Gast Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 Heb Micro XP gedownload (.iso)en deze gescand met zonelabs suite. Deze vindt 1 item: not-a-virus:risk.tool.win32.hidewindows en geeft dan aan type:virus. Is dit nu wel of niet een virus? Of is het een essentieel onderdeel van de .iso? Verwijderen? Repareren, wat dat dan ook moge inhouden?
Pionewbie Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 not-a-virus:RiskTool.Win32.HideWindows Op de site van Zonelabs staat hij niet in het lijstje met virussen. Als ik diverse berichten op internet goed interpreteer is het geen virus, maar een tool die zijn werk doet op een manier zoals een virus het ook zou doen en daarom een mogelijk risico vormt. In dit geval een tool om een venster te verbergen. Een draaiend programma in een verborgen venster is natuurlijk een risico en vandaar de waarschuwing. Edit Ik vond hier het antwoord. De melding is een false positive. Geen virus dus.
Annema Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 Met de virusscanner van AVG kreeg ik de volgende melding: ntoskrnl.exe change Wie kan mij vertellen wat dit is en wat ik moet doen ?? Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI Mini USB DVB-T Stick
Pionewbie Geplaatst: 10 december 2007 Geplaatst: 10 december 2007 Zoeken op internet met "AVG ntoskrnl.exe change"levert veel links op. Bv op het dit topic op het: AVG forum
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen