Spiderman1974 Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Hallo, Ik vraag mij af of je via schorewall ook dns namen kunt toevoegen of blokkeren, of kan dit alleen maar op ip basis? DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
DRG Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 zover ik heb kunnen zien alleen ip adressen Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch..
MagicOnline Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Shorewall is een firewall gebaseerd op iptables, dus dat moet echt wel kunnen. Dit soort dingen zul je echter niet zo snel in de GUI kunnen configureren. En ook al heb je het draaien met dns namen heb je nog een probleem. Als het ip van een dns veranderd dan zal ze ook moeten zorgen dat iptables regelmatig het nieuwe ip van de dns bonding update. Dit gebeurd standaard niet, dus daar moet je een script voor maken zodat dat gebeurd. Moraal van het verhaal: Het kan maar je moet je er wel even in verdiepen en veel lezen. (trail and error) adit/add: 2 dingen om je een beetje op weg te helpen: /etc/shorewall/shorewall.conf -A INPUT -s sat4all.com -m udp -p udp --dport 1234 -j ACCEPT suc6 CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen