Ga naar inhoud


Accu vervangen = oplossing voor niet starten(aanslaan)? dit is geen vraag.


WPW

Aanbevolen berichten

Hij is bij de garage beland :D en we hobbelen vrolijk door in een eoa. vaag automaatje zonder stuurbekrachtiging, sjeez dat zal de buurvrouw leuk vinden, nog meer spierballe laugh maandag maar eens kijke naar het sloopwerk.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: R@oul


En wat velen ook niet weten is dat je een andere auto niet moet laten starten op jou accu terwijl deze nog aangesloten is aan jou auto.


Koppel de accu los en laat dan een ander starten op jou accu.
Als je dit niet doet kan de computer heel erg van slag raken.
En het probleem is dat deze niet als veel andere app: te resetten is.

Gr. Raoul.


En het verkeerd loskoppelen en weer aansluiten is net zo (of nog meer) risicovol, dan kan je electronica net zo goed van slag raken / overlijden.
Waar je goed op moet letten is dat je geen vonken maakt bij aansluiten of loskoppelen van een accu, vonken geven de grootste kans op problemen.

Trouwens als je je eigen accu loskoppelt mag je daarna alles weer gaan instellen, radio, klok e.d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

D motor wat snel laten draaien en dan de andere starten en het werkte prima.

Je kunt je afvragen of dat snel draaien altijd wel nodig was/is

Als een accu leeg of zwak is en je sluit even een andere aan dan zou de auto gewoon moeten starten, zoniet is dan de auto wel goed.

 

De hulpaccukabels kun je nog steeds gebruiken. ( maar haal de accukabel van je auto los ) Laat je de accukabel aangesloten in je auto dan zou het kunnen zijn dat door het starten van de andere auto een probleem veroorzakt wordt in jou computer, hoe of wat precies? vreemde pulzen?

P.S. het advies heb ik van een ( jeep ) monteur.

 

Groeten, Raoul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. RS 2000,

 

Zo is het. Daarom, met al die electronica kan het ook wel eens probleematies zijn/worden.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=RS2000

Trouwens als je je eigen accu loskoppelt mag je daarna alles weer gaan instellen, radio, klok e.d.

 

Bovendien vaak ook nog een rit naar de garage om het Airbag en/of ABS lampje uit te laten zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs heb ik een nieuwe wagen gekocht, deze zit waarschijnlijk vol computers en andere electronica.

In mijn handboek vind ik onder hulp-starten het volgende:

"het gebruik van startkabels bij zwakke accu"

 

1. Zet bij het hulpstarten via een auto met een hulp-accu de auto zo dicht mogelijk bij uw auto zonder dat zij elkaar raken.

 

2. Zet de automatische versnellingsbak in de PARK-stand, de hand geschakelde versnellingsbak in NEUTRAAL en zet het contact van beide auto's in de OFF stand.

 

3. Schakel de verwarming, de radio en alle overbodige stroomverbruikers uit.

 

4. Sluit het ene uiteinde van de startkabel aan op de pluspool (+) van de hulp-accu.

Sluit het andere uiteinde van dezelfde kabel aan op de pluspool (+) van de lege accu.

 

5. Sluit nu de andere kabel eerst aan op de minpool (-) van de hulpaccu en daarna de andere zijde op een metalen motoronderdeel van de auto met de lege accu.Controleer of U een goed massacontact hebt.

 

6. Verbind de kabel NIET aan de minpool van de lege accu. Hieruit kunnen elektrische vonken resulteren, waardoor uw accu kan ontploffen.

 

7. Start de motor van de auto met de hulp-accu. Laat deze enkele minuten stationair draaien en start daarna de auto met de lege accu.

 

8. Maak de startkabels in exact de omgekeerde volgorde weer los. Pas op voor draaiende drijfriemen en de ventilator.

 

gamgra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
5. Sluit nu de andere kabel eerst aan op de minpool (-) van de hulpaccu en daarna de andere zijde op een metalen motoronderdeel van de auto met de lege accu.Controleer of U een goed massacontact hebt.

 

6. Verbind de kabel NIET aan de minpool van de lege accu.

Hieruit kunnen elektrische vonken resulteren, waardoor uw accu kan ontploffen.

is toch eigenlijk complete tegenstijdigheid :D

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een lege (ontladen) accu, is echter geen knalgas aanwezig!

Indien je een tweede accu mbv kabels aansluit, en die accu zou vol en eigenlijk zijn, dan ben je alweer wazig bezig.

 

Dat met dat knalgas is idd waar, daarvoor moet je bij de ontlaadde accu als laatste de minkabel aansluiten.

Maar ook maakt het hier niet uit of je dit aan het motor gedeelte aanklemt. Heeft echter een ander voordeel, dat eventuele weerstanden tussen minpool en de motoraarde vervallen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo effe wat later, men bolide is weer onder de mensen :D volledig gereviseerd, kan die weer zeker 150dk mee, was niet goedkoop maar nog altijd stukken goedkoper dan een nieuwe laugh heb met genot effe lekker langs 2 flitspale gesjeest, die paar centen maakt ook niks uit op het totaal 1127997-lachen.gif als ik er maar lol van heb cool maar wel het overwegen waard(laten reviseren) als de rest nog prima in orde is!

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even als mosterd na maaltijd, heb zojuist even de topic gelezen, bij het overstarten laat ik altijd de motor een paar minuutjes de lege/slechte accu laden met verhoogd toerental.

Bij de meeste auto's kan de dynamo wel zo'n 100 Amp leveren, en met een beetje geluk kan de andere auto dan op eigen kracht starten.

Maar ik laat altijd de kabels aangesloten en de motor draaiende, en start daarna de andere auto.

Laat eea nog een paar tellen lopen tot de andere motor rustig draait en ontkoppel dan pas de kabels.

Nog nooit kapotte electronica gehad op deze manier.

De enige keer dat de electronica kapot ging was toen ik een auto starte via een snelstarter die probleem gaf en even 220 op de accu zette.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...