Ga naar inhoud


[Technisat HD PVR] Al iets over bekend?


Gast chevy

Aanbevolen berichten

Je bent zeker niet dom omdat je geen Topfield of welk ander merk koop. Je gaat op je eigen gevoel en je eigen keuzemogelijkheden uit.

 

Waar ik dan wel vind dat je een beetje vertekend beeld geeft ligt op het vlak van de prijs van de ontvanger (Skoda - Volkswagen vergelijk). Het verschil tussen de Technisat en Topfield of Homecast is, zeker als je in Nederland koopt, echt verwaarloosbaar klein te noemen. Je blijft dan als je in Nederland koopt binnen de 50 euro.

 

Maar nogmaals het is je eigen keuze en daar kan niemand je voor op aan kijken. Sterker nog ik denk dat iedereen gewoon zijn eigen keuze moet maken in dit soort zaken.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Hallo allemaal, ik ben nu in het bezit van Topfield 5510 twintuner, ik wil deze vervangen voor een hd-twin tuner maar ik twijfel ook tussen de TS hd s2 en de topfield 7710 PVR. Is het bij de TS uitgesloten om bijv. rtl4 en sbb6 op te nemen en een andere (niet HD) opname te kijken? Voor mij is dit een zeer belangrijk punt mede als het verkrijgen van een superieur SD beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee zenders opnemen en een derde bekijken behoort niet tot de mogelijkheden.

 

Twee opnemen en een opgenomen programma bekijken wil wel in sommige gevallen lukken maar dan moet het opgenomen bestand dat je wilt bekijken niet gecodeerd zijn.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je snelle antwoord. Weet je misschien ook of dit ook van toepassing is als je slechts 1 antenne-ingang gebruikt en vervolgens gebruik maakt van het doorlussen (bij mijn topfield gaat dit wel goed als ik wil zappen naar een andere transponder)

Mvrgr. Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het over doorlussen tussen de twee tuners van de digicorder hebt, dan is het antwoord ja. Dit kan je in het setup menu aangeven.

 

Dus kan je wel beide tuners laten lopen met maar een coax kabel.

Dan heb je wel dus het probleem, dat je alleen binnen een transponder kan kijken...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi exciter,

klinkt goed, kwam die af fabriek met deze update of moest je die zelf erop zetten

Code:
Software-Version 2.35.0-856d

en

wat kun je met de ethernet aansluiting aanvangen?

-flashen

-copieren

-settings

-mounten op pc?

cheers

 

One Bourbon One Scotch One Beer

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb zelf weliswaar "slechts" de Technisat Digicorder S2, maar de mogelijkheden bij een LAN-verbinding zijn dezelfde. Ik heb in mijn PC een tweede Ethernetkaart geplaatst en deze met een crossover-kabel met de receiver verbonden. Hiervoor is wel nog een speciale LAN/USB Adapter nodig. De originele adapter van Technisat kost ca. 19 Euro.

 

Er is een speciaal programma - kostenloos te downloaden van www.technisat.de - genaamd Mediaport, dat de gegevens uitleest en als PES opslaat. Met hetzelfde programma kunnen deze streams als MPEG worden opgeslagen (loop in feite over ProjectX) en zelfs DVD-conform worden gebrand. Het uitlezen duurt wel erg lang: twee uur opname = bijna 1 uur uitlezen.

 

Het is wel éénrichting verkeer: streams kunnen niet worden teruggespeeld op de Digicorder (wel kunnen van de computer MP3s en JPEGs worden verstuurd).

 

Een uitstekende beschrijving van het één en ander is te vinden op:

http://lostech.lo.funpic.de/avs/Anleitung.html

(wel in het Duits). Hier kan ook de "Audio Video Suite" worden gedownload dat nog net iets geavanceerder dan de Mediaport is.

 

Kopieren naar USB-Stick of externe harddisk (Fat32) gaat probleemloos, maar traag. Gedurende het kopieren kun je de digicorder helaas niet gebruiken, bij een LAN-verbinding wel.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben sinds enkele dagen nu ook in het bezit van deze receiver in de 160Gb uitvoering.

nu nog aangesloten op mijn triax64 maar 1 dezer dagen gaat de Multytenne Twin het dak op.

beeld in zowel SD als HD is echt een plaatje en een duidelijke verbetering tov mijn Topfield 5500.

de Technisat is middels HDMI aangesloten op een Pioneer 43 cm plasma (HD ready, 720p).

zodra ik meer ervaringen heb over deze receiver zal ik ze hier terstond plaatsen.

 

Een zeer gelukkige gebruiker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vandaag staat er ook nieuwe firmware op de website van Technisat.

Beschreibung:

 

DigiCorder HD S2 Software-Version 2.35.0-856e

 

* Allgemeine Verbesserungen

* Neue Funktion: Bildeinstellung "stretch"

* Neue Funktion: Bildeinstellung "HDMI Farbraum"

 

Ervaringen van andere gebruikers zie ik graag verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mouse1277,

 

Ik zie dat je een Aston Dual hebt. Kun je me zeggen of het hiermee inderdaad mogelijk is met de Digicorder één Canal Digitaal programma op te nemen en tegelijkertijd een andere Canal Digitaal zender te bekijken? Ik heb zelf een Aston Seca 1.05. Werkt de Aston Dual probleemloos met de CD smartcard ?

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik slechts één antenne ingang heb (en dat deze dan blijkbaar wordt doorgelust naar LNB ingang 2). Ik meen uit de gebruiksaanwijzing begrepen te hebben dat het bovenstaande mogelijk is, mits de beider zenders op dezelfde transponder liggen.

 

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: greydutch
Hallo Mouse1277,

Ik zie dat je een Aston Dual hebt. Kun je me zeggen of het hiermee inderdaad mogelijk is met de Digicorder één Canal Digitaal programma op te nemen en tegelijkertijd een andere Canal Digitaal zender te bekijken? Ik heb zelf een Aston Seca 1.05. Werkt de Aston Dual probleemloos met de CD smartcard ?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik slechts één antenne ingang heb (en dat deze dan blijkbaar wordt doorgelust naar LNB ingang 2). Ik meen uit de gebruiksaanwijzing begrepen te hebben dat het bovenstaande mogelijk is, mits de beider zenders op dezelfde transponder liggen.

Bedankt.


Ja, bij mij is dat mogelijk. ik heb uiteraard wel een twin lnb met 2 coaxkabels naar mijn twin receiver.
van configuraties met 1 kabel icm doorlussen heb ik persoonlijk minder kaas gegeten dus voor die situatie zal iemand anders je uitsluitsel moeten geven. Volgens mij kun je op tuner 2 dan alleen dezelfde polarisatie gebruiken die je voor tuner 1 gekozen hebt.

de aston dual werkt perfect met de CD smartcard, maar ik ben niet anders gewend want dit was ook al zo met mijn Topfield 5500.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht was de Technisat vanzelf geupdated.

Het beeld was al o zo mooi, maar is nu nog beter dankzij de nieuwe HDMI aansturing.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Het beeld was al o zo mooi, maar is nu nog beter dankzij de nieuwe HDMI aansturing.


Ik heb zelf de "oude" stand (extended) in gebruik omdat ik die kleuren toch wat helderder en mooier vind, maar dat kan ook persoonlijke smaak zijn op mijn Pioneer Plasma.
Met de nieuwe stand normal vind ik de beelden ietwat flets maar misschien moet ik mijn tv opnieuw afstellen maar ik zit te twijfelen omdat ik ook via scart kijk (DVD) en ik weet niet of ik aparte instellingen kan maken per bron.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht juist, dat normal oud is en extended het nieuwe is.

Hoe dan ook, het bevestigd wel, wat ik ook zei: extended is mooier.

Leuk vond ik ook, dat ik voor het updaten niets hoefde te doen. Is vannacht gebeurd, terwijl ik in sleep modus stond.

Werkt dus ook perfect, de auto-update functie.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...