Gast Geplaatst: 11 december 2007 Geplaatst: 11 december 2007 ik wou net de echostar upgraden en ineens druk ik op factory settings en druk oke.Nu is alles gewist en als ik de motor wil instellen krijg ik steeds error dat die niet draait terwijl die aan het draaien is. Hoe krijg ik dit opgelost want paar minuten geleden werkte die gewoon.Dus hoe moet ik nou east and west instellen?
harry37 Geplaatst: 11 december 2007 Geplaatst: 11 december 2007 Iets voor het echostar subforum? Heb je de gebruiksaanwijzing al gevolgd voor nieuwe installatie van een draaibare schotel?
Gast Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 klopt maar kan hem niet verplaatsen.Ik weet hoe ik de east en west moet instellen maar de probleem is het geeft steeds motor error aan terwijl die draait
harry37 Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Hoe kan het overigens dat de motor draait, als er motor error is moet ie alleen een tikje spanning krijgen en een schokje naar links of rechts krijgen maar meer niet. Lijkt me toch stug dat gelijkertijd met de softwarereset de sensor/microswitch stuk is gegaan in de actuator. Zit de schotel niet in een hardware limiet (uiterst oost of west), dan zou ie met wat pulsen toch uit die limiet moeten komen.
Gast Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 een half jaar geleden deed die het ook steeds maar toen werd het ineens opgelost en werkte die weer:s alleen bij het instellen van een sataliet en overschakelen ervan draaide hij niet meer automatisch.
harry37 Geplaatst: 13 december 2007 Geplaatst: 13 december 2007 Kan je de schotel zien of de motor horen als je met de Echostar bestuurt? Krijgt de schotel/motor wel steeds een tikje in de goede richting? Zo ja dan is ie vastgelopen (de actuator of de polarmount, van elkaar losnemen en kijken of schotel soepel draait resp. of de actuator zonder schotel wel is te bedienen), in de hardwarematige limiet terechtgekomen (dan moet ie dus nu uiterst oost of west staan), of de reedswitch is defect. De reedswitch is een heel kwetsbaar onderdeel dus dat is wel aannemelijk. Het enige vreemde is dat dat nu net gebeurt als je de ontvanger reset. BTW: is er geen draadje losgeschoten van de motorbesturing (of ader gebroken in de kabel)? Je bent namelijk toch met de ontvanger bezig geweest met die bedieningsfout en misschien heb je de ontvanger verplaatst om te kijken wat er aan de hand was?
Gast Geplaatst: 13 december 2007 Geplaatst: 13 december 2007 als ik de knop van links in druk op de afstand bediening dan draait die naar de rechter kant.De motor draait dus wel maar ik heb de ontvanger pas verplaatst toen de east en west niet werkten.Ik zal deze weekend proberen om te schotel uitelkaar te halen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen