Ga naar inhoud

hoe identificeer je de satelliet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben een beginner en heb me 2e hands een Philips dsx6073 aangeschaft met schotel, lnb en canal digitaal kaart. Om de kaart te activeren moet in ieder geval de zender BVN ontvangen (en sbs6). Nu vind ik 2 satelietten op het zuiden en iets links van het zuiden en de signaal sterkte is goed op de decoder.

Hoe weet je wanneer je de goed satelliet hebt. Ik snap wel 19,2 graden maar dat kan ik niet nauwkeurig zien. Ik zie wel op de tv dat de sterkte goed is. Jammer genoeg laat de decoder niet de naam van de satelliet zien.

De en satelliet laat allemaal Arabische zenders bij het zoeken zien en de ander Balkan en Noorweegse zenders. Maar geen BVN en/of Nederlandse zenders.

Of doe ik het automatisch zoeken op de decoder verkeerd? Wat doe ik fout.

- Ghandi iii -

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Eerst welkom op het forum.

Als je geen professionele uitricht apparatuur hebt kun je niet zien of je op de goeie sateliet staat, ja met een kompas kun je een beetje de richting zien.

De balkan zenders kan ik nog wel plaatsen dan zou je er een stuk nast zitten en op 1 west zitten de Thor sateliet.

Dan kan ik ernaast de Arabische zenders weer niet goed plaatsen.

Misschien kun je het beste hier bij TV kanaal gezocht de naam eens intypen van een paar kanalen.

Anders geef hier een paar zendernamen dan zullen er wel mensen zijn die de naam herkenenen.

Verder doe je volgens mij niets fout.;)

Geplaatst:

Ik zie nu in de lijst staan.

TV4, Viasat Test1-3, Allsvenskan 1-2, Viasat Xtra 1-5 en verder o.a Vue Cinema, SVT2 Nordnytt, SVT2 Vasterbott, SVT2 Mittnytt, Yle TV1-3, MTV Baltic, TV6 Latvia, Lugna Favoriter, Svenska Favorita, Kanal Ukraina, Tv1 Lithuania, Russia Today,

Geplaatst:

@ghandi iii,

Lijkt mij dat je op of 1 gr. West of 5 gr. West zit te kijken, je zult dus verder naar links moeten met je schotel, vanaf de achterkant gezien, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Vindt nu o.a. RTPI, TV7, Arte, Al Jazeera, TVEi, Arte, 2M Maroc, Equidia, CDSA, PMU sur canal+ etc.

hij is nog bezig met zoeken .....

Geplaatst:

Goed de zoektocht is inmiddels voltooid. Wat zou de Astra moeten hebben wat de HB niet heeft?

Ik heb nu bv.

Canal Algerie, TV5monde, Al Maseriya, Al Jazeera, 2M Maroc, Canal+ (decale, cinema, high tech), rtl9, cine fx, mangas, xxl, animaux, tv budapest, viva hungary, jetix, junior, animal planet, discovery gesch, focus gesundhe en een aantal spaanstalige namen.

Geplaatst:

@ghandi iii,

Net even voor je gekeken en je zit i.d.d. op de Astra, wat betreft je vraag over de HB kan ik je geen antwoord op geven aangezien ik al langere tijd alleen maar op de Astra kijk, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

Maar hoe zit het nou met de Nederlands zenders? Volgens cd moet je bvn (Belgie vlaams Nederland) codevrij kunnen ontvangen, maar die zie ik ook niet in de lijst.

Ghandi

p.s. Ik mis ook alle vrije Duitse zenders die ik voorheen op een andere decoder wel had.

Geplaatst:

@ghandi iii,

Astra gebruikt meerdere satelliten op die positie, het kan zijn dat je de schotel nog iets beter moet uitrichten.

Gezien je op 1 of 5 graden West zat moet je volgens mij iets veranderen aan de boven of onderkant, m.a.w. de schotel iets verder naar boven richten of naar onderen. Naar links en naar rechts even laten staan en vooral goed kijken op hoeveel graden hij nu staat voordat je begint te veranderen, gr.

Zilverster.

Geplaatst:

Wat is ook alweer een transponder? Ik zie hem in ieder geval niet in de lijst staan.

Ik mis ook de vrije Duitse zender (zou wel fijn zijn).

p.s. Het verticaal richten zal ik morgen overdag maar eens proberen aangezien ik een extra bout wat losser moet draaien.

Maar ik begrijp dat ik nu horizontaal goed zit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen