Ga naar inhoud

Dreambox 7025 + Panasonic TH-42PY70 probleem

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een dreambox 7025 met een plasma Panasonic TH-42PY70 gekocht. Nu moet ik zeggen dat ik het beeld heel erg tegen vind vallen. Het ziet er af en toe een beetje blokkerig uit en vlekkerig. Het lijkt me niet dat dit door de plasma zelf komt. Heeft iemand anders een idee. Had meer kwaliteit verwacht omdat ik dacht dat ik twee topproducten had aangekocht. Ik heb het verboden met een normale scart kabel iets duurder dan de goedkope scartkabel. Of moet ik echt een kabel van 75 a 100 euro hebben.

Mvg,

Bert

Geplaatst:

Om goed beeld te krijgen moet je de box op rgb zetten(in zovere je dat al niet gedaan hebt).

De Pana schakelt van zelf over op rgb (op ingang 1) als dat aangeboden wordt.

Mvrgr

Flodder11

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Geplaatst:

Hou ik heb dezelfde tv, maar ik stond er juist verbaasd over hoe vlekvrij hij is. Ik vind het echt een superscherm

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Hoi, dat topic had ik al gelezen. Maar of dat nu geld voor mijn probleem. En winwiz volgens mij heb jij een ander scherm: Panasonic 42pyv70. Anyway is er misschien iemand die in de buurt van Veendam woont en een blue ray speler heeft. Misschien kunnen we dat bij mij even testen. Ik heb momenteel effe geen geld meer voor zo'n speler. Kijk als die dan nog vlekken geeft ligt het echt aan het scherm.

Geplaatst:

Ik heb dezelfde.. typevoutje in mijn sig. Maar kun je de computer niet aansluiten met een Dvi -> hdmi kabel? LET ER WEL GOED OP DAT ALLES GEAARD IS. Er is genoeg hdtv materiaal te vinden om een en ander even uit te testen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Misschien een idee. Dat mensen die deze opstelling ook hebben. Waar het beeld wel goed is. De combinatie van producten even vermelden.

Geplaatst:

Schroef eerst je contrast van de TV terug naar de helft en zet alle digitale ruisfilters etc in je TV uit.

Het NOS journaal is tegenwoordig fantatisch van beeldkwaliteit, probeer dat even als referentie aan te houden

Geplaatst:

Contrast had ik al terug iets minder dan 50%. Vond 100% wel aardige overdreven. Verder had ik alle digitale ruisfilters al aan en uit geprobeerd. Sommige zenders is het idd beter dan andere.

Geplaatst:

je wordt gelijk afgeschoten als je het erover hebt,

maar een correcte bedrading is mij wel als enige overtuigende optie bijgebleven

in 2003 heb ik ook een plasma opgesteld en was ook telleurgesteld

met ferrietkernen om de diverse kabels

de 220 stekker (per apparaat beoordelen) eens omdraaien in de verdeeldoos

met betere scart rgb draad

met het ontwarren van die spagetti die de meesten achter hun AV torentje hebben hangen

werd de beeldkwaliteit per stap zienderogen beter

en ben dus niet meer telleurgesteld

er zijn genoeg stoorbronnen die afbreuk doen aan de beeldkwaliteit , dus waarom dat wat je kunt aanpakken en verbeteren niet ook meteen doen?

de ontkenning van de stelling dat netjes instaleren altijd helpt EN dat een kwaliteitsproduct geen zier uitmaakt had ik allang en vele malen eerder afgeroepen...

maar je kunt het eens proberen.

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Heb het gelukkig nu wat beter. Heb een andere dvd speler gekocht met hdmi. Tevens heb ik een beter scart kabel gebruikt. Het is nog niet haar scherp maar al een stuk beter. Wat is naast de dreambox 7025 een goede ontvanger voor hdmi. Aangezien de DM8000 nog niet op de markt is. Tevens onbekend wanneer die nu daadwerkelijk uit komt.

Geplaatst:

Kijk eens naar de Topfield 7700 serie... Prima geschikt ook voor HDTV en SD is ook subliem op deze tv.

Geplaatst:

Sluit je panasonic maar eens aan via component kabel.

je zult versteld staan ( =ik wel in ieder geval).

Drumsix

Geplaatst:

je zult nog veel verstelder staan als je een 77XX (pvr) op BBC-HD afstemt via HDMI. Daar kan geen dreambox tegenop

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen