blitzteam Geplaatst: 8 december 2007 Geplaatst: 8 december 2007 Na opstarten van de receiver , vraagt de receiver om de smartcard. Als ik een oude Multichoice kaart erin steek werken de FTA kanalen wel of niet?( een vriend van mij vraagt dit via email, maar de afstand is te groot om te testen . Vriend heeft de receiver en ik de smartcard. ) Receiver is orgineel.SRT 8000. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
jacobus Geplaatst: 8 december 2007 Geplaatst: 8 december 2007 Met orignele firmware is een smartcard noodzakelijk om beeld te krijgen, ook voor de FTA kanalen.Het hoeft geen geldige kaart te zijn, zover ik weet. Met alternatieve firm is dit niet het geval. Dan moet je wel beeld krijgen op fta kanalen zonder smartcard. Kun je wat meer info geven over je ontvanger?
Hellum Geplaatst: 8 december 2007 Geplaatst: 8 december 2007 die multichoice kaart zal niet werken, een goldcard met seca1 files, een oude seca 1 kaart of een ongeldige seca 2 kaart daarentegen wel. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
CB1 Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 Ik denk dat hij het verkeerd uitlegt. Ik denk dat ik wel weet wat hij bedoelt. Ik heb een lange tijd geleden terug ook al eens deze vraag gesteld. Ik kom deze vraag tegen omdat ik ook weer naar een antwoord op dit fenomeen zoek. Ik heb hier op de zolder een paar strongs die ook om de smartcard vragen. Ik zoek een antwoord omdat ik resentelijk weer een aantal van deze lastige ontvangers erbij heb gekregen om na te kijken. Ik weet hier echter geen antwoord op. Het betreft allen de 8100 versie met de bga op het moederbord.(De plak met het goeudkleurige hoekje). De 8000 serie heb ik dit fenomeen nog nooit gezien. Wie heeft dit ook gehad en weet het antwoord op dit gedoe? Gr cb1
Robertus Geplaatst: 7 februari 2008 Geplaatst: 7 februari 2008 De twee antwoorden staan boven je vraag. Citaat: die multichoice kaart zal niet werken, een goldcard met seca1 files, een oude seca 1 kaart of een ongeldige seca 2 kaart daarentegen wel. MVG. Gerard Citaat: Alternatieve firmware heeft hier geen last van
Hellum Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 ook hebben 8100 ontvangers vaak last van kapotte cardreader chips, waardoor je die ontvanger wel weg kunt gooien. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
CB1 Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 @Robertus, Als je goed gelezen had dan had je gezien dat ik niet over multichoice kaartjes heb. Ik snap dat een irdeto kaart niet in een seca kast passen. Dat was de vraag van de eigenlijke topicstarter. @Moimoi, Ik heb al eens dat kleine vierkante chpipje die bij de cardreader zit vervangen maar helaas bleef de ontvanger hetzelfde resultaat geven. Weggooien lijkt mij toch zonder. Men doet zo veel op dit board en aangezien dit een veel voorkomende fout bij die 8100 is dan moet er toch iemand mee bezig zijn geweest? Gr Cb1
Hellum Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 ja, inderdaad maar ik geloof dat ze nooit echt een oplossing hebben gevonden. jammer maar helaas. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
rienk Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Origineel bericht van: moimoi ook hebben 8100 ontvangers vaak last van kapotte cardreader chips, waardoor je die ontvanger wel weg kunt gooien. MVG. Gerard klopt de reden dat je ze wel kunt weg gooien is de reperatie is duurder dan een andere nieuwe ontvanger vandaar klopt ook dat het zonde is maar de onderdelen kun je niet ergens kopen deze moeten bij strong wegkomen en die lever ze niet wil wel zelf repareren maar dan zijn de kosten weer hoger dan een andere ontvanger met ook nog meer mogelijkheden tja dan is voor mij de keuze snel gemaakt Rienk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen