Ga naar inhoud

hoe identificeer je de satelliet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben een beginner en heb me 2e hands een Philips dsx6073 aangeschaft met schotel, lnb en canal digitaal kaart. Om de kaart te activeren moet in ieder geval de zender BVN ontvangen (en sbs6). Nu vind ik 2 satelietten op het zuiden en iets links van het zuiden en de signaal sterkte is goed op de decoder.

Hoe weet je wanneer je de goed satelliet hebt. Ik snap wel 19,2 graden maar dat kan ik niet nauwkeurig zien. Ik zie wel op de tv dat de sterkte goed is. Jammer genoeg laat de decoder niet de naam van de satelliet zien.

De en satelliet laat allemaal Arabische zenders bij het zoeken zien en de ander Balkan en Noorweegse zenders. Maar geen BVN en/of Nederlandse zenders.

Of doe ik het automatisch zoeken op de decoder verkeerd? Wat doe ik fout.

- Ghandi iii -

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Eerst welkom op het forum.

Als je geen professionele uitricht apparatuur hebt kun je niet zien of je op de goeie sateliet staat, ja met een kompas kun je een beetje de richting zien.

De balkan zenders kan ik nog wel plaatsen dan zou je er een stuk nast zitten en op 1 west zitten de Thor sateliet.

Dan kan ik ernaast de Arabische zenders weer niet goed plaatsen.

Misschien kun je het beste hier bij TV kanaal gezocht de naam eens intypen van een paar kanalen.

Anders geef hier een paar zendernamen dan zullen er wel mensen zijn die de naam herkenenen.

Verder doe je volgens mij niets fout.;)

Geplaatst:

Ik zie nu in de lijst staan.

TV4, Viasat Test1-3, Allsvenskan 1-2, Viasat Xtra 1-5 en verder o.a Vue Cinema, SVT2 Nordnytt, SVT2 Vasterbott, SVT2 Mittnytt, Yle TV1-3, MTV Baltic, TV6 Latvia, Lugna Favoriter, Svenska Favorita, Kanal Ukraina, Tv1 Lithuania, Russia Today,

Geplaatst:

@ghandi iii,