vlaeken Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Ik heb vorige week vrijdag bij jullie een topfield 7010 HDTV PVR ontvanger geinstaleerd; Het lukt mij niet de DISECq schakeling tot stand te brengen Wat Heb ik zoal uit geprobeerd? Eerst heb ik de configuratie zoals in de gebruiksaanwijzing ttz 2 maal 1-1 met eenmaal de 1.2 Hier kon ik enkel 2 schakelingen tot stand brengen astra1 astra2 al de andere schakelingen gaven geen signaal De DISECq waren van het merk digitaly Daar het niet werkte heb ik terug de fabriek instellingen gedaan met alle reset en ben opnieuw begonnen maar met de configuratie DISECq 1-0 dus alle schakelingen van 1-1 uit en ook de betrefende DISECq weg genomen dus een DISECq vqn Digitaly ,hier terug het zelfde probleem schakeling 1-4 en 2-4 werken maar 3- 4 en 4-4 geen signaal Dus kon ik enkel astra1 en astra2 ontvangen Hier heb ik ook geprobeerd met een andere DISECq nl een Visiosat ¼ maar kreeg het zelfde resultaat Om de astra 3 te kunnen ontvangen had ik gedacht een DISECq ¼ te plaatsen op turner 2 maar kreeg op geen enkel instelling een signaal dus heb ik deze rechtstreeks geschakeld Maar kreeg dan op turner 1 de astra2 kwijt Dus kan ik nu enkel kijken op astra1 op turner1 en astra3 op turner 2 Dat alle lnb goed zijn ben ik zeker want als ik alles met mijn oude ontvanger probeert werk alles foutloos In de ontvanger van topfield is de laatste update geinstalleerd De kabel afstand is niet te lang heb geprobeerd met een lengte van 10 meters maar alles te vergeefs Heeft iemand enig gedacht wat er fout is of zijn de DISECq niet goed voor deze ontvanger of is er iets mis met de ontvanger zelf Wat nog eigenaarde is kan het dikwijls gebeuren wanneer ik de ontvanger terug aan zet ik eerst naar de installatie moet gaan omdat de astra verdwenen is en de een of de andere moet uitschakelen voor ik terug signaal krijg Ik bedank U alvast voor een antwoord dat naar een oplossing kan leiden Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90 Rebox RE8500-Xtrent ET900
vlaeken Geplaatst: 12 december 2007 Auteur Geplaatst: 12 december 2007 dit heb gedaan met een DISECq 1.0 de 1.1 uit gezet maar niets helpt astra 1 op 1.4 astra 2 op 2.4 astra 3 op 3.4 maar dat lukt niet krijg geen signaal dus hij vind geen enkele zender 4.4 ook geen signaal de DISEcq 1.1 staat uit ik ben te einde raad Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90 Rebox RE8500-Xtrent ET900
Gast Henri Aalten Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Ik heb per satelliet de zenders ingelezen, zonder de DISEQC er tussen. daarna de DISEQC schakelaar er weer tussen gezet. En inderdaat alleen de DISEQC 1.0 goed instellen, Volgorde moet wel kloppen met schoten en ontvanger, let daar goed op !! toen werkte bij mij alles naar behoren. Ik had hiet het zelfde probleem. Succes.
WPW Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 1 stap tegelijk, eerst alleen poort 1 op de swich op astra1 zetten en verder niks, ga naar lnb instellingen (met of zonder DiSEqC instellingen) en voer een transponder in (of selecteer er een) die bij astra1 hoort, nu behoor je op beiden balken wat te zien, zo niet dan heb je of een verkeerde transponder of de schotel staat niet goed. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
_Satman_ Geplaatst: 12 december 2007 Geplaatst: 12 december 2007 Mijn visiosat is met 4 quad diseqc 1.0 schakelaars uitgerust en er loopt per tuner ingang een kabel naar een diseqc schakelaar. Op beide tuners schakelt de tuner perfect. Ik heb bij mijn schoonouders ook een TF7710HDPV geïnstalleerd in een vergeljkbare configuratie en ook deze loopt perfect. Belangrijk is zoals hierboven aangeven dat als je poort 1 van 4 selecteert als Astra 1 op te tuner dat op je schotel op poort 1 van je schakelaar effectief de LNB van Astra 1 zit anders loopt het verkeerd! Als je de kanalen inleest zonder diseqc te activeren krijg je normaal gezien de zenders binnen van de LNB die op poort 1 zit... If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
vlaeken Geplaatst: 13 december 2007 Auteur Geplaatst: 13 december 2007 ik ben erin geslaagt vier sat op de disecq 1-0 te instaleren wat heb ik gedaan elke sat rechtstreeks aangesloten en dan laten zoeken eerst de astra1 alles ok tweede astra2 alles ok nu de astra3 ik vind geen enkel kanaal ben terug naar sat instelling gegaan en alle sat geprobeert tot ik bij de sat bonum kwam kreeg ik signaal daar de kanalen laten zoeken alles ok dan op nilesat ook hier alles ok heb dan mijne disecq 1-0 aangesloten 1-4 de astra1 2-4 de astra2 3-4 de bonum die doorgaat voor de astr en de nilsat op 4-4 alles werkt prima nu heb ik geprobeert de disecq 1-1 aan tesluiten zo ik 8 sat kan instellen maar dat werkt(nog)niet heeft iemand een idee hoe het komt dat astra3 niet werkt en wel de bonum is nog al wreemd Topfield 7710 Technomate Wavefrontiere T90 Rebox RE8500-Xtrent ET900
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen