Ga naar inhoud


[TF5050CI] hoe de firmware te updaten ?


MarcelJ

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Voor op de slaapkamer heb ik een Topfield TF 5050 CI aangeschaft. Gebruikersvriendelijk en snel apparaat trouwens !

 

Ik heb echter wel een klein bugje ontdekt in de software. Daarom wil ik de firmware updaten naar de laatste versie die op de Topfield website staat.

 

Aangezien op de in de handleiding aangegeven transponder geen update-signalen worden uitgezonden, moet ik gebruik maken van de seriële aansluiting op de achterzijde van het apparaat.

 

Nu is deze aansluiting een mannetje, terwijl de aansluiting op de PC ook een mannetje is. Er moet dus een seriële kabel tussen met aan twee zijden een vrouwtje. Dit is met een gender-changer gemakkelijk te realiseren. Mijn vraag is echter: moet ik een gewone seriële kabel gebruiken, waar dus alle pinnen één op één zijn doorverbonden, of moet ik een null-modem kabel gebruiken (waar enkele pinnen kruislings zijn verbonden) ?

 

Vriendelijke groeten,

MarcelJ.

Visiosat Bi-Satellite G4-quadro;

2xALPS-quad (A1,A3), 2xALPS-twin (A2,HB);

2xSpaun-411F, 1xSpaun-422F;

Topfield TF6000PVR,wlan,200 GB,Aston 1.07 (2.18);

Topfield TF5050CI,Matrix Reborn (Mrb 3.20).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas, zojuist geprobeerd. Werkte echter niet....

 

Dit was een 3-aderige nullmodem-kabel. Misschien dat het met een andere wel werkt ?

 

MarcelJ.

Visiosat Bi-Satellite G4-quadro;

2xALPS-quad (A1,A3), 2xALPS-twin (A2,HB);

2xSpaun-411F, 1xSpaun-422F;

Topfield TF6000PVR,wlan,200 GB,Aston 1.07 (2.18);

Topfield TF5050CI,Matrix Reborn (Mrb 3.20).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jouw reactie.

 

Ik had in het eerdere mailtje te snel geconcludeerd dat het niet werkte. De ontvanger moest na het aansluiten van de seriële kabel en het opstarten van TFD-Down nog een keer opnieuw opgestart worden. Derhalve een iets andere volgorde dan in de handleiding staat aangegeven. Na het opnieuw opstarten van de ontvanger wilde de nieuwe firmware wel laden.

 

Het bugje dat ik ontdekt had, is er in de firmware-update echter nog niet uit....

 

Het bugje is als volgt: als je vanuit de EPG probeert te zappen dan volgt hij niet precies de voorgeprogrammeerde zenderlijst, maar zapt hij alleen maar tussen zenders die op dezelfde satelliet te vinden zijn.

 

Stel dus dat ik op nummer 1 een Hotbird zender heb zitten, op de nummers 2 t/m 16 een Astra 1 zender en op 17 weer een Hotbird zender, dan zapt hij in de EPG van 1 naar 17 en slaat alle tussenliggende zenders dus over. Hetzelfde geldt voor de andere twee satellieten (Astra 2 en Astra 3) die zijn voorgeprogrammeerd.

 

Vriendelijke groeten,

MarcelJ.

Visiosat Bi-Satellite G4-quadro;

2xALPS-quad (A1,A3), 2xALPS-twin (A2,HB);

2xSpaun-411F, 1xSpaun-422F;

Topfield TF6000PVR,wlan,200 GB,Aston 1.07 (2.18);

Topfield TF5050CI,Matrix Reborn (Mrb 3.20).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjaak,

 

Jouw uitleg klinkt plausibel. Ik wist inderdaad niet dat dit zo werkte.

 

Echter: op de TF6000PVR die ik in de woonkamer gebruik, werkt het wel zo dat hij in de EPG gewoon de volgorde hanteert die ook in de zenderlijst staat. Dit terwijl in die zenderlijst de A1-A2-A3- en HB-zenders door elkaar staan.

 

Groeten,

MarcelJ.

Visiosat Bi-Satellite G4-quadro;

2xALPS-quad (A1,A3), 2xALPS-twin (A2,HB);

2xSpaun-411F, 1xSpaun-422F;

Topfield TF6000PVR,wlan,200 GB,Aston 1.07 (2.18);

Topfield TF5050CI,Matrix Reborn (Mrb 3.20).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak,

 

Even voor de zekerheid dat we het allebei over hetzelfde hebben en niet langs elkaar op praten:

 

Ik heb het dus over het zappen tussen zenders, terwijl de ontvanger in de EPG-mode staat. In de EPG-mode zie je dus linksbovenin een kader met de beelden van de lopende uitzending, daaronder tekstinformatie over de uitzending en rechts een lijstje met de namen van de lopende en de komende uitzendingen.

 

Vanuit deze EPG-mode kan ik met de TF6000PVR moeiteloos tussen alle zenders zappen door op de pijltjestoetsen links en rechts te drukken. Hij slaat hierbij geen zenders over die op een andere satelliet uitzenden.

 

Op de TF5050CI slaat hij dus alle zenders over die niet op dezelfde satelliet zitten als de zender waarin de EPG-mode werd gestart.

 

Bovenstaande nog even ter verduidelijking, zodat we zeker weten dat we allebei hetzelfde bedoelen.

 

Groeten, MarcelJ.

Visiosat Bi-Satellite G4-quadro;

2xALPS-quad (A1,A3), 2xALPS-twin (A2,HB);

2xSpaun-411F, 1xSpaun-422F;

Topfield TF6000PVR,wlan,200 GB,Aston 1.07 (2.18);

Topfield TF5050CI,Matrix Reborn (Mrb 3.20).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...