Ga naar inhoud


[All / Ook 7025]PLi® Iolite Images Suite 20071206 Rev.3873


hemertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 470
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij had ik al in 't begin van deze thread geschreven dat die `dccamd &` tussen backticks moest om 't probleem op te lossen.

 

Mensen lezen soms maar half, blijkbaar is vragen makkelijker...

 

[color:"#666666"]edit: bedoelt als algemene opmerking, niet gericht tegen een bepaald persoon! [/color]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als je de gbox script file aanpast in Wordpad (zodat je het goed ziet) en weer terugzet, dan krijg je die error dat ie gbox niet meer ziet.

Dit is op te lossen door naar je gbox te telnetten...
en dan type je:
"dos2unix /var/etc/plimgr/scripts/gbox"
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Als je de gbox script file aanpast in Wordpad (zodat je het goed ziet) en weer terugzet, dan krijg je die error dat ie gbox niet meer ziet.

Dit is op te lossen door naar je gbox te telnetten...
en dan type je:
"dos2unix /var/etc/plimgr/scripts/gbox"


Dit had ik nog niet geprobeerd, zal dat vannavond eens doen.

DM7000S - een image - Triax en rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de nieuwe PLI-Iolite in mijn DMM7000s gezet. Netwerk laadt keurig de zenderlijst, maar met DCC kom ik er niet meer in. Blijft muiten dat de router niet gevonden kan worden. Kan dus nu niks meer naar mijn box sturen of aanpassen. Mijn router is een speedtouch 780WL en daar is niks aan gewijzigd.

Als ik DCC op passive FTP zet vindt hij wel de router en doet ie alsof alles werkt, maar ik kan geen bestanden sturen. Alles blijft op 0 bytes hangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Net de nieuwe PLI-Iolite in mijn DMM7000s gezet. Netwerk laadt keurig de zenderlijst, maar met DCC kom ik er niet meer in. Blijft muiten dat de router niet gevonden kan worden. Kan dus nu niks meer naar mijn box sturen of aanpassen. Mijn router is een speedtouch 780WL en daar is niks aan gewijzigd.
Als ik DCC op passive FTP zet vindt hij wel de router en doet ie alsof alles werkt, maar ik kan geen bestanden sturen. Alles blijft op 0 bytes hangen....


IP adres misschien veranderd op dreambox? DHCP ipv vast Ip adres?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb een DB 7000. In de flash de laatste Boxman image. Nu heb ik het volgende probleem,als ik op de button teletekst druk gebeurt er niets,alleen de afstand bediening werkt niet meer. Als ik reboot dan gaat alles weer behalve als ik de button teletekst gebruik,dan zit alles weer vast. Ik heb de image gewist er opnieuw opgezet alles draait goed en plotseling is het weer hetzelfde teletekst werkt niet alles zit vast. Wie weet wat dit kan zijn? Ik heb op de stick meerdere images.Het probleem doet zich alleen in de Pli iolite voor.


Ik heb de image voor de derde keer op de stick gezet, aanvankelijk ging alles goed. Vandaag drukte ik weer op teletekst, het gevolg alles zit weer vast. Opnieuw rebooten en alles werkt weer. Wie heeft dit ook?? Het kan toch niet zo zijn dat dat alleen op mijn box het geval is. Als skin draai ik de X-line .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Ik heb een DB 7000. In de flash de laatste Boxman image. Nu heb ik het volgende probleem,als ik op de button teletekst druk gebeurt er niets,alleen de afstand bediening werkt niet meer. Als ik reboot dan gaat alles weer behalve als ik de button teletekst gebruik,dan zit alles weer vast. Ik heb de image gewist er opnieuw opgezet alles draait goed en plotseling is het weer hetzelfde teletekst werkt niet alles zit vast. Wie weet wat dit kan zijn? Ik heb op de stick meerdere images.Het probleem doet zich alleen in de Pli iolite voor.


Ik heb de image voor de derde keer op de stick gezet, aanvankelijk ging alles goed. Vandaag drukte ik weer op teletekst, het gevolg alles zit weer vast. Opnieuw rebooten en alles werkt weer. Wie heeft dit ook?? Het kan toch niet zo zijn dat dat alleen op mijn box het geval is. Als skin draai ik de X-line .


ook op een 7000?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die skin is niet helemaal zuiver, ik gebruik hem zelf op de 7020 ook maar als ik in de zenderlijst op menu druk hangt de box ook.

En jij op de 7000 in multiboot blijft onvoorspelbaar wat er dan kan gebeuren.

Probeer txt caching eens uit te zetten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK... nu ook even die nieuwe PLi getest op mijn DM7000.

 

Upgraden vanaf Helenite gaat niet geweldig, kreeg steeds spontane herstarts ondanks dat er praktisch geen extras geïnstalleerd stonden. Dus ben dus maar schoon begonnen uiteindelijk.

 

Een bug die ik steeds tegenkom bij iolite is dat de stroom-sensor voor een draaiende rotor niet meer werkt. Als ik bv van Astra 1 naar 3 draai, flitst even de melding in beeld en daarna wil CCcam al direct de zender gaan decoderen. Wat niet lukt, want de rotor is nog niet klaar met draaien op dat moment en dus is er nog geen signaal. Gevolg is dat die zender dan zwart blijft totdat je even zapt naar een ander Astra 3 kanaal. Heel irritant, want timer-opnames mislukken dan altijd als er eerst gedraait moet worden. Het gebeurt ook als de stroom-sensor bewust afgeschakeld staat in de rotor-settings.

 

Dit 'probleem' doet zich niet voor bij Helenite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gistermiddag Iolite geflashed op mijn 7020, en na een aantal reboots tussendoor bij het opnieuw installeren, werkt ie weer prima...

Jammer van deze X-line, was voor mij de mooiste skin.

 

Heb 'm er nog wel op staan, maar nu weet ik in ieder geval dat die hangers daardoor kunnen komen.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...