Ga naar inhoud

astra 1, 2 en 3 via 1 schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje van een leek, is het mogelijk om de 3 astra satelieten via 1 schotel te ontvangen?

Geplaatst:

ja

Kathrein UFS-910 + T-Rex Super Module 4.6

Sky Plus Digibox

Technotrend S2-3650 HDTV-S2 USB

Visiosat G4 + 4x Alps Quad LNB - Hotbird 13.0, Astra 19.2, Astra 23.5, Astra 28.5

Geplaatst:

Met een visiosat bisatellite G4 Quadro heb je hetzelfde als met de Multytenne, en met andere houders zijn er nog andere combinaties mogelijk.

De Visiosat is wat groter en zal daarom wat meer regenreserve hebben, daarentegen is de Multytenne makkelijker om uit te richten en goedkoper dan een complete Visiosat.

Dan heb je ook nog de Wavefrontier T55 en T90, erg ingewikkeld om uit te richten en daarom voor een beginner denk ik geen aanrader.

Archsat heeft ook een paar schotels voor de ontvangst van meerdere satellieten op een schotel. (DJM70E en DJM85E(M) )

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Afgezien van de mogelijkeheden die hier reeds omschreven zijn, denk ik aan een draaibare opstelling.

Met een draaibare schotel zijn nog meer satellieten te ontvangen.

gamgra

Geplaatst:
Citaat:
Vraagje van een leek, is het mogelijk om de 3 astra satelieten via 1 schotel te ontvangen?

Ik zou kiezen tussen:

-Triax 88cm met multifeed houder.
-Multytenne 45
-Bisatellite met astra2 houder

Let wel op dat de Multytenne in single en twin uitvoering beschikbaar is.
Deze kan je niet meer uitbreiden als je meerdere aansluitingen wilt.
Bij triax en bisatellite kan je makkelijk de LNB/Kop vervangen met eentje met meerdere uitgangen.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Citaat:
erg ingewikkeld om uit te richten en daarom voor een beginner denk ik geen aanrader.

wel dat is een mening maar niet de mijne

mijn mening is dat je JUIST met die mountbeugel heel erg makkelijk andere satposities pakt

maar de stelling van enkelen op de vraag of dat mogelijk is moet men met een eenduidig " JA " beantwoorden.

de multytenne

de G4

de t55-of-t90

diverse andere schotels (merken) als er een multifocusmount voor is en/of voor gemaakt kan worden

(daar vallen meerdere merken onder met juiste lnb-mount)

ook de rotor met een schotel is evenwel ook nog een erg concurerende oplossing

als men enkele van die bovenstaande als optie eens in de vragen en antwoorden doorleest zoals ze beschrven staan op ons forum KAN een keuze makkelijker worden.

de t55 die met een enkele lnb uitgericht kan worden mbv de holles sheet is door juiste toepassing van -skew, middenpositie en elevation voor overige satposities super simpel uit te breiden en in te stellen wegens die mountbeugel en haar vooraf te berekenen LNB posities op de beugel

cheers

Pabadam

Yonderboi

Geplaatst:

ja dvdl, zoals je ziet zijn er wel meerdere oplossingen, maar welke voor jouw het meest geschikt is zal je zelf moeten ondervinden, naar mijn gevoel zal zo een multi-tynne het beste zijn. (denk ik)

grtz

Geplaatst:

Hoi dvdl!

Ik raad je aan om wel een ontvanger te kopen die hiervoor geschikt is; Een z.g. "Goedgekeurde" ontvanger voor TVV of CDS, zoals bv een Philips 2210, 2211 of zo'n goedgekeurde thomson zullen problemen opleveren.

Groetjes,

Tom.

Geplaatst:
Citaat:
-Triax 88cm met multifeed houder.

Ik heb deze set-up. Er is bij mij wel geen lnb geplaatst voor Astra 3 (ik woon in B, dus de NL regionalen zeggen me niet zo veel en het thema-pakket van TVV vind ik persoonlijk ook de moeite niet waard), maar het kan dus perfect.

Qua LNB's gooi je er op wat je zelf wilt, dus je kan zelf bepalen hoeveel aansluitingen je per satelliet wilt en hoeveel geld je er aan uit geeft. Bij mij zit er het volgende op:
- Astra 19: ALPS Quad: 2 aansluitingen voor mezelf (waarvan ik er momenteel maar eentje gebruik) en 2 voor mijn ouders die vooral naar de 'normale' zenders kijken via TVV
- Astra 28: ALPS Twin: 2 aansluitingen voor mezelf (waarvan ik er momenteel maar eentje gebruik), ouders hebben geen nood aan deze satelliet, dus dat is weer een paar euro uitgespaard
- Hotbird 13: merkloos single: enkel voor mezelf, ouders hebben geen nood aan deze satelliet en zolang ik geen ontvanger koop met dubbele tuner, volstaat deze prima, wordt later ook een ALPS Twin (staat zo netjes, gelijke lnb's)

Werkt prima, de schotel zelf kost 2 keer niks en je bepaald zelf hoeveel geld je uitgeeft aan wat je er allemaal op zet, zou niet weten waarom je meer zou uitgeven als je enkel de astra's (en hotbird) wilt...

Enkele kleine, goedkope tips als je gaat voor de Triax:
- De arm is inklapbaar, op de scharnierkant zit er wel een plastic stukje om de arm vast te zetten, maar daar zit nog steeds wat speling op. Een paar zelftappende metaalschroefjes op de juiste plek en de arm zit een stuk vaster, is wat stabieler als het flink waait.
- Heel het systeem om de schotel vast te maken op de beugel/buis werkt met vleugelmoeren, hoe vaster je schotel hangt, hoe beter... Die vleugelmoertjes plooien nogal snel als je er een tang op zet, ben je beter af met nylonmoeren (ben je ook een stuk geruster dat ze niet lossen) die je met een normale moersleutel aanspant

En laat inderdaad die 'goedgekeurde' ontvangers voor wat ze zijn, voor hetzelfde geld heb je een goeie CI-ontvanger die meer dan alleen maar Astra 1 en 2 aan kan, meer kanalen kan opslaan, waar je meer controle over hebt, en mits een goeie CI-module net zo goed werkt voor TVV/CD

groetjez,
Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen