Ga naar inhoud

[Technisat HD PVR] Al iets over bekend?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag ook maar de Multytenne Twin op het dak gezet, even kiezen in het menu van de HD S2 en scannen maar!

wat een gemak en wat een hoop zenders heb ik nu.

installatie van de Multytenne was trouwens ook binnen 10 minuten gepiept.

supertevreden tot nu toe en ik kan nu ook weer van de regionalen en de BBC kanalen genieten!

p.s. wat is de manier om de gecodeerde kanalen Discovery HD, NG HD, etc. te bekijken. Deze zitten toch allemaal in het Sky Digital pakket?

• 2 maanden later...

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hallo Mouse en Exciter,

we zijn nu enkele maanden verder en graag zou ik weten of jullie nog net zo positief zijn als toen. Helaas heb ik deze receiver nergens spelend gezien dus moet ik afgaan op reacties van voornamelijk duitse testen en gebruikerservaringen die over het algemeen positief zijn. Misschien dat jullie mij dan ook nog kunnen helpen met de volgende vragen. Ik heb nu een topfield pvr, hier kan ik bijv sbs6 en rtl4 opnemen en een opname bekijken of een uitzending van 1 van de eerder genoemde transponders. Uit een reactie van satwatcher begreep ik dat deze receiver daarin een beperking heeft. Is het zo dat bij technisat je bijv. rtl4 en sbs6 opneemt alleen een gekopieerd programma of zelfs helemaal geen nederlands cds-kanaal kan kijken? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst:

ik denk dat je satwatchers bericht niet helemaal juist interpreteerd.

de receiver kan met juiste CI-module weldegelijk canaldigitaal pakket weergeven en opnemen (als je een abonnementkaart hebt)

de receiver blijkt uit de meerderheid van reacties op (D) fora wel nog steeds problemen met het gebruik van twee CI-modulen tegelijk te hebben

in hoeverre men tijdens opname een andere zender op dezelfde transponder kan bekijken is mij ook niet duidelijk geworden uit satwatchers bericht/reactie

wellicht dat hij dat kan aanvullen?

cheers

All The Young Dudes / West End Girls

Pet Shop Boys, Manchester Camerata

Gast mouse1277
Geplaatst:
Origineel bericht van: TheEdge
Hallo Mouse en Exciter,

we zijn nu enkele maanden verder en graag zou ik weten of jullie nog net zo positief zijn als toen. Helaas heb ik deze receiver nergens spelend gezien dus moet ik afgaan op reacties van voornamelijk duitse testen en gebruikerservaringen die over het algemeen positief zijn. Misschien dat jullie mij dan ook nog kunnen helpen met de volgende vragen. Ik heb nu een topfield pvr, hier kan ik bijv sbs6 en rtl4 opnemen en een opname bekijken of een uitzending van 1 van de eerder genoemde transponders. Uit een reactie van satwatcher begreep ik dat deze receiver daarin een beperking heeft. Is het zo dat bij technisat je bijv. rtl4 en sbs6 opneemt alleen een gekopieerd programma of zelfs helemaal geen nederlands cds-kanaal kan kijken? Alvast bedankt voor jullie reacties.

ik ben nog steeds superenthousiast en geniet elke dag met volle teugen van dit prachtige apparaat.
als je hem een keer werkend wilt zien ben je tat welkom.
de beperking die jij noemt ben ik nog niet tegengekomen en is volgens mij ook helemaal niet van toepassing.
hiervoor had ik ook een topfield (5500) en qua functionaliteit is dit apparaat zeker gelijkwaardig, qua beeldkwaliteit gaat hij zeker een stapje verder.
morgen de extra CDS HD zenders erbij en ik word nog gelukkiger, haha!!
Geplaatst:

Dan moet je maar hopen dat er niet teveel HDTV kanalen komen. Want dan krijg je een probleem met het bekijken en opnemen. smile

In deze ontvanger zit namelijk maar één DVB-S2 tuner. En omdat de meeste HD zenders in DVB-S2 uitzenden is deze ontvanger wat betreft HD functionaliteit in mijn ogen zeker niet erg toekomstzeker.

Beeld is zeker heel mooi. Eén van de beste beelden die ik uit HDTV ontvanger heb zien komen. Ik moet weer een beetje in mijn geheugen gaan, de ontvanger is inmiddels alweer enkele maanden de deur uit, maar er waren, in de eerste firmwareversie,zeker enkele beperkingen als je meerdere zenders wilde bekijken/opnemen/opname kijken van dezelfde gecodeerde aanbieder. Zoals ik begreep is dit met de huidige firmware wellicht niet het geval meer.

Satwatcher

---------------------------------------

Gast Benny Lava
Geplaatst:

Technisat houdt er nooit zo goed rekening mee dat er mensen zijn die vrijwel uitsluitend gecodeerde kanalen bekijken. Dat was bij hun SD Digicorder ook al.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Benny Lava
Technisat houdt er nooit zo goed rekening mee dat er mensen zijn die vrijwel uitsluitend gecodeerde kanalen bekijken. Dat was bij hun SD Digicorder ook al.

Zal je aub wat meer in detail deze uitspraak willen onderbouwen?
Ben wel benieuwd naar je uitgebreide verslag van tests en ervaringen met Technisat apparatuur. En dan niet, wat een vriend van een vriend van je oom zegt, maar je eigen stukje.

Zulke korte antwoorden word ik niets wijzer van. Algemeen geklaag noem ik het maar.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Het is toch algemeen bekend dat Technisat primair zijn producten maakt voor de thuismarkt Duitsland.

Daar heb je dus veel minder te maken met gecodeerde kanalen. De meeste Duitsers kijken FTA in Duitsland. Daarnaast heb je dan wel Premiere dat gecodeerd is. Maar er wordt in Duitsland, de thuismarkt van Technisat, dus veel meer ongecodeerd dan gecodeerd gekeken. In deze markt speelt er dus niet heel erg veel de situatie zich af dat er twee gecodeerde kanalen tegelijk opgenomen wordt en er naar een derde gecodeerd kanaal gekeken wordt. Daarnaast is men met het oplossen van Bugs als het gaat om Premiere veel sneller.

In Nederland speelt dus altijd dat je met gecodeerde kanalen te maken heeft. En dus zijn er bij de SD PVR varianten van Technisat altijd wel wat probleempjes geweest die zich in Nederland afspeelde en waar men in Duitsland niet van merkte. Het is dan altijd heel moeilijk gebleken om firmwareverbeteringen op dit gebied te realiseren die specifiek gericht waren op de Nederlandse markt. En waar dat wel gebeurd is heeft het aan het langdurige lobbywerk van Nederlandse importeurs en distribeurs gelegen.

Maar ga jij nu eens in op, in mijn ogen, een groot minpunt van deze ontvanger. Die ene DVB-S2 tuner die erin zit. Hoe toekomstzeker vindt jij deze ontvanger nu in de wetenschap dat er dit jaar al meerdere HDTV zenders via de satelliet zijn te ontvangen en volgend jaar minimaal 10 kanalen van de publieke en commerciële omroep eraan komen?

En dan graag niet van horen zeggen, via-via van oom - vriend - distributeur of ga zo maar verder, gewoon wat je zelf van de toekomstzekerheid vind.

Overigens voor de rest geen verkeerd woord over Technisat producten. Ze zijn kwalitatief één van de allerbeste in de wereld te noemen.

Satwatcher

Geplaatst:

Kijk, dit komt al in de beurt. Satwatcher neemt hier tenminste de tijd om wat meer neer te kwakken, dan een loze zin.

Ik begrijp het nu iets beter. smile

Maar ben ook gewend om niet te gaan zeggen, dat iets per definitie een gebrek vertoond, welke zijn voorgangers hadden, zonder dit getest te hebben.

Mijn Skoda Favorit heeft ook meer gebrekken, dan mijn Skoda Fabia (die heeft ze gewoonweg niet).

De twede DVB-S2 tuner, welke er niet is bij mijn ontvanger, zal ik ook niet echt missen.

Ik begrijp, dat er mensen zijn, welke hier over vallen. Maar mijn keuze was welverwogen. Wij kijken hier voornamelijk naar de NL en CZ publieken en naar de Tsjechische filmkanalen. Als we al iets opnemen, is het iets, dat we niet willen missen, terwijl we zelf weg gaan, of, in achtergrond, een film van de CZ filmzenders. Deze laatstgenoemde zullen nog heel lang niet in HD komen.

Als we HD kijken, hebben we altijd dus wel een tweede SD tuner, welke iets kan opnemen.

En als we er achter komen, dat dit toch niet werkt, gaat deze ontvanger richting ons tweede huis en scoor ik wel weer wat anders.

Zelf kan ik nog geen coderings problemen bevestiggen. Ik ga deze maand pas de LNB's vervangen voor duo's, en dan pas kunnen we vollop gaan experimenteren met de twintuner. Ik zal dan uiteraard melden, wat ik waarneem, ook wat betreft gelijktijdig gebruik van SECA2 en Cryptoworks.

HTC HD2

Gast Benny Lava
Geplaatst:
Origineel bericht van: exciter

Zal je aub wat meer in detail deze uitspraak willen onderbouwen?
Ben wel benieuwd naar je uitgebreide verslag van tests en ervaringen met Technisat apparatuur. En dan niet, wat een vriend van een vriend van je oom zegt, maar je eigen stukje.

Zulke korte antwoorden word ik niets wijzer van. Algemeen geklaag noem ik het maar.

Ik klaag niet, want ik heb geen Technisat-ontvanger dus het zal me verder worst wezen. Het is alleen een feit dat er op de Duitse fora steen en been werd geklaagd na de introductie van de DigiCorder S2 omdat er veel problemen waren met het gelijktijdig opnemen en kijken van gecodeerde uitzendingen. TechniSat is een prima merk, maar 'made in Germany' is op dit punt eerder een nadeel, omdat men zich beweegt in een markt met overwegend FTA-zenders.

Een uitgebreid testverslag? Gebruik Google.
Geplaatst:

Dat je die tweede DVB-S2 tuner nu niet mist kan ik me heel goed voorstellen. Echter de toekomst zal dit zeker gaan veranderen. Ook als je naar de Nederlandse zenders wil gaan kijken. Ik neem namelijk aan dat je met je HDTV ontvanger niet naar een SD variant van een zender gaat zitten kijken als er ook een HD variant beschikbaar is.

Je opmerking van "als deze niet voldoet komt er een andere" is natuurlijk heel leuk. Niet dat we daarin verschillen hoor. Bij mij is het net zo. Maar er zijn natuurlijk heel veel mensen waarvoor de aanschaf van dit soort ontvangers die best wel prijzig zijn niet een jaarlijks terugkerend ritueel kan zijn. Die willen 5 jaar met de ontvanger doen. Ja dan is mij vraag: "Hoe toekomstzeker is deze ontvanger?". Ik denk zelf dat het een tussenstap is geweest van Technisat om toch maar als één van de eerste met een HDTV ontvanger op de markt te komen. En daar zijn dan concessies in gemaakt.

Overigens laat bovenstaand verhaal je opmerkingen over de mogelijke problemen die er kunnen ontstaan bij het (de)coderen van zenders in een ander daglicht staan. Hieruit blijkt dat je namelijk niet actief geëxperimenteerd heb hiermee. Ik heb dat, beroepsmatig, wel gedaan toen de ontvanger net op de markt was. En daarin liep ik wel tegen beperkingen aan die ik zelf niet had verwacht van een ontvanger die 550 euro kost.

En inderdaad zien veel van deze problemen te herleiden naar dingen die niet voor de Duitse markt belangrijk zijn. En dan komt de oplossing van deze problemen, als deze hardwarematig al mogelijk zijn, onderaan de "todo list".

Satwatcher

Geplaatst:

Ik probeer je ook niet te weerspreken of wat dan ook. Ik wil alleen wel mijn eigen standpunt hier vertellen, en dat is, dat tot zo ver ik nu ervaar, mijn indruk van de ontvanger zeer goed is.

Ik probeer niemand zijn standpunten tegen te gaan.

Daarom zeg ik hierboven al vaak genoeg, dat ik geen ervaring met de twintuner heb, dat ik niet ga vergelijken met ontvangers van een ander merk, omdat ik ze niet ken enz. enz.

Toekomst zeker? Tja, ik zie HDTV toch echt niet binnen 5 jaar zo ver zijn bij CDS, dat ik mij nu al zorgen moet maken. En nogmaals, opnemen doe ik voornamelijk als ik niet thuis ben, als ik slaap enz... Dus voor mij nog steeds ok.

Waar ik echter minder blij mee ben zijn uitspraken zoals die van Benny. Geen enkel ervaring met exact dit type, maar wel een uitgesproken mening, gebaseerd op oude info, betreffende andere producten. Daar worden we hier echt niet wijzer van.

Ik houd mij zelf beperkt tot dat, wat ik met zekerheid kan zeggen, omdat ik het heb gezienen meegemaakt. Verder ga ik niet. Los in de lucht schieten heeft weinig effect.

Wat de codering betreft, wacht maar nog even tot mijn twintuner volledig in werking is (heb net bij de bouwmarkt kabelgoot gekocht, moet nog geplaatst en de LNB's moeten vervangen worden), en dan kan ik, gezien ik ook met recente firmware werk, RECENTE info leveren. Misschien is dat dan toch iets positiever, dan jouw ervaring met een demomodel, maar misschien ook niet. Ik wil beslist niet vooruitlopen op de ervaring met mijn uitspraken.

HTC HD2

Gast mouse1277
Geplaatst:

Ik klaag niet, want ik heb geen Technisat-ontvanger dus het zal me verder worst wezen. Het is alleen een feit dat er op de Duitse fora steen en been werd geklaagd na de introductie van de DigiCorder S2 omdat er veel problemen waren met het gelijktijdig opnemen en kijken van gecodeerde uitzendingen. TechniSat is een prima merk, maar 'made in Germany' is op dit punt eerder een nadeel, omdat men zich beweegt in een markt met overwegend FTA-zenders.

Een uitgebreid testverslag? Gebruik Google.

pfff, sorry hoor maar dit is echt gelul.
de discussie gaat hier over de HD S2 en niet de "oude" S2.
ik volg het forum van digitalfernsehen.de al maanden (met name de Technisat discussie) en daar komen deze problemen niet ter sprake.
sorry hoor maar de discussie gaat hier over een specifiek (nieuw) type en niet over een merk. Zo gaat de discussie wel heel erg scheef lopen.
En dan heb je apparaat zelf niet eens maar hebt er wel een (ongefundeerde) mening over.
Ik heb de laatste firmware (van maart) in mijn Technisat staan en ondervind geen enkel probleem.
Gast Benny Lava
Geplaatst:
Origineel bericht van: mouse1277
de discussie gaat hier over een specifiek (nieuw) type en niet over een merk. Zo gaat de discussie wel heel erg scheef lopen.
En dan heb je apparaat zelf niet eens maar hebt er wel een (ongefundeerde) mening over.

Vind je echt dat het verstandig is om bij het praten over een ontvanger maar even te vergeten van welk merk hij is? Zegt toch heel wat over hoe zo'n apparaat tot stand komt, hoe het met de ontwikkeling van firmware gaat en hoe de service is. Dus ja, dat hoort bij de discussie: het maakt namelijk nogal wat uit of er Homecast of Pace op een ontvanger staat - om maar eens twee merken te noemen.
Gast mouse1277
Geplaatst:

Vind je echt dat het verstandig is om bij het praten over een ontvanger maar even te vergeten van welk merk hij is? Zegt toch heel wat over hoe zo'n apparaat tot stand komt, hoe het met de ontwikkeling van firmware gaat en hoe de service is. Dus ja, dat hoort bij de discussie: het maakt namelijk nogal wat uit of er Homecast of Pace op een ontvanger staat - om maar eens twee merken te noemen.

Misschien even handig om naar de titel van dit topic te kijken?!
en misschien eerst de duitse fora gaan lezen (waar je overigens zelf naar verwijst) over DEZE SPECIFIEKE ontvanger voordat je over een andere (lees: oudere) een (verwarrend) oordeel gaat geven.
Er wordt hier gevraagd naar ervaringen van mensen die er nu ook daadwerkelijk 1 hebben en ik mag me tot de gelukkigen rekenen (haha, maar dat is dus puur mijn mening).

Nog 1 maal ter afsluiting: ik draai met de laatste firmware en doe er van alles en nog wat mee en ik ben nog geen echte problemen tegen gekomen!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen