DBdrug Geplaatst: 13 december 2007 Geplaatst: 13 december 2007 Heb sinds kort het probleem dat de SNR ineens dropt naar 40/45% en ook zo ineens weer terug naar normale waarden (75/80%). Vaak ook BER. Beeld staat dus soms ineens stil en gaat ook spntaan ineens weer verder. Kan soms een tijdje kijken zonder problemen, meestal is het een drama. Zie mijn handtekenig voor de hardware die ik heb. Probleem speelt op beide boxen, dus rotor (die tussen DM7000 en schotel zit) lijkt me dus niet de oorzaak. DM500 zit namelijk direct op LNB (twin). Vreemde is wel als DM700 uitstaat, het beter gaat op de DM500, maar ook dan soms beeld uitval. Daarnaast is het probleem pas ontstaan sinds ik PLi Iolite hebt geinstalleerd op beide boxen, maar dat kan puur toevallig zijn. Als ik Helenite weer opstart (multiboot) op de DM7000 is het probleem er namelijk ook. Dus Ionite zal er niet mee te maken hebben verwacht ik, maar vermeld dit toch even voor de volledigheid. Wie heeft een idee waar ik dit moet zoeken? Nieuwe lnb kopen?
WPW Geplaatst: 13 december 2007 Geplaatst: 13 december 2007 Op alle sats of alleen op 1 sat? gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
WPW Geplaatst: 13 december 2007 Geplaatst: 13 december 2007 Kan een coax probleem zijn door het heen en weer gaan van de motor. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
theparasol Geplaatst: 13 december 2007 Geplaatst: 13 december 2007 Ook eens problemen gehad met lnb: check op water in de kabel / vervang kabel preventief
DBdrug Geplaatst: 14 december 2007 Auteur Geplaatst: 14 december 2007 Vandaag eerst de rotor ge-bypasst, maakte geen verschil. Daarna de kabels op de uitgangen van de lnb omgedraaid, ook geen verschil. Vervolgens het kabeltje tussen de rotor en de lnb vervangen en jawel! Ook preventief de f-connector van de kabel die vanaf beneden komt er opnieuw aangezet. Buitenmantel zag er ook niet fris meer uit bij verwijderen connector... alle draadjes braken af... misschien speelde dat ook mee. Kan vanavond weer rustig tv kijken, zonder haperend beeld en daardoor een zeurende vrouw... ;-)) Iedereen bedankt voor het meedenken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen