MehmetArslan Geplaatst: 9 december 2007 Geplaatst: 9 december 2007 Onlangs een nieuwe sata harde schijf gekocht van 500G, in partities opgedeelt met acronis onder USB en vervolgens in de pc gestoken. Daarna geprobeerd om er een Os te instaleren wat ik al veel gedaan heb. Maar deze keer is het mij niet gelukt(6 uur geprobeert) alhoewel ik met partitie tools onder dos verschillende keren geformateerd heb,zag Windows de partitie anders. 120G i.p.v 80G en na ieder herstart begon hij opnieuw te instaleren. Vraag 1: Wat doe ik fout. Vraag 2: Kan ik een complete backup nemen en vervolgens de schijf gewoon uitwisselen? Zie bijlage voor partities. Groeten Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Gast Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 Ik zie dat je nu 2 primaire partities hebt normaal heb je een primaire C en een secundaire (logisch station) deze 2 kun je wel weer verdelen. met 2 primaire kun je inderdaad opstartproblemen hebben
MehmetArslan Geplaatst: 10 december 2007 Auteur Geplaatst: 10 december 2007 Het is de bedoeling schijf 2 via sata aan te sluiten en schijf 1 eruit te halen. Mischien heb ik het niet goed kunnen uitleggen, maar het lukte niet met schijf 1 eruit en schijf 2 erin. Momenteel is schijf 2 via USB aangesloten en die snelheid is niet om u tegen te zeggen, en MOBO heeft maar 1 sata aansluiting. ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 aan je bijlage en verhaal is niet te zien of c+d een IDE hdd is indien wel gaat het niet lukken zoals je beschrijft dan moet de IDE schijf even via de bios worden uitgeschakeld om de sata disk nieuw te kunnen installeren met een OS dus 1 bootpriority wijzigen en 2 sata disk met bootdrivers gereed maken overigens had die acronis actie volledig achterwege kunnen blijven als je bovenstaande installatie had gedaan want tijdens de setup van een OS op sata disk als bootdisk kun je gewoon partities aanmaken voorafgaand aan het installeren van de echte windows os bestanden cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
MehmetArslan Geplaatst: 10 december 2007 Auteur Geplaatst: 10 december 2007 Als ik het goed begrijp heb ik een bootdriver nodig om met een nieuwe Sata te beginnen. ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 juist en die is op de driver cd van het moederbord of per download voor het moederbord te halen je moet namelijk speciaal die drivers tijdens het installen erbij voegen cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
MehmetArslan Geplaatst: 10 december 2007 Auteur Geplaatst: 10 december 2007 Daarom is het mij niet gelukt om een OS te installeren , moet dit iedere keer gebeuren daar de huidige schijf ook een sata is? En wanneer precies moeten deze drivers geinstaleerd worden? ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Tonskidutch Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 ah kijk de eerste c: en d: was ook al een sata ja die heeft dat destijds ook eenmalig tijdens installen van OS gevraagd een tweede sata kan niet zomaar naast de eerste bootdisk geplaatst worden dus inderdaad c ontkoppelen (of niet opstarten per Bios) de nieuwe eraan en eenmalig die drivers erop tijdens stap # (pfoe, uit het geheugen is dat niks) Drivers for RAID and SCSI devices de sata valt principieel daaronder (er zijn wellicht howtodo op google te vinden met wat stappenplannen) cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
MehmetArslan Geplaatst: 10 december 2007 Auteur Geplaatst: 10 december 2007 Bedankt het wordt heel helder nu, een os installeren op een sata had ik nog nooit gedaan. Het os zat er al op toen ik het kocht. Ik heb mij al laten vertellen dat ik op een bepaald moment op de "F6" toets moet rammen. Nu heb ik weer goede moed. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen