beeldschermen hangen.....

Dit kan door 1 tv met de scart te verbinden en 1 via de coax uitgang laten moduleren en met een coax kabel naar de tweede tv te sturen (hierbij zal het signaal iets minder zijn.)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

hallo .

Wie niet wil lezen zal niets leren.

En ik heb volgens mij niets verkeerds geschreven.

Groetjes drekaseca

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen