DikkieDick Geplaatst: 11 december 2007 Geplaatst: 11 december 2007 Hallo, Ik gebruik het abcom-image en heb via een share zo dat /hdd/movie verwijst naar mijn HD in de pc die boven staat. Dit werkt prima. De oude /hdd/movie heet nu /hdd/movie2. Echter kan ik hier nu geen files meer van verwijderen, want dan zegt ie read-only-filesystem. Ook als het voor de hele wereld openstaat. Wel irritant, want die ruimte kan ik wel weer gebruiken. Iemand een oplossing? Even later: ik zag de mount op readonly staan. Dat verklaart veel. Na reboot was ie read-write, dus dacht ik probleem opgelost en dit mailtje hoeft niet de deur uit, maar na een paar pogingen files te verwijderen werd het weer read-only. Da's vaag. /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /mnt/part1 type ext3 (ro,data=ordered) /dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1 on /var type ext3 (ro,data=ordered) Any clues? Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
DikkieDick Geplaatst: 12 december 2007 Auteur Geplaatst: 12 december 2007 Aanvulling: Er lijken 2 files in de directory te staan die er niet zijn. Vermoedelijk is dat het probleem. Ik zit al wat rond te googelen, maar kom er niet uit: /mnt/part1/movie2 > ls ls: ./07-11-26 - NED2 / Documentaire festival IDFA 2007_ De keuz.ts: No such fil e or directory ls: ./07-11-26 - NED2 / Documentaire festival IDFA 2007_ De keuz [1].ts: No such file or directory Met een rm-commando komt de hele boel weer op readonly. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
DikkieDick Geplaatst: 12 december 2007 Auteur Geplaatst: 12 december 2007 Gaat ie na het verwijderen van een paar files ook weer op RO staan. Wordt dus echt in partjes verwijderen of zo. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
DikkieDick Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Geplaatst: 17 december 2007 Probleem werd gisteren alleen maar erger. Na reboot gelijk op RO en ik kreeg wat fatal errors en kanalenlijsten die spontaan verdwenen. Heb maar een backup van /var gemaakt, spul geformatteerd en toen teruggezet. Liep ie op de HDD nog steeds niet lekker. Heb /var terugverplaatst naar de flash. Tot mijn grote verbazing weet ie nu ook weer de BBC's in te scannen (zie probleem van een paar weken geleden). Ik ga het maar eens aanzien en de HDD niet meer gebruiken, behalve als de PC uit staat. Opnames gaan gelijk naar de harde schijf van de PC. Ik verdenk de interne schijf er van problemen te hebben. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
FoF Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Kun je eens een screenshot maken van de mountmanager in webif? Als de hdd in je pc en de interne hdd hetzelfde mountpoint hebben...... Cubecafe/Relook/IPBOX910, Visiosat Bisatellite HB/A1/A2/A3
DikkieDick Geplaatst: 18 december 2007 Auteur Geplaatst: 18 december 2007 Niet schokkend hoor. Hij is gemount op /mnt/part1/movie. En als de pc onverhoopt uitstaat gebruikt ie 'gewoon' /hdd/movie om de films in op te slaan. Als attachment (in een word-doc) voor de volledigheid. 1481288-screenshot.doc Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
FoF Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Expert in deze materie ben ik ook niet hoor, maar toch denk ik dat jouw probleem zit in de manier waarop je de boel gemount hebt. Wanneer je een opname maakt gaat je syteem zoeken naar movie op /mnt/part1. Nu komt je syteem /mnt/part1/movie 2x tegen, 1x als directorie op de interne hdd en 1x als mount. Je systeem moet nu kiezen waar de opname weggeschreven moet worden. Ik vermoed nu dat je systeem kiest voor de mount /mnt/part1/movie door de interne hdd ro te zetten. Ik zou het volgende eens proberen: verander de mount /mnt/part1/movie in /mnt/cifs vervang de directorie /movie op je interne hdd door een symlink met de naam movie naar /mnt/cifs Cubecafe/Relook/IPBOX910, Visiosat Bisatellite HB/A1/A2/A3
DikkieDick Geplaatst: 18 december 2007 Auteur Geplaatst: 18 december 2007 Volgens mij moet ie hem 'gewoon' 1x tegenkomen onder /mnt/part1. En dat is dan een directory waarop die mount zit. Alles lijkt nu ook beter te gaan dan voorheen. Ik denk dat mijn internet schijf enigszins in de stress ligt. Dat dingen op RO kwamen te staan deed ie aanvankelijk ook alleen toen ik files ging deleten en ie bij een paar zei van no such file or directory. Het RO-zetten deed ie niet bij het wegschrijven van opnames. Ik kijk het nu even zo aan. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan ga ik eens aan het stoeien met je suggestie, waarvoor mijn dank. Mvg, Dick -- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen